روستای آهو کجاست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

روستای آهو در شهرستان آشتیان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان مرکزی سرزمین آفتاب است که می‌تواند گزینه مناسبی برای تفریح گل و گشت مسافران باشد. این روستا که از جاذبه های گردشگری آشتیان میباشد، ازغرب به روستای گرکان، از سمت شمال به تفرش و از شرق به روستای فوجرد منتهی می‌شود و تاکنون 3 قنات در آن به ثبت رسیده است.

حس و لمس کردن عطر بهار در روزهای نخستین سال در تمامی روستاهای استان مرکزی ممکن می‌شود و حتی بر ای آن دسته از افرادی که ساکن خود استان هستند نیز می‌تواند نسخه ای مفید برای فرار از زندگی شهری و آلودگی هوا و سروصدای شهر باشد.

روستای آهو کجاست؟

برای نامگذاری این روستا به نام آهو دلایل مختلفی توسط کارشناسان تاریخی ذکر شده و هریک موضوعی را مبنی بر نام گذاری این روستا دانسته اند و در تمام قسمت‌های روستای آهوی آشتیان نهرها و چشمه‌های متعدد را می‌توان دید که با زلالی آب‌های خود مسافران را به سمت خود فرا می‌خواند.

وجود کوه‌های فراوان در اطراف این روستا سبب شده که اقلیمی معتدل و کوهستانی، رقم بخورد و مسافرانی که علاقه مندند در منطقه‌ای با چنین آب و هوا بگذرانند، روستای آهوی آشتیان بهترین گزینه است.این روستا در یک محدوده کوهستانی بر روی دامنه های تپه ای با شیب نسبتا ملایم استقرار یافته و بافت مسکونی آن متراکم است.

روستای آهو کجاست؟موقعیت و استقرار روستای آهو موجب پیدایی مناظر طبیعی و چشم انداز های بسیار زیبایی شده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

مردم روستا به زبان فارسی و با لهجه محلی سخن می گویند مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.
روستای آهو حدود ۲۰۰ نفر جمعیت ساکن دارد و شغل اصلی ساکنان روستا کشاورزی و دامپروری است و محصولاتی چون میوه، گندم، حبوبات و لبنیات تولید می کنند و صنایع دستی چون قالی بافی رواج دارد.
از جمله جاذبه های گردشگری روستا می توان به مناظر طبیعی و پوشش گیاهی منحصر به فرد اشاره کرد که محصور شده در کوه های سینه زرد و سینه سیاه است.

روستای آهو کجاست؟

وجود دو امامزاده از فرزندان آل الله سبب شد که ذخیره معنوی و برکتی برای ساکنان روستا ایجاد شود و بندهای توسل خود را به ریسمان بارگاه این دوامامزاده متصل کنند که مسافران نیز می‌توانند با مراجعه به محله بالا امامزاده عبدالله  در محله پایین نیز امام زاده شهربانو را زیارت کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید