جاذبه گردشگری آبشار آبسر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

این آبشار در یکی از تفرجگاه‌های خوش آب و هوای رابر که چشم‌انداز زیبایی دارد واقع شده است. گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری هر ساله از نقاط مختلف ایران برای دیدن آبشار آبسر راهی سفر به کرمان می‌شوند تا در این منطقه توریستی – تفریحی از نعمت‌های گسترده‌ی الهی که به طرز زیبا و شگرفی در کنار هم چیده شده است، بازدید کنند و نهایت لذت را ببرند.

آبشار آبسر از ارتفاعات بحر آسمان سرچشمه می‌گیرد و در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی رابر فرو می‌ریزد. ارتفاع این آبشار زیبا به ۲۵ متر می‌رسد. فاصله آبشار تا روستای سید مرتضی در حدود ۷ کیلومتر است. دسترسی به آبسر از طریق جاده‌ی رابر-هنزاء-جیرفت، جاده‌ی فرعی امامزاده سید مرتضی ممکن است.

جاذبه گردشگری آبشار آبسر

این آبشار دل انگیز که صدای ریزش آب آن، شور و اشتیاق خاصی به فضا می بخشد، بر دیواره‌های تیره رنگ وسنگی جریان دارد و در بخش‌هایی از طول آبشار، برخورد جریان آب با تخته سنگ‌ها، علاوه بر شدت بخشیدن به صدا وخروش آب، حرکت در لا به لای گل سنگ‌ها، خزه‌ها و گیاهان مسیر، تصویر زیبایی را در این بخش از رابر و استان‌ رقم زده است. همچنین ادامه حرکت آب در بستر رودخانه از لابه لای تخته سنگ‌های بزرگ و کوچک و حاشیه سبز آن، بر جلوه‌های آبشار آبسر افزوده است.

طراوت و صدای ریزش آب در انتهای آبشار آبسر، به ویژه رایحه‌ی مدهوش‌کننده گل‌ها و گیاهان وحشی، این فضا را برای بینندگانش سرشار از هدیه‌های ناب طبیعت کرده است. مناظر اطراف آبشار آبسر معمولا در فصل تابستان به خاطر ارتفاع بالا، هوای خنک‌تری نسبت به مناطق پائین‌دست دارد به همین دلیل گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت را به سوی خود می‌کشاند.

در کنار بازدید از آبشار آبسر، از دیگر دیدنی های رابر همچون آبشار چهرن، رودخانه چشمه عروس، آبشار کوه شاه، روستای پدرام آباد و غار جواران دیدن کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید