آبشار منج ، آبشاری واقع در قلب کوهها

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

آبشارمنج  از آبشارهای طبيعی و معروف شهرستان دنا محسوب می شود.آبشاری واقع در قلب کوهها “دو شاخه ای”که پس از طی مسیری طولانی و عبور از روستای منج به رودخانه بشار می ریزد. اين آبشار فصلی در منطقه سادات محمودی در شصت کيلومتری شمال غرب ياسوج و در نزديکی روستای منج(مونج) واقع است . این آبشار از جاذبه های گردشگری شهر منج می باشد.

آبشار منج ، آبشاری واقع در قلب کوهها

برای رسیدن به آبشار منج اگر مبدا یاسوج باشد از پاتاوه، باک، بنستان و دژک باید عبور کرد و با عبور از پل فلزی و رسیدن به دوراهی سادات امامزاده محمود به روستای دشت بز خواهید رسید که قبل از رسیدن به آبشار منج باید از این روستا عبور کرد.

قبل از هر چیزی،مهمان نوازی و خوش رفتاری ساکنین روستاهای اطراف آبشار منج هر گردشگری را به تحسین وامی دارد. استقبالی که در کمتر مکان توریستی از جانب بومیان آن منطقه دیده می شود.

به روستای منج که برسید درختان تنومد گردو و بلوط دیدگان گردشگران را جذب میکند، قبل از اینکه چشم طبیعت گردان خانه های روستایی منج را نظاره گر باشد به قبرستان قدیمی و سنگ قبرهای جالب این روستا خیره می شوند،قبرستانی که چسبیده به امامزاده سید عدنان بن محمود است و این امام زاده هم متصل به خانه های روستا.

از امام زاده تا بالای آبشار نیاز به کوپیمایی نیم ساعته ای دارد که برای هیچ کس نمی تواند مسیر سخت و طاقت فرسایی داشته باشد چرا که هم مسیری پله ای دارد و هم مناظر پایین آن چنان زیبا و چشم نواز است که لذت این مسیر را دوچندان می کند.

طبق گفته بومیان این منطقه، تا اواسط ده 80 شمسی حجم آب آبشار منج بسیار زیاد تر ار وضعیت کنونی بوده و خشکسالی نقش عمده ای در کم آب شدن این آبشار زیبا داشته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید