20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

قلعه ها که در طی سال ها توسط ملکه ها و پادشاهان برای حکمرانی و حفاظت از قلمرو آنها ساخته شده اند، و نه تنها در مقابل حمله مقاومت می کردند، بلکه قدرت و ثروت پادشاهان را به همه نشان می دهند.

به همین ترتیب، در کنار کاخ های زیبا و مملو از اتاق های زینتی، تالارها و اتاق های سلطنت دیوارهای مستحکم و با شکوهی ساخته شدند. این قلعه ها علاوه بر معماری شگفت انگیزشان، اغلب در موقعیت های استراتژیک مانند دهانه دره ها، ورودی گذرگاه های کوهستانی و در کنار دریاچه های زیبا ساخته شده اند. این شگفتی های معماری در میان مناظر خیره کننده قرار گرفته و برخی از زیباترین قلعه های جهان را به وجود آورده اند.

۲۰- قلعه هوهنورفن

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قله هوهنورفن بالای کوه های صخره ای برشتزگادن آلپ قرار گرفته، و منظره ای حماسی را به وجود می آورد. قلعه و دیوارهای مستحکم آن که بین سال های 1075 تا 1078 ساخته شده اند، در دره زیبای سالزاک در جنوب سالزبورگ اتریش قرار گرفته اند.

طبق تاریخ قلعه، این بنا نه تنها به عنوان دژ مستحکم، اقامتگاه و قرارگاه شکار برای اسقف اعظم سالزبورگ، بلکه به عنوان یک زندان ایالتی نیز استفاده می شد. امروزه موزه قلعه هوهنورفن، به خاطر تاریخ جذاب و موقعیت باشکوه آن در میان کوه ها، ارزش بازدید را دارد.

۱۹- قلعه جزیره تراکی

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

با توجه به نام قلعه، این بنای باشکوه بر روی جزیره ای کوچک در میان آب های دریاچه گالوه قرار گرفته است. این بنای آجری باشکوه و قرمز رنگ که در خارج از ویلنیوس ساخته شده، زمانی زمانی از اهمیت استراتژیکی برای دوک های بزرگ لیتوانی برخوردار بود.

قلعه و کاخ دوکال با شکوه آن اولین بار در نیمه دوم قرن چهاردهم ساخته و در سال های 1960 به ظاهر و سبک اصلی خود بازگردانده شدند. ویژگی های گوتیک و رومانیایی قلعه جزیره تراکی بسیار درخشان اند، به ویژه زمانی که از میان آب های دریاچه مشاهده شوند.

۱۸- قلعه میراماره

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیادیوارهای بسیار زیبا و سفید قلعه باشکوه میراماره، در مقابل آب های خلیج تریست، قرار گرفته اند. این قلعه در سال های 1850 و در فاصله کمی از تریست در شمال شرقی ایتالیا، به عنوان اقامتگاهی برای آرکیدوک های اتریش مانند فردیناند ماکسیمیلیان و همسرش ساخته شد.

قلعه در موقعیت مکانی مناسبی از هابسبورگ قرار گرفته و طراحی زیبای آن با وجود باغ های مجلل و پارک های ساحلی دیدنی، تکمیل شده است. در حال حاضر موزه بسیار مشهور قلعه میراماره، از سراسر جهان توجه بازدیدکنندگانی را جلب می کند که برای دیدن مبلمان و اتاق های باشکوه آن به اینجا می آیند.

۱۷- قلعه پیشجاما

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

پیشجاما یکی از دیدنی ترین قلعه های جهان می باشد که در کنار یک صخره سنگی بزرگ قرار گرفته است. موقعیت مناسب قلعه در دهانه غار، حمله به آن را دشوار می کرد و مدافعان می توانستند سلاح های خود را از طریق شبکه پنهان معابر غار تجهیز کنند.

قلعه پیشجاما که در طی سال ها چندین بار تخریب و ساخته شد، در فاصله کوتاهی ازلیوبلیانا، پایتخت اسلوونی قرار گرفته است. زمانی بسیار عالی برای بازدید در ماه ژوئیه است که قلعه میزبان جشنواره قرون وسطایی و رقابت های قهرمانی می باشد.

۱۶- کلیسای کایمور

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

این بنای شگفت انگیز که در ابتدا با نام قلعه کایمور شناخته می شد، در غرب ایرلند توسط راهبه های بلژیکی که از جنگ جهانی اول فرار می کردند، به یک کلیسای بندیکتین تبدیل شد. این بنا در سال 1868 به عنوان اقامتگاه شخصی پزشکی ثروتمند ساخته شد و تصویر ساختمان های سبک ویکتوریا و کلیساهای گوتیک آن، در آب های دریاچه پولاکاپال منعکس می شود.

کلیسای کایمور با وجود کوه های زیبا، دریاچه های درخشان و رودخانه های پرآب در اطراف آن مدت هاست که به یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر گالوی تبدیل شده و بیشتر افراد به قدم زدن در منظره باغ های آن علاقه دارند.

۱۵- قلعه کانوی

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه کانوی در شمال ولز، در سال 1283 توسط ادوارد اول انگلستان که در حال تلاش برای فتح همسایگان خود بود، ساخته شد. این قلعه باشکوه، در منطقه استراتژیک سواحل رودخانه کانوی قرار گرفته و نقشی اساسی در بسیاری از جنگ ها و نبردهای قرن های گذشته داشت.

این قلعه علاوه بر دو برج بزرگ، هشت برج غیرقابل نفوذ دارد و به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری نظامی اروپا محسوب می شود. در حالی که دیوارهای سنگی نقره ای و خاکستری رنگ و موقعیت مکانی کنار رودخانه منظره زیبایی را ایجاد می کند، اما فضای داخلی آن نیز به خاطر آپارتمان های سلطنتی قرون وسطایی حفاظت شده، بی نظیر است.

۱۴- قلعه بامبورگ

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه بزرگ و باشکوه بامبورگ بر فراز یک پرتگاه متروکه در سواحل شمال شرقی انگلستان ساخته شده و تاریخچه ای طولانی و جذاب برای بازدیدکنندگان ارائه می دهد. از زمان ساخت قلعه سلتیک بریتانیا، برخی از استحکامات آن از سال 420 به همان شکل اولیه و در همان نقطه باقی مانده اند.

قلعه فعلی که در قرن یازدهم ساخته شده، به دلیل نزدیکی با مرز اسکاتلند به عنوان پایگاه مرزی مهمی برای پادشاهان انگلستان عمل می کرد. قلعه زیبای بامبورگ، به دلیل موقعیت مکانی آن در ساحل متروکه و برجک های شگفت انگیز و بخش های تخریب شده، سال ها در کتاب ها و فیلم های بی شماری نمایش داده شد.

۱۳- قلعه چیلون

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه چیلون در انتهای شرقی دریاچه ژنو قرار گرفته و منظره ای دیدنی ایجاد می کند، به خصوص زمانی که کوه دنتس دو میدی پوشیده از برف در پشت آن قابل مشاهده باشد. بخش ابتدایی قلعه، اولین بار توسط رومی ها برای حفاظت از گذرگاه های استراتژیک کوه های مجاور ساخته شد.

این قلعه سوئیسی در یک جزیره کوچک که به دریاچه متصل می شود، قرار گرفته و دارای معماری بی نظیر و هنری است که به طرز شگفت انگیزی در آب های مجاور منعکس می شود. با یک سفر روزانه از ژنو از قلعه چیلون که دارای چندین سالن و حیاط زیبا و یک دخمه است، بازدید کنید.

۱۲- قلعه ویندزور

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه ویندزور که در سراسر جهان به اقامتگاه خانواده سلطنتی بریتانیا مشهور است، از مدت ها قبل به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری انگلستان تبدیل شده است. این قلعه نه تنها طولانی ترین بلکه بزرگترین کاخ اشغالی در جهان است. بازدید از آپارتمان های دولتی مجلل و با شکوه و اقامتگاه بزرگ سلطنتی ضروری است. قلعه ویندزور در ابتدا قرن یازدهم ساخته شد و طراحی جورجیایی و ویکتوریا، فضای داخلی باروکی و مبلمان روکوکو، آن را به یکی از بهترین و زیباترین قلعه ها در دنیا تبدیل می کند.

۱۱- قلعه دی هار

برج و باروهای جادویی قلعه دی هار، در میان باغ های زیبای گل رز قرار گرفته اند. این قلعه زیبا با طراحی نئو گوتیک، در بیرون از اوترخت هلند مستقر شده و در اطراف آن دریاچه ها، باغ ها و خاکریزهای باشکوهی قرار گرفته اند.

فضای داخلی آن با وجود 200 اتاقی که با تابلوهای با ارزش و مبلمان مجلل تزئین شده اند، بسیار بی نظیر است. در حالی که اولین پایه های قلعه مربوط به سال 1391 است اما بنای فعلی در سال 1892، از بازسازی خرابه های آن ساخته شد.

۱۰- قله کروین 

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه کروین به سبک گوتیک و رنسانس در ترانسیلوانیا ساخته شده و یکی از بزرگترین قلعه ها در اروپا محسوب می شود. این قلعه قرن پانزدهم در بالای تپه ای مشرف به رودخانه زلاستی قرار گرفته و دارای تعدادی برج بلند و دیوارهای غیر قابل نفوذ و یک پل متحرک قوی می باشد.

افسانه ها و داستان های اسطوره ای زیادی درباره این قلعه وجود دارد. نگاه جذاب و افسانه ای به این قلعه، در بسیاری از برنامه های تلویزیونی و فیلم ها به نمایش گذاشته شد.

۹- قلعه کوکم

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه کوکم در مکانی دیدنی و مشرف به شهر کوکم و رودخانه موزل قرار گرفته و اطراف آن توسط تپه های سبز رنگ، جنگل های سرسبز و تاکستان ها احاطه شده است. درحالی که این قلعه از سال 1130 در اینجا قرار گرفته، اما بخش اصلی آن در سال 1688 توسط نیروهای دریایی لویی چهارم نابود شد.

قلعه کنونی، به سبک مجلل گوتیک بازسازی و احیا شد و در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری محبوب در راینلند آلمان می باشد. در حالی که قلعه کوکم برای کاوش گزینه ای جذاب است، منظره برج و باروهای آن از شهر، دره و رودخانه زیرین نیز بسیار خارق العاده می باشد.

۸- قلعه لانه پرستو

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه لانه پرستو را می توان در حاشیه کوه های شبه جزیره کریمه یافت. این قلعه مجلل در سال 1911 با طراحی زیبای نئو گوتیک ساخته شده و مشرف به آب های دریای سیاه می باشد. قلعه لانه پرستو در زمان اتحاد جماهیر شوروی در فیلم های بسیاری نمایش داده شد و اکنون به مکانی پرطرفدار برای گردشگرانی تبدیل شده که به دنبال بازدید از معماری باشکوه و منظره های خیره کننده می باشند.

۷- قلعه اسپیس

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه اسپیس در سال 1241 برای تسلط به محیط اطراف، در شمال شرقی اسلواکی ساخته شد. این قلعه به دلیل اهمیت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برای پادشاهی مجارستان، توشعه یافت تا به اندازه امروزی خود تبدیل شد.

امروزه قلعه اسپیس با داشتن دیوارها و برج های سنگی برجسته و زیبا و کاخ بی نظیر رومانیایی، موزه ای جالب و آموزشی می باشد. بازدید از این قلعه باشکوه را با وجود چشم اندازهای مشرف به تپه ها و دره های زمان نبرد آن، در اسلواکی نباید از دست داد.

۶- قلعه هوهنزولرن

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه هوهنزولرن در بیرون از تپه ها و در میان ابرهای اطراف دیوارها، قابل مشاهده است و منظره ای حماسی را به وجود می آورد. این قلعه و کاخ بازسازی شده گوتیکی دربالای کوه برجسته هوهنزولرن قرار گرفته و با سالن ها و اتاق های داخلی که به زیبایی تزئین شده اند، معماری باشکوهی را به نمایش می گذارد.

در حالی که ساخت قلعه فعلی در سال 1867 به پایان رسید، اما بخشی از استحکامات آن از قرن یازدهم در این کوه مستقر شده اند. قلعه هوهنزولرن، متعلق به خاندان سلطنتی هوهنزولرن است و یکی از پر بازدیدترین قلعه ها در تمام اروپا می باشد.

۵- قلعه سوگویا

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

شکل قلعه سوگویا بسیار شبیه به قوس یک کشتی است و به خاطر طراحی و ساخت منحصربه فرد و جذاب، مدت ها است که بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. درواقع، با توجه به اینکه برج و باروهای برجسته قلعه در بالای یک شکاف صخره ای مشرف به تلاقی دو رودخانه قرار گرفته اند، بسیار خیره کننده به نظر می رسند.

این کاخ حفاظت شده در مرکز اسپانیا واقع شده و مملو از اتاق ها و سالن های زیبا است که با مبلمان هنری و مجلل تزئین شده اند. اکنون موزه محبوب قلعه سوگویا، مجموعه ای مجهز از اسلحه ها و زره ها را در معرض بازدیدکنندگان قرار می دهد.

۴- قلعه بران

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه بران که در خارج از رومانی با عنوان “قلعه دراکولا” شناخته می شود، مطمئنا بخشی از آن قلعه می باشد. قلعه ممنوعه در میان جنگل های ترانسیلوانیا پنهان شده است. با این حال، با وجود نمای ترسناک آن، این قلعه با حاکم بی رحم و ظالم قرن پانزدهم، ولد امپالر، ارتباط دارد که از رمان دراکولا برام استوکر الهام گرفته است.

قلعه بران جدا از آرایش نظامی آن، به دلیل معماری شگفت انگیز و محیط زیبای دره های سرسبز ارزش بازدید را دارد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می توانند از کاوش در اتاق های قلعه که مجموعه گسترده ای از هنر و مبلمان ملکه ماری را در خود جای داده اند، لذت ببرند.

۳- قلعه پنا

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

مطمئنا درخشان ترین و جسورانه ترین طراحی و تزئین قلعه در این لیست، متعلق به کاخ بی نظیر پنا می باشد. این قلعه با دیوارهای زرد و قرمز آن از محل تپه های برجسته کوه های سینترا در بیرون از لیسبون می درخشد.

این قلعه در سال 1854 و به سبک رمانتیک تکمیل شد، طراحی فانتزی وباغ ها و چشم اندازهای آن از سطح شهر نیز جالب اند. با در نظر گرفتن ویژگی های خارق العاده و سبک های معماری بی نظیر، مطمئنا یکی از برجسته ترین بخش های سفر به پرتغال خواهد بود.

۲- قلعه ایلین دونان

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه ایلین دونان در اسکاتلند، در محل تلاقی سه مکان دیدنی قرار گرفته است. درحالی که تصور می شود بنای اصلی قلعه در قرن سیزدهم ساخته شده باشد، اما بازسازی رمانتیک بنای فعلی به قرن بیستم برمی گردد.

اگرچه ممکن است، خرابه های دیوارهای خاکستری و دیگر ویژگی های متمایز آن به اندازه سایر قلعه ها چشمگیر نباشد اما محیط اطراف آن بسیار زیبا است. با نمایش ها متعدد این قلعه در فیلم های و برنامه های بی شمار تلویزیونی، ایلین دونان یکی از معروف ترین و قابل تشخیص ترین قلعه ها در اروپا است.

۱- قلعه نووشوانشتاین

20 مورد از زیباترین قلعه های دنیا

قلعه نووشوانشتاین در بایرن، بر فراز کوه های جنگلی و منظره کوه های آلپ باواریا در پشت آن قرار گرفته و شبیه به تصاویر کتاب های افسانه ای کودکان به نظر می رسد.

ساخت قلعه در سال 1886 به پایان رسید و طراحی دلپذیر آن به خاطر معماری رمانتیک و علاقه لودویگ دوم به اپرای ریچارد واگنر می باشد. این کاخ زیبا با برج های بی نظیر و ورودی باشکوه خود، الهام بخش قلعه زیبای خفته در دیزنی لند بود. فضای داخلی با آثار هنری شگفت انگیز و تابلوهای گرانبها، بی نظیر می باشد.

بازدیدکنندگان می توانند از سالن ها و اتاق های مجلل قلعه بازدید کنند. قلعه نووانشتاین، به دلیل طراحی خارق العاده و محیط خیره کننده، یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی آلمان و یکی از زیباترین قلعه های جهان محسوب می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید