بنر هدر

موزه حشرات هایک میرزایانس از جاهای دیدنی تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

موزه حشره‌شناسی هایک میرزایانس از جاهای دیدنی تهران،در سال ۱۳۲۴ به شکل آزمایشگاهی کوچک در وزارت کشاورزی در تهران تأسیس شد.در سال ۱۳۴۱ با تأسیس مؤسسه با نام انستیتو بررسی آفات و بیماری‌های گیاهی به این مؤسسه انتقال یافت و چندی بعد در بخش تحقیقات رده‌بندی حشرات متمرکز شد. این موزه وابسته به مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیش از چهار میلیون نمونه حشره، تنها مرجع رسمی شناسایی و رده‌بندی حشرات و غنی‌ترین موزه جانورشناسی ایران است. موزه حشرات هایک میرزایانس به وسیله هایک میرزایانس بنیانگذاری شد، که پس از درگذشت وی در سال۱۳۷۸، به پیشنهاد وزیر کشاورزی وقت، موزه به نام ایشان نامگذاری گردید.

موزه حشرات هایک میرزایانس از جاهای دیدنی تهران

این موزه نزدیک به ۴ میلیون نمونه از حشرات ایران و چند هزار نمونه از حشرات به ویژه پروانه‌های بزرگ نواحی گرمسیری جهان را در خود جای داده است. تا کنون بین ۲۰ تا ۲۵ هزار گونه و زیر گونه از حشرات ایران موجود در موزه شناسایی شده‌است. این موزه دارای صدها نمونه تیپ از جمله هلوتیپ، آلوتیپ و پاراتیپ‌های مختلف است. بخش تحقیقات رده‌بندی حشرات به کمک کتابخانه بزرگ و گنجینه حشرات موزه از دهه‌های پیش مرجع رسمی تشخیص حشرات و آفات حشره‌ای بوده‌است.

موزه حشرات هایک میرزایانس از جاهای دیدنی تهران

موزه هایک میرزایانس و بخش تحقیقات رده بندی حشرات هر ساله پذیرای شماری از دانشجویان علاقمند به حشره شناسی و تاکسونومی حشرات و نیز محل مراجعه محققان و کارشناسان حشره شناسی و استادان و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی است. همچنین این بخش با اختصاص مکان های مناسب برای استقرار دفاتر و کتابخانه کوشیده است محل مناسبی برای مراجعه حشره شناسان و بیماری شناسان گیاهی کشور باشد.

موزه حشرات هایک میرزایانس از جاهای دیدنی تهران

برای بازید از “موزه هایک میرزابانس” به این آدرس: تهران-بزرگ راه چمران- خیابان تابناک- موسسه تحقیقات رده بندی حشرات، مراجعه نمایید.

همچنین جهت هماهنگی با روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور بخش تحقیقات رده بندی حشرات با شماره تلفن 22401242 تماس حاصل فرمائید و نامه درخواست بازدید را به شماره 22402570 فکس کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید