بنر هدر

آشنایی با مرکز همایش های اجلاس سران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مرکز همایش‌های بین‌المللی اجلاس سران که به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی معروف است از جاذبه های تهران،در سال 1376 در کمتر از 6 ماه در ضلع شمالی نمایشگاه بین‌المللی تهران، واقع در اتوبان چمران ساخته‌ شده‌است.

این بنا با زیر بنایی حدود ۲۴۵۰۰ متر مربع، در محوطه‌ای با مساحت حدود ۱۰۰۰۰۰ مترمربع احداث گردید. گنبد بنا مخروطی و با اسکلت فلزی است و سقف آن پانل ساندویچی و ارتفاع آن از کف ۳۶ متر می باشد. علاوه بر تالار اصلی و مجهز آن، قسمت‌های دیگر عبارتند از: دو تالار چند منظوره به مساحت ۳۰۰ متر مربع، نمازخانه و وضوخانه به مساحت ۱۰۰ متر مربع، دو سرسرای مجلل با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع، دو تالار ویژه استراحت و انتظار رؤسای کشورها به مساحت ۴۰۰ متر مربع، چهار تالار کنفرانس به مساحت ۳۰۰ متر مربع با پرده‌های نمایش گسترده (ویدئووال‌)، صفحه بام که جزئی از فضای مجموعه‌است و از شمال به کوه‌های البرز مشرف است، فضاهای اداره به مساحت ۱۸۵۰ متر مربع که در چهار گوشه بام واقع شده‌اند. طراحی داخلی آن شامل گچ‌بری، گچ کاری، رف، طاقچه‌های زیبا و ساده و الهام گرفته از معماری سنتی دیرینه ایران است که با صنایع دستی تزیین شده است‌.

آشنایی با مرکز همایش های اجلاس سران

ویژگی‌ها

سالن همایش‌ها با تجهیزات صوتی و تأسیساتی خود در ردیف بهترین سالن‌های نشست‌های بین‌المللی است و شامل شبکه آب بهداشتی با دستگاه پکیچ افزایش فشار سیستم و لوله‌کشی پلی پروپیلن، شبکه مستقل آبیاری محوطه به شکل حلقوی با دستگاه پکیچ افزایش فشار سیستم، سیستم اعلام حریق هوشمند از نوع اعلام محل حریق به صورت صوت، سیستم روشنایی هوشمند، سیستم جامع مخابراتی برای برقراری ارتباط و ارسال و دریافت ماهواره‌ای صوت و تصویر، سیستم کنفرانس و ترجمه هم زمان از نوع با سیم و مادون قرمز تا هشت زبان در تالار اصلی و شش زبان در تالار کنفرانس است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید