جاذبه گردشگری باغ عمران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

باغ عمران یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهرچرام است و همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی  از سراسر کشور است.باغ عمران چرام، مکانی رویایی است که رقص شالیزار‌ها با موسیقی نسیم و هم نشینی درختان و چشمه‌های جوشیده از دل کوه گردشگران را به خود می‌خواند.

در این باغ انواع درخت از جمله اکالیپتوس، سدر، بلوط، سرو و گردو، گلابی، سیب، لیمو ترش، خرمالو، پرتقال، نارنگی، انجیر، انگور، توت، نارنج و نخل وجود دارد.

تنوع درختان سردسیری و گرمسیری در کنار چشمه های متعدد یکی از شگفتی های این باغ زیبا است که علیرغم گرمای طاقت فرسایی تابستان چرام،هوای خنک و دلچسبی را برای گردشگران این باغ دیدنی به ارمغان آورده است.

باغ عمران

شاید یکی از مهمترین دلایلی که تاکنون باعث شده است تا باغ عمران چرام به عنوان یک جاذبه بکر گردشگری کمتر به چشم بیاید، همجواری این باغ با باغ معروف چشمه بلقیس باشد که دقیقا چسبیده به آن و در جلوی باغ عمران واقع شده است.

اگر چه باغ عمران همیشه سایه سنگین باغ تاریخی چشمه بلقیس را روی سر خود احساس می کند اما نزدیکی آن به مرکز شهرستان چرام و وجود گردشگران و مسافرانی که به دنبال یک مکان زیبا و آرام برای گذراندن تعطیلات آخر هفته هستند باعث شده تا باغ عمران در تمامی روزهای فصول بهار و تابستان خالی از گردشگر نباشد.

باغ عمران

در سالیان اخیر باغ عمران چرام به محلی برای برگزاری همایش های بزرگ شهرستان،استان و بعضا کشور تبدیل شده است و تاکنون مقامات بلندرتبه زیادی از این باغ زیبا دیدن کرده اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید