جاذبه گردشگری آبشار الوان طسوج

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آبشار الوان طسوج از جاذبه های گردشگری شهرچرام در استان  کهگیلویه و بویراحمد است. این آبشار چرام را به صورت یکی از اعجاب آورترین موقعیتهای زیست محیطی درآورده است که در جنوب غربی کشور بی نظیر است و برای شهرهای اطراف خود محوریت جذب گردشگری دارد.

موقعیت خاص و برخورداری روستای طسوج از مواهب طبیعی و توان بالقوه توریستی، این خطه از شهرستان چرام را به صورت یکی از اعجاب آورترین موقعیتهای زیست محیطی درآورده است که در جنوب غربی کشور بی نظیر است و برای شهرهای اطراف خود محوریت جذب گردشگری دارد.

آبشار الوان طسوج و چشم انداز بی نظیر آن تنها یکی دهها مکان گردش پذیر این روستا می باشد که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خصوص در فصول گرم سال به سمت خود می کشاند.

جاذبه گردشگری آبشار الوان طسوج

همنشینی درختان سر به فلک کشیده چنار با چشمه های خروشان این منطقه قدمتی دیرینه به درازی تاریخ روستای طسوج دارد.

از جاذبه های تاریخی روستای طسوج می توان به قلعه تاریخی عمارت هشت و کتیبه سنگی واقع شده در ورودی آبشار الوان این روستا اشاره کرد که بر این ادعا صحه می گذارد.

نبود جاده دسترسی آسفالت به این روستا یکی از مشکلات دیرینه منطقه بکر گردشگری طسوج بوده است که در چند سال اخیر تلاش خوبی جهت رفع این مشکل صورت گرفته است و با بهره برداری از جاده دسترسی سرفاریاب به روستای سادات امامزاده علی بخش زیادی از مشکلات روستای طسوج نیز از بین رفته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید