مجتمع تجاری کوروش مجتمعی بزرگ و پر زرق و‌‌برق در غرب تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مرکز خرید کوروش، مجتمعی بزرگ و پر زرق و‌‌برق در غرب تهران است که در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده. بعد از صرف پنج سال برای ساخت این مجتمع عظیم، کوروش از جاذبه های تهران،در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. پاساژ کوروش در ۱۸ طبقه احداث شده است که ۹ طبقه از آن در زیر زمین قرار دارد. هریک از طبقات کاربری مشخصی دارند. طبقات همکف و اول، بیشتر به واحد‌های تجاری اختصاص یافته، طبقات میانی، به سینما و شهربازی و سرگرمی و طبقات بالایی هم مخصوص فودکورت است. ۷ طبقه از طبقات زیرزمین هم به پارکینگ اختصاص دارد.

مجتمع تجاری کوروش مجتمعی بزرگ و پر زرق و‌‌برق در غرب تهران

واحدهای تجاری پاساژ کوروش تهران

بیش از ۱۵ هزار متر مربع از مساحت پاساژ کوروش، به حدوداً ۵۰۰ واحد‌ تجاری اختصاص یافته است. این واحد‌ها در طبقات زیادی از طبقه‌ی منفی دو گرفته تا طبقه‌ی پنج، در سراسر پاساژ پخش و پراکنده شده‌اند و کالا‌ها و اجناس متنوعی عرضه می‌کنند.در این واحدهای تجاری محصولات متنوعی مثل پوشاک، لوازم خانگی، اسباب‌بازی، سیسمونی نوزاد، عطر و ادکلن، لوازم آرایش، تجهیزات ورزشی، شکلات و شیرینی و لوازم آشپزخانه به فروش می‌رسد.از بخش‌های قابل توجه تجاری در این پاساژ می‌توان به بورس طلا و بورس موبایل اشاره کرد.نزدیک به ۷۰ واحد تجاری در این مجتمع به کار طلا و جواهر مشغول‌اند. برند‌های مختلف تلفن همراه را نیز می‌توانید در این پاساژ پیدا کنید.

طبقه پنجم نیز دارای یک کتابفروشی بزرگ است که با ارائه انواع کتاب های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و همینطور ارائه محصولات فرهنگی مانند فیلم، موسیقی، صنایع دستی و نوشت افزار به ارزش فرهنگی این مجتمع افزوده است. یک اسباب بازی فروشی نیز در این طبقه موجود است.

پردیس سینمایی کوروش

مهم‌ترین بخش پاساژ کوروش تهران، پردیس سینمایی آن است. گفته می‌شود که این پردیس با داشتن ۱۲ سالن چند‌منظوره، بزرگترین پردیس سینمایی کشور است. پردیس سینمایی کوروش که اولین بخش افتتاح شده در پاساژ کوروش است، سه طبقه از این مجتمع را به خود اختصاص داده است. طبقه‌ی سوم مربوط به گیشه‌ی بلیط‌فروشی است و سالن‌های سینما هم در طبقات چهارم و ششم قرار دارند. هر کدام از این سالن‌ها با اسامی جالبی نظیر رکس، گرند‌سینما، لاله‌زار، سینما کریستال و … نام‌گذاری شده‌اند. این سالن‌ها وام گرفته از نام سینما‌های قدیمی ایران است. البته این سالن‌ها تنها به سینما اختصاص نداشته و میزبان تئاتر‌ها، کنسرت‌ها و برگزاری‌ همایش‌ها نیز هستند. صندلی‌ها، پرده‌ها و تجهیزات نور و صدای سالن‌های پردیس سینمایی کوروش از کشور‌های فرانسه و کانادا خریداری شده، و از به‌روز‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات هستند.

مجتمع تجاری کوروش مجتمعی بزرگ و پر زرق و‌‌برق در غرب تهران

رستوران‌های پاساژکوروش تهران

از تفریحات و سرگرمی های مجتمع کوروش که بگذریم، با گشت و گذار در رستوران های این مجموعه، لذت خوردن بهترین غذاها را تجربه خواهید کرد.رستوران های پاساژ كوروش به گونه ای تعبیه شده اند که چشم انداز بینظیری را از پس پنجره های بلند آن به شما خواهند داد که لذت خوردن و نوشیدن را چند برابر می‌کند. روف گاردن پاساژ کوروش تهران نیز با داشتن محیطی جذاب و سایر امکانات رفاهی نظیر سیستم سرمایش و گرمایش مناسب، انواع غذاهای دریایی و سنتی را برای مشتریان خود سرو می‌کند.

همینطور چندین کافه، با فضا و محیط های آرام و دلنشین مانند کافه ویونا، کافه دنو، کلاکت و کافه پارت در مجتمع تجاری کوروش وجود دارند که نوشیدنی های سرد و گرم، دسر، شکلات، بستنی و انواع کیک و شیرینی را با بالاترین کیفیت در اختیار مراجعه کنندگان می‌گذارند.

شهربازی ژوپیتر و اتاق فرار پاساژ کوروش تهران

در طبقه‌ی دوم مجتمع کوروش، یک شهربازی وجود دارد برای تمام گروه‌های سنی! فقط کودکان نیستند که می‌توانند از این شهربازی لذت ببرند. بلکه امکانات و تجهیزات آن، بزرگتر‌ها را هم سرگرم می‌کند. بیش از ۱۱۰ وسیله هیجان‌انگیز برای تفریح شما در شهربازی ژوپیتر در نظر گرفته شده است. ایکس باکس، چرخ‌‌ و‌فلک، ایرهاکی، مینی‌بولینگ، فوتبال‌دستی، چکش قدرتی، اسپین و دارت بخشی از این وسایل است. در کنار این‌ها می‌توانید از بخش‌های واقعیت مجازی و سینما ۹ بعدی پاساژ کوروش هم بهره‌مند شوید.

اتاق فرار هم از سرگرمی‌های جدیدی است که این روز‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این بازی گروهی، شما وارد سناریو‌های از پیش‌تعیین شده‌ای نظیر فرار از زندان،‌ سرقت از بانک یا یافتن قاتل می‌شوید. این بازی، بیش از هر چیز، هوش و خلاقیت شما را طلب می‌کند و بسیار هیجان‌انگیز است. اتاق فرار هم در طبقه‌ی دوم پاساژ کوروش قرار دارد.

مجتمع تجاری کوروش مجتمعی بزرگ و پر زرق و‌‌برق در غرب تهران

سایر امکانات رفاهی مجتمع کوروش عبارتند از خانه کودک بهار، نمازخانه، چند اتاق ماساژ، اورژانس و خدمات پزشکی، اینرنت بی سیم رایگان، دستگاه های خودپرداز متعدد، سرویس های بهداشتی، کارواش با تکنولوژی به روز نانو و… که همه روزه خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان تقدیم می‌کنند.

مسیر دسترسی

مجتمع کوروش در کنار بزرگراه ستاری در مسیر جنوب به شمال، کمی بالاتر از بزرگراه حکیم و در نبش خیابان پیامبر مرکزی قرار گرفته است. اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از تمام بزرگراه‌هایی که به ستاری راه دارند استفاده کنید. بزرگراه ستاری از بزرگراه‌های شهید آبشناسان، هاشمی رفسنجانی، همت، حکیم، شیخ فضل‌الله و لشگری قابل دسترسی است.

اگر با وسایل نقلیه‌ عمومی قصد رفتن به کوروش‌مال را دارید، خود را از طریق مترو یا اتوبوس به صادقیه برسانید و از آنجا تاکسی‌های مجتمع کوروش را سوار شوید. حتی می‌توانید از اتوبوس‌های مستقر در ایستگاه مترو صادقیه یا ارم سبز که از بزرگراه ستاری عبور می‌کنند استفاده کنید و به پاساژ کوروش تهران برسید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید