مجموعه ورزشی انقلاب ، نگین سبز تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مجموعه ورزشی انقلاب یا باشگاه انقلاب که پیش از انقلاب ۱۳۵۷ به نام کلوپ شاهنشاهی یا باشگاه شاهنشاهی خوانده می‌شد، در سال ۱۳۳۷ راه اندازی و پس از انقلاب به سازمان تربیت بدنی واگذار شد.این مجموعه از جاذبه های تهران،با نگاه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود، از هوای پاک شمال تهران برخوردار است. درب جنوبی در کنار بوستان ملت و درب شمالی آن در خیابان سئول، کنار نمایشگاه بین‌المللی تهران است. این مجموعه با گستره نزدیک به یک میلیون متر مربع، که بیش از نیمی از آن فضای سبز است و نیمی دیگر فضاهای گوناگون سرپوشیده و روباز ورزشی است، از مهم‌ترین ورزشگاه‌های موجود در ایران و خاورمیانه و در دنیا کم مانند است.این مجموعه که نگین سبز تهران لقب گرفته‌است، روزانه میزبان حدود ۱۰۰۰۰ نفر از اعضا است.

مجموعه ورزشی انقلاب ، نگین سبز تهران

تاریخچه

این مجموعه در سال ۱۳۳۷ در دوران پهلوی راه اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. در آغاز راه اندازی مساحت مجموعه ۱۳۰ هکتار بوده و بیشتر مساحت آن را چند زمین تنیس، پیست اسب سواری و زمین‌های گلف تشکیل می‌داده‌اند و بکارگیری امکانات مجموعه برای همگان آزاد نبود. از آغاز بهره برداری تا کنون، ۱۴ نفر مدیریت آن را بر عهده داشته‌اند.

برخی از اماکن ورزشی باشگاه انقلاب را بشناسید:

مجموعه ورزشی انقلاب تهران دارای اماکن ورزشی متعدد و متنوعی است که سبب شده افراد گوناگون با علایق و سلایق متنوع بتوانند از این مجموعه استفاده کنند. در این بخش شما را با اماکن گوناگون این مجموعه آشنا می‌کنیم:

جاده تندرستی باشگاه انقلاب

جاده تندرستی ( health road) یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین بخش‌های این مجموعه است تا جایی که بسیاری از افراد خود را به این مجموعه می‌رسانند تا بتوانند تنها از جاده تندرستی استاندارد موجود استفاده کنند.جاده تندرستی باشگاه انقلاب، بخش بزرگی از این مجموعه را در اختیار گرفته است و همان طور که گفته شد یکی از جذابیت‌های مجموعه محسوب می‌شود. جاده تندرستی در اطراف زمین‌های گلف مجموعه قرار گرفته است و با نمای زیبای زمین گلف، درختان سر به فلک کشیده، وجود تونل سبز و آب نماها و نهر آب فضای دلنشین را برای تمامی افراد ایجاد کرده است.
مجموعه ورزشی انقلاب ، نگین سبز تهران

استخر چهار فصل آقایان

استخر چهار فصل آقایان یکی از مهمترین و جذاب‌ترین اماکن ورزشگاه انقلاب محسوب می‌شود که دارای امکانات ویژه‌ای بوده و با مساحت ۸۰۰۰ متر احداث شده است. مركز سلامت و تندرستي،‌ مركز ماساژ، بوفه، رستوران،‌ زمين بسكتبال، سالن كراس فيت، فروشگاه ورزشي، حوضچه آب سرد، حمام سنتی، ‌سالن ورزش‌هاي گروهي،‌ جكوزي،‌ سوناي خشك و بخار‌، واليبال ساحلي، استخر بزرگسالان، ‌استخر كودكان، سالن بدنسازی با حضور مربیان حرفه‌‌ای از مهمترین امکانات مجموعه استخر چهار فصل آقایان این باشگاه بوده که در ضلع جنوبی مجموعه انقلاب تهران واقع شده است.

مجموعه ورزشی انقلاب ، نگین سبز تهران

زمین تنیس باشگاه انقلاب

این مجموعه با ۳۰ زمین تنیس روباز خاک قرمز، به عنوان بزرگترین مجموعه تنیس خاورمیانه معرفی می‌شود. این مجموعه ورزشی دارای ۷ استادیوم تنیس است که به نوعی در تمامی دنیا منحصر به فرد به حساب می‌آید که ۶ استادیوم از ۷ استادیوم دارای ۱۵۳۰ صندلی و قابل افزایش به ۲۰۰۰ نفر و جالب تر از آن استادیوم مرکزی با سه طبقه و ۴۱۳۰ صندلی و قابل افزایش به ۷۵۰۰ نفر می باشد.

بولینگ باشگاه انقلاب

بولینگ مجموعه ورزشی باشگاه انقلاب تهران بزرگترین باشگاه بولینگ کشور محسوب می‌شود که دارای امکانات بی‌نظیری می‌باشد. ساخت این مجموعه دو سال به طول انجامید که در ساخت آن از تکنولوژی‌های به روز جهانی استفاده شده است. این باشگاه با ۲۴ خط بولینگ اتوماتیک، سیستم امتیازدهی خودکار، مکانیزم توپ برگردان اتوماتیک و امکانات متعددی از این دست با استانداردهای جهانی رقابت می‌کند.

استخر سرپوشیده و روباز بانوان

استخر سرپوشیده و روباز بانوان باشگاه انقلاب تهران در سال ۹۰ ساخته شد. این مجموعه با مساحت ۵۰۰۰ متری و با سیستم استخر سرریز تعادلی، سالن رختكن و بار، ديگ‌هاي فولادي به حجم ۳ ميليون كالري در ساعت، سيستم‌هاي گاتر جهت دفع آبهاي سطحي، سيستم فوق هوشمند تزريق ازن، سيستم تونل مهاب، قابليت ۴ فضاي سبز به مساحت هفت هزار متر مربع، چهار فصل بودن استخر روباز، سيستم جكوزي با ۲ دماي متفاوت، سالن بدنسازي، سيستم حمام تركي، سيستم تهويه چرخشي با هواساز، سيستم حمام سنتي و هشتي، سيستم ماساژ با اتاق‌هاي مجزا، سوناهاي خشك و بخار، كلر و تصفيه آب ساخته شده است.

پینت‌بال باشگاه انقلاب

پینت‌بال مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب اولین و بزرگترین باشگاه سرپوشیده کشور است که رتبه A را به خود اختصاص داده است. این مجموعه دارای رودخانه، غار، پل چوبی، ۳۰ اتاق و مکان اختفا، سنگرهای مصنوعی، پل هوایی معلق، کف ماسه‌ای و …است که سبب جذابیت این بازی می‌گردد. زمین پینت بال این مرکز با ۳۵۰۰ متر مربع مساحت، در سه طبقه ساخته شده است و خود را به عنوان یکی از بزرگترین باشگاه‌های پینت بال جهان معرفی می‌کند.

بیلیارد باشگاه انقلاب

بیلیارد مجموعه ورزشی انقلاب در فضایی ۵۰۰ متری با ۱۲ میز ایت بال و ۸ میز اسنوکر ساخته شده است. این مرکز دارای کافی شاپ و همچنین سالن بیلیارد مخصوص بانوان بوده که دارای ۴ میز ایت بال و اسنوکر است.

سالن تخصصی بانوان

مجموعه تخصصی بانوان باشگاه انقلاب دارای فضایی بسیار زیبا و کادری مجرب بوده که در فضایی ۲۵۰۰ متر فضای داخلی و ۷۰۰ متر فضای باز ساخته شده است. این مجموعه ورزشی دارای ۳ سالن ایروبیک، بزرگترین سالن بدنسازی کشور با تجهیزات روز دنیا، سالن آرایشی بهداشتی با انواع ماساژ، درمان مو و پوست، آب درمانی، مشاور رایگان و… است.

اسکیت مجموعه ورزشی انقلاب

مجموعه اسکیت باشگاه انقلاب تهران در سال ۱۳۸۱ در ضلع جنوبی مجموعه ورزشی افتتاح شد. امکانات اسکیت این مجموعه شامل پيست اسكيت روباز ( U اگرسيو) با ۵ رمپ استاندارد، سالن اسكيت هاكي ، نمايشي و سرعت (تنها پيست استاندارد كشور) است.

سالن فوتسال

سالن فوتسال مجموعه ورزشی انقلاب تهران دارای ۸۰۰ متر مساحت و چندین سالن بوده که دارای امکانات متعددی است. تهویه هوا، آبسرد کن، اتاق رختکن، سیستم گرمایشی، پارکینگ، فروشگاه و فضای سبز و… از مهمترین ویژگی‌های این مجموعه ورزشی است.

زمین فوتبال چمن طبیعی باشگاه انقلاب

زمین فوتبال چمن طبیعی ورزشگاه انقلاب تهران با مساحت ۱۲۰ در ۸۵ در سال ۱۳۶۵ احداث شد.

فوتبال چمن مصنوعی

این مجموعه ورزشی دارای ۲ زمین کوچک و بزرگ، رختکن، سرویس بهداشتی، دوش آب گرم و پروژکتور جهت استفاده از زمین‌ها در شب است.

بسکتبال باشگاه انقلاب

مجموعه ورزشی انقلاب تهران سالن‌های شماره ۳، سالن خانوادگی و سالن سی نگین را برای علاقه‌مندان به ورزش بسکتبال در نظر گرفته است و افراد می‌توانند از امکانات این سالن‌ها بهره‌مند شوند.

اسکواش آقایان و بانوان

مجموعه اسکواش باشگاه انقلاب تهران دارای سالن‌های مجزا برای ورزشکاران خانم و آقا این رشته است که سالانه رقابت‌های بسیاری را میزبانی می‌کند.

والیبال باشگاه انقلاب تهران

مجموعه ورزشی انقلاب دارای یک سالن دو منظوره برای ورزش بسکتبال و والیبال بوده که در ابعاد ۳۰ در ۶۰ ، در سال ۱۳۶۲ و در مرکز مجموعه ورزشی ساخته شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید