جاذبه های گردشگری دلند استان گلستان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دَلَنْد یکی از شهرهای استان گلستان ایران است. دلند شهری از توابع شهرستان رامیان است که از پیش از آمدن بهار لباس شکوفه به تن کرده و  این روزها جز سرزمین شکوفه ها نام دیگری برازنده اش نیست.

واژه دلند به معنی منطقه‌ای که پوشیده از جنگل‌های انبوه است، می‌باشد. از جمله مناطق دیدنی این شهر پارک جنگلی دلند است که همه ساله مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد.

امامزاده قاسم از نوادگان امام موسی کاظم که یکی از امامزادگان واجب تعظیم و مورد احترام و اعتقاد خاص مردم می‌باشد که در ورودی شهر دلند واقع گردیده و مکان مناسبی برای مسافرین آقا ثامن الحجج می‌باشد.

پارک جنگلی دلند

پارک جنگلی دلند یکی از جاهای تفریحی استان گلستان است. یکی از خوبی های این پارک این است که در مسیر اصلی مشهد – گرگان و ساری قرار دارد و فضای زیبایی را برای استراحت و گردشگری فراهم آورده است. بخشی از این پارک به ‌عنوان ذخیره‌گاه جنگلی به ثبت رسیده است که این خود از ویژگی‌های این پارک محسوب می‌شود. این پارک از امكانات تفرجگاهی مانند آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و كمپ چوبی برخوردار است.

جاذبه های دیدنی دلند

پارک جنگلی دلند نزدیک زمین های زراعی است که در این زمین ها محصولات کم یابی مانند توت فرنگی، خیار، گرجه و برنج کشت می شود. در این  پارک جنگلی حیواناتی چون خوک وجود دارد. داخل پارک دو تپه تاریخی است که بخشی از تاریخ کهن آن پارک به حساب می آید. درب ورودی این پارک ایست و بازرسی قرار دارد به طوریکه سطح امنیت پارک را افزایش داده است. مسیر پارک کاملاً آسفالت است و شب ها دارایی روشنایی می باشد. در این پارک مکان مخصوصی برای بازی کودکان نیز در نظر گرفته شده است. پارک جنگلی دلند سالیانه شاهد گردشگران زیاد است. بهترین فصل بازید از پارک جنگلی دلند بهار، تابستان و پاییز می باشد .

آدرس : استان گلستان – شهرستان رامیان – 11 کیلومتری غرب آزاد شهر در مسیر جاده ساری به مشهد ( گرگان به بجنورد ) و در شرق شهر دلند

امامزاده قاسم(ع)شهر دلند

امامزاده قاسم(ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) که یکی از امامزادگان واجب تعظیم و مورد احترام و اعتقاد خاص مردم می باشد که در ورودی شهر دلند از توابع شهرستان رامیان واقع گردیده و مکان مناسبی برای مسافرین آقا ثامن الحجج (ع) می باشد.

جاذبه های دیدنی دلند

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید