از کازان روسیه بیشتر بدانیم

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کازان روسیه – در این مطلب قصد داریم شما را با شهر کازان روسیه آشنا کنیم که یکی از بزرگترین مرکزهای فرهنگی ، اقتصادی و علمی روسیه است. اگر قصد مسافرت به روسیه را دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.
کازان پایتخت جمهوری تاتارستان، بندری بزرگ در ساحل شرقی رود ولگا و یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی، اقتصادی و علمی روسیه است. کاخ کرملین، بزگرترین مسجد اروپا با نام مسجد قل شریف و … مکان هایی بسیار دیدنی در شهر هستند و از سال 2002 تا کنون بسیاری از از انها  ثبت میراث جهانی یونسکو شده اند.
از کازان روسیه بیشتر بدانیم

ویزای روسیه

تمامی گردشگران خارجی برای ورود به فدراسیون روسیه باید ویزا تهیه کنند. می توانید در سفارت خانه ها یا کنسولگری ها روسیه در هر کشوری ویزا تهیه کنید. نامه دعوت رسمی وزارت خانه مهاجرین نیز نیاز است.

برای دریافت ویزا ارائه  اطلاعات زیر ضروری است:
کپی پاسپورت
مدت اقامت در روسیه و ایا اینکه چند بار ورود و خروج خواهید داشت یا خیر
نام سازمان یا مرکزی که برای ان کار می کنید
موقعیت شغلی
آدرس محل کار
آدرس منزل
محل تولد
آدرس اقامت در روسیه 
شهر یا شهرهایی که قصد بازدید از ان را دارید
شهری که در خواست ویزا در ان خواهید داد
توجه داشته باشید که درخواست دعوت نامه رسمی از وزارت خوانه معمولا 3 هفته طول خواهد کشید.

از کازان روسیه بیشتر بدانیم

پول رایج کازان

وجه رایج در روسیه روبل است. هر یک یورو حدود  64 روبل  و یک دلار حدود 60 روبل روسیه است. توجه داشته  باشید که تنها پول رایج در روسیه و کازان روبل است و برای پرداخت کردن هزینه ها ننمی توانید از یورو و دلار استفاده کنید. با این وجود برای دریافت روبل از بانک ها و صرافی ها و یا حتی خود پرداز ها مشکل خاصی نخواهید داشت.
منطقه زمانی کازان
زمان استاندارد کازان 4 ساعت جلوتر از  ساعت گرین ویچ است.
از کازان روسیه بیشتر بدانیم

آب و هوای کازان

کازان اب و هوایی اروپایی با تابستان هایی گرم و پاییزهای نسبتا سرد دارد. دمای معتدل در ماه مارس -2 تا -4 درجه و ماه سپتامبر نیز 11 تا 14 درجه است.
از کازان روسیه بیشتر بدانیم

حمل و نقل در شهر کازان

فرودگاه  بین المللی کازان در 30 کیلومتری شهر واقع شده است. راه بین فرودگاه تا مرکز شهر حدود 30-40 دقیقه طول می کشد. برای رفتن به مرکز شهر می توانید از اتبوس های که هر 30 دقیق حرکت می کنند استفاده کنید که 0.75 یورو هزینه دارد یا اینکه با 25 یورو تاکسی بگیرید.
مطالب مرتبط:
  • جاذبه های گردشگری روسیه
  • 10 مکان اسب دوانی
مترو زیر زمینی کازان تنها یک خط و 5 ایستگاه  داشته از تمام مرکز شهر عبور می کند. هزینه استفاده از مترو 15 روبل است و توجه داشت هباشید که اکثر هتل ها نزدیک ایتسگاه های مترو قرار دارند.
اتوبوس ها وسیل حمل و نقل محبوبی در کازان هستند که 18 روبل هزینه دارند. البته می توانید تاکسی نیز بگیرید که باید از قبل رزرو کنید.
از کازان روسیه بیشتر بدانیم

اقامت در کازان

در حال حاضر بیش از 60 هتل در کازان وجود دارد که از هتل های 5 ستاره گران قیمت شروع شده و به هتل های زنجیره ای کوچک و مهمان خانه های ارزان پایان می یابند. هتل 5 ستاره میراژ در 10 دقیقه ای ساحل و نزدیک به موزه کرملین گزینه ی خوبی برای ولخرجی است.
هتل 2 ستاره ولگا در مرکز کازان قرار دارد و بیست دقیقه تا رود کازانکا فاصله دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید