جاذبه های گردشگری شهر صحنه کرمانشاه

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهرستان صحنه از نظر گردشگری بسیار غنی و چشمگیر است. گوشه به گوشه این شهرستان سراب‌ های زیبایی دارد. سراب صحنه، بید سرخ، گروس، مریم نگار و… از سراب های زیبای این شهرستان هستند. همچنین دارای آبشارهای بی نظیر  (دربند و گروس)، پلهای تاریخی و بزرگ و بقاع متبركه فراوان و دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی چند هزار ساله می باشد. این شهرستان زیبا در ۵۵ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد و منطقه ای به اسم سراب صحنه دارد که طبیعت چشم نوازش هر گردشگری را درگیر می کند. کوه های سربه فلک کشیده، باغ های میوه، درختان وحشی، آبشار با طراوت و البته غاری تماشایی اینجا را به بهشتی تبدیل کرده که زیبایی اش وصف ناپذیر است.

مناطق گردشگری شهرستان صحنه
مثلث بی‌ نظیر”امروله”، “دالاخانی” و “هجر” در بخش دینور این شهرستان با ارتفاعات و چشم‌ انداز زیبا در کنار برخورداری از اقلیم مناسب و باغ ها و دشت ‌های زیبا و سراب های خروشان منظره ای دیدنی دارند. روستای قلبی شکل “عامله” در بخش مرکزی شهرستان صحنه که در حوزه گروس واقع شده از مکانهای گردشگری صحنه به شمار میرود.  باغ ها به گونه‌ ای این روستا را احاطه کرده‌ اند که روستا از بالا به شکل قلب دیده می ‌شود.

مسیر دسترسی
در جاده‌ همدان به کرمانشاه، بعد از طی مسافت نزدیک به ۱۲۰ کیلومتر (در ۶۵ کیلومتری شرق کرمانشاه) به شهرستان صحنه خواهید رسید. سراب دربند در شمال این شهر قرارگرفته است.با خودروی شخصی از تهران: می ‌توانید از مسیر تهران به ساوه، از تهران خارج ‌شده و بعد از شهر ساوه به سمت همدان برانید. در مسیر همدان کرمانشاه به صحنه خواهید رسید. در کل برای این مسیر باید از تهران تا صحنه نزدیک به ۴۳۵ کیلومتر رانندگی کنید.

سراب صحنه

سراب صحنه در محلی به نام دربند قرار دارد که دره ای پر از درختان سرسبز است که احتمالا تفرجگاه شاهان زیادی در طول تاریخ بوده است. طبیعت بینظیر باعث شده که در این دره امکانات تفریحی و اقامتی زیادی درست شود و گردشگران بسیاری به اینجا بروند. آب دره از چهارچشمه که در سمت شمالی دره قرار گرفته سرچشمه می گیرد در آنجا در زمان هایی نه چندان دور آبشار کوچکی قرار داشت که خشکسالی آن را به آبشار خشکه معروف کرده است. اطراف چهارچشمه اوج زیبایی این دره است جایی پر از تفرجگاه های تفریحی و درختان انبوه که کافیست یک بار به آنجا بروید تا ببینید که چگونه شیفته طبیعت اینجا شده اید و از بودن در آنجا سیر نمی شوید.

گور دخمه صحنه

«گوردخمه صحنه» یا «گوردخمه‌ دربند» در بدنهٔ کوه شوق علی واقع در شمال شهر صحنه در کرمانشاه و  کنارۀ رود دربند حجاری شده است. این اثر تاریخی در بین اهالی به «قبر کیکاوس»، «فرهاد تراش» و «گور شیرین و فرهاد» معروف است.در طول مسیر رسیدن به گور دخمه صحنه، که برخی آن را یکی از نادرترین گوردخمه های دوطبقه مادها می دانند، درختان میوه و درختان جنگلی وجود دارد که پوشش زیبایی را به این منطقه بخشیده است.

تخت شیرین

تخت شیرین ، بازمانده و نشانه‌ای از افسانه‌های کهن دیدار شیرین و فرهاد است.وجه تسمیه این محل برگرفته از تخته‌ی سنگ بزرگی است که در این محوطه قرار دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید