بنر هدر

پارک ژوراسیک ، یکی از خاص‌ترین پارک‌ها در تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک ژوراسیک تهران، جایی است که گشت زدن در میان دایناسورهای غول‌پیکر متحرک شما را به 200 میلیون سال پیش که حیوانات عظیم‌الجثه در آن زندگی می‌کردند می‌برد.مجموعه‌ی تفریحی، توریستی و آموزشی پارک ژوراسیک  از جاهای دیدنی تهران که از آن به عنوان بوستان دایناسورهای متحرک هم یاد می‌شود با دارا بودن مجسمه‌ی انواع دایناسورها در میدان بهداد سعادت آباد تهران واقع شده است و سالانه افراد زیادی که علاقه‌مند به دیدن دنیای ماقبل تاریخ از نزدیک هستند به این پارک سفر می‌کنند.

پارک ژوراسیک ، یکی از خاص‌ترین پارک‌ها در تهران

معرفی پارک ژوراسیک تهران

ژوراسیک پارک تهران تنها پارکی که می‌توان به دیدن دایناسورهای متحرک همراه با صدا و جلوهای ویژه رفت. این پارک با یک محیط آموزشی و گردشگری، تفریحی در سال ۱۳۹۲ خورشیدی سعادت آباد تهران منطقه ۲ شهرداری تهران به بهره برداری رسید. این پارک یکی از خاص‌ترین پارک‌ها در تهران می‌باشد. این بوستان الهام گرفته از فیلمی با نام پارک ژوراسیک در سال ۱۹۹۳ میلادی از استیون اسپیلبرگ که خود فیلم براساس کتاب مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده آمریکایی است، بعد از پخش این فیلم در چندین شهر مهم دنیا مانند ورشو، هاوانا، لس آنجلس پارک موزه دایناسورها با نام پارک ژوراسیک ساخته شد، به دوستدارن این فیلم و کتاب این پارک زیبا را پیشنهاد می‌کنم تا با دیدن آن خاطرات لوکیشن های فیلم پارک ژوراسیک را زنده کنند.

پارک ژوراسیک ، یکی از خاص‌ترین پارک‌ها در تهران

تعداد دایناسورهای قابل حرکت در این پارک به ۲۸ عدد می‌رسد. یکی از بهترین ویژگی‌های ژوراسیک پارک، جنبه آموزشی بازدید برای کودکان و نوجوانان است. گونه های مختلفی از دایناسوران که هرکدام بنا به طبیعت خود قادر به پلک زدن و حرکت دست و پا هستند، در اینجا به نمایش درآمده‌اند. یکی از نکات جالب و دیدنی پارک، تخم‌ دایناسوری است که نحوه بدنیا آمدن نوزاد دایناسور را در آن به نمایش می‌گذارد.

اگر می‌خواهید به دنیای ناشناخته و مرموز میلیون‌ها سال پیش برگردید و با موجودات عجیب و غریب آن زمان آشنا شوید، حتما سری به پارک ژوراسیک تهران بزنید. این محیطِ آموزشی  تفریحی، مکان مناسبی برای خانواده‌ها به خصوص کودکان و نوجوانان کنجکاو و علاقه‌مند است. این پارک مانند یک کلاسی با موجودات زنده است که راه و روش زندگی و خوراک، استایل بدن دایناسورها به نمایش عموم گذاشته می‌شود.
در پارک ژوراسیک تهران علاوه بر کارگاه‌های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما سه بعدی و ژورا شاپ (کافی شاپ مخصوص پارک ژوراسیک)، استودیویی جهت عکاسی اختصاصی با دایناسورها تعبیه شده که فرصت خوبی را برای کسانی که  علاقه‌مند به عکاسی هستند در این پارک فراهم می‌کند.

پارک ژوراسیک ، یکی از خاص‌ترین پارک‌ها در تهران

آدرس ژوراسیک پارک تهران:تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین تر از پارک پرواز

زمان بازدید: همه روزه از ساعت 9:30 الی 21:30

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید