پیست اسکی دربندسر یکی از مجهزترین پیست های تهران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پیست اسکی بين المللی دربندسر یکی از پیست‌های اسکی مجهز کشور است. اين پيست از جاذبه های شمشک،پس از كسب عنوان بين المللی توسط فدراسيون جهانی سابقه میزبانی چندين دوره از رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی را در کارنامه خود دارد. پیست اسکی دربندسر در در 60 کیلومتری شمال شرقی تهران و در روستای دربندسر قرار دارد.دستگاههای بالابر آن شامل 2 تله سيژ و 3 تله اسكی است. ارتفاع پايين ترين نقطه آن از سطح دريا 2600 متر و بلندترين نقطه آن 3050 متر می باشد.طول فصل اسكی در دربندسر از اواسط آذر تا اواخر فروردين ماه می باشد كه در اين زمان تعداد كثيری از علاقمندان به ورزش اسكی در اين پيست حضور می یابند.همچنین در شمال دربندسر دره‌ای بنام “تل‌تنگه” وجود دارد که در طول سال برف قابل توجهی را در خود نگه می‌دارد بطوری که در تيرماه نیز می توان در آن به اسكی كردن پرداخت.

بهترین جاذبه های گردشگری شمشک

بهترین زمان برای رفتن به پیست اسکی دربندسر

بالاترین ارتفاع منطقه پیست اسکی دربندرسر نقطه آن از سطح دریا ۲۶۰۰ متری بوده و بلندترین نقطه ی آن ۳۰۵۰ متری است. با توجه به سطح ارتفاع این منطقه و از آنجائیکه منطقه رودبار قصران (شامل مناطق میگون، زاگون، فشم، اوشان، شمشک، دربندسر و …) می شود و از آب و هوای متنوعی برخوردار است، اگر برای اسکی بخواهید به سمت آن بروید بهترین زمان بین ماه های دی تا اواخر فرودین است که در این زمان تعداد زیادی از علاقمندان به این ورزش هیجان انگیز را خواهید دید که در پیست اسکی دربندسر حضور دارند.

نتیجه تصویری برای پیست اسکی دربندسر

امکانات ورزشی در پیست اسکی دربندسر

یک دستگاه تله سیژ ۴ نفره به طول ۱۲۰۰ متر از کشور فرانسه

یک دستگاه تله سیژ ۴ نفره به طول ۸۰۰ متر در ارتفاع ۳۷۵۰ متری از سطح دریا

یک دستگاه تله سیژ ۲ نفره به طول ۱۱۱۰ متر

یک دستگاه تله‌ اسکی بشقابی از کشور ایتالیا به طول ۷۰۰ متر

یک دستگاه تله‌ کابین ۱۲ نفره به طول ۱۸۳۰ متر با ۵۷ کابین با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر در هر ساعت

دو دستگاه تله اسکی چکشی (جهت استفاده اسکی بازان مبتدی)

یک دستگاه برف ‌ساز که قابلیّت تولید برف در دمای صفر درجه در طول ۱۳۰۰ متر و به عرض یکصد متر و ارتفاع ۵۰ سانتی‌ متر می ‌باشد.

امکانات رفاهی در پیست اسکی دربندسر

سه دستگاه برفکوب

پیست اسکی شب

مدرسهٔ اسکی در دربندسر

برای کسانی که آشنایی با این رشته ورزشی ندارند در پیست اسکی دربندسر شرایط آموزشی فراهم آورده شده است، افرادی که می خواهند این ورزش را یاد بگیرند، می توانند در آموزشگاه بین المللی اسکی در دربندسر شرکت کنند و این ورزش هیجان انگیز را یاد بگیرند.

نتیجه تصویری برای پیست اسکی دربندسر

رستوان های دربندسر

رستوان چوبی:در مجموعه تفریحی پیست اسکی دربندسر در شمال شهر تهران، یک رستوران چوبی منحصر به فرد به مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع وجود دارد که تماما از چوب نراد فنلاندی ساخته شده است و لذت یک غذای خوشمزه در زمستان را برایتان فراهم می آورد.

برگرلند:یکی دیگر از رستوران هایی که در این منطقه ی تفریحی وجود دارد، برگرلند است که دارای امکاناتی نظیر دستگاه پوز و پارکینگ هم می باشد. ساعت کاری این فست فود از ۸ صبح تا ۶ بعداز ظهر است.

تغییراتی که در سالهای اخیر انجام گرفته:

عریض کردن مسیر پیست از قله به سمت پایین
گسترش پیست مبتدی  و تعویض بالا بر آن (دستگاه بالابر بسیار مناسب تری در آن نصب شده است.)
دایر شدن پپیست شب که متاسفانه مجوز نگرفته و بهره برداری نشده است.

موقعیت مکانی

این پیست در ۳۵ کیلومتری شمال تهران، در محلهٔ دربندسر شهر جدید شمشک از توابع لواسانات و رودبارقصران شهرستان شمیرانات استان تهران قرار دارد.

مسیر دسترسی

این پیست از مسیرهای جاده لواسانات و محور لشکرک-فشم (در تمام فصول سال) و کرج-گچسر (فقط در فصل تابستان) قابل دسترسی است.

نزدیک ترین جاذبه ها

آبشار و دره دربندسر ۳ کیلومتر بعد از شمشک به سمت دیزین و در سمت راست جاده در کنار یک پیچ ۱۸۰ درجه ای جاده قرار دارد که در سمت چپ جاده هم امتداد این دره از روستای دربندسر آغاز می شود که هم از روستا و هم از میانه راه و از جاده می توان زیباییهای آنرا لمس کرد. باغهای مسیر و سبزه زار و بوته های کم ارتفاع و گلپر به همراه آفتاب شدید و هوای خنک در تابستان از دیدنیهای منطقه است. کل مسیر راهپیمایی از کنار جاده حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارد تا به آبشار برسد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید