معرفی جاهای دیدنی و گردشگری تونس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تونس خوش‌آب و هواترین کشور شمال آفریقا است که به لحاظ داشتن سواحل زیبا به کشور «سواحل ماسه طلایی» معروف است. سواحل شنهای طلائی در کنار دریای لاجوردی مدیترانه ، کشتزارهای بزرگ زیتون ومرکبات فراوان از یک سو و آثار باقیمانده از دوران فینیقی ها ، کارتاژها ، رومی ها و عثمانی ها همراه با معماری اسلامی عربی و آثاری همچون مسجد جامع ابن خلدون قصرهای با شکوه ،اشیا عتیقه ،موزه ها، جواهرات بربر که نمادی از عصر باستان این کشور میباشد از جمله جاذبه های گردشگری و دیدنیهای تونس محسوب میشوند. مراکز اقامتی و تفریحی در این کشور با ۷۳۰ هتل مجهز و مجلل در شهرهای حمامت ، سوسه ، نابوئل آماده سرویس دهی به گردشگران میباشند. این کشور در سال‌های اخیر توسعه ی قابل توجهی در صنعت گردشگری داشته است و به علت اهمیت دادن دولت تونس به این صنعت ، خدمات گردشگری آن در سطح بالایی است. در اینجا به معرفی تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری و دیدنیهای تونس میپردازیم.

 آمفی تئاتر ال جم El Djem

آمفی تئاتر الجم به نام استادیوم تیستروس نیز شهرت دارد یک آمفی تئاتر رومی است که در شهر توریستی الجم قرار گرفته است. این آمفی تئاتر بزرگ ظرفیت حدود ۳۵ هزار نفر را داشته و بعد از آمفی تئاتر کلسئوم روم که ۴۵ هزار نفر ظرفیت دارد و آمفی تئاتر کاپوآ در جنوب ایتالیا در مقام سوم قرار دارد. این بنا در سال ۲۳۸ میلادی و به دستور سناتور گوردیان فرماندار وقت الجم که بعدها امپراتور روم شد ، احداث گردید. این بنا گرچه از بیرون سه طبقه به نظر میرسد اما دارای ۵ طبقه است. طبقه زیر زمین این بنا مخصوص نگهداری از حیوانات درنده برای اجرای نمایش ها بوده است. در این آمفی تئاتر نیز مانند همتایانش در روم مبارزههای گلادیاتورها با یکدیگر و با حیوانات درنده انجام میشده است. قسمتهایی از فیلم معروف گلادیاتور در این آمفی تئاتر فیلم برداری شده است.

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری تونس

 جربا Djerba

اگر به دنبال یک مقصد ساحلی با مناظر شگفت انگیز هستید، جزیره جربا بهترین انتخاب است. در بخش قدیمی جزیره اصلی شهرک هومت سوک، بیشتر افراد سفید پوست را می بینید که در آن اقامت دارند. از آنجایی که این منطقه با مغازه ها و فروشگاه های مختلفی احاطه شده است، برای کسانی که می خواهند تفریحات غیر ساحلی را تجربه کنند مقصد خوبی به شمار می آید. سواحل آرامش بخش این جزیره با مناظری طبیعی و نخل های خرما، سفری لذت بخش را به شما هدیه می کنند.

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری تونس

شهر باستانی کارتاژ Carthage

شهر باستانی کارتاژ یا قرطاج یکی از بزرگترین شهرهای باستانی و قدیمی جهان بشمار میرود که در حدود ۸۰۰ سال قبل از میلاد توسط فینیقی ها بنا شده است. Hdk کارتاژ یک اسم فینیقی بوده و به معنای شهر جدید است. تمدن فینیقی ها با تسلط بر دریا و بازرگانی بسیار قدرتمند و ثروتمند شده بود و تا ۵۰۰ سال دوام داشت تا اینکه در قرن دوم پیش از میلاد به دلیل اختلاف با رومیان بر سر تسلط بر دریای مدیترانه منجر به سه جنگ بین رومیان و فینیقی ها شد که به جنگ های پونیک معروف است. در جنگ دوم ما بین آنها با وجود مقاومت دلیرانه ی هانیبال Hannibal سردار کارتاژ، رومیان به رهبری سیپیو آفریکانوس Scipio Africanus پیروز شدند وحکومت کارتاژمغلوب امپراطوری روم شد.این شهر در ۱۶ کیلومتری شمال شرقی شهر تونس و در کنار خلیج تونس قرار گرفته است. آثار بجا مانده از کاخها و سالنهای آمفی تئاتر از جلوه های دیدنی این شهر تاریخی محسوب میگردند. این شهر در فهرست سازمان میراث فرهنگ و هنر جهانی یا یونسکو قرار دارد.

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری تونس

سیدی بو سعید Sidi Bou Said

این روستای کوچک و هنرمندانه، روستایی صخره ای با ساختمان های کوچک و زیبا است که درست مثل یک اثر هنری به نظر می آید. تعجبی ندارد که این روستا برای دهه ها از مناطق پرطرفدار در بین هنرمندان بوده است. ساختمان های سفید، رنگ های آبی چشم نواز و پنجره های آهنی، نمونه کامل معماری خاص تونسی هستند که در این جزیره زیبا می توانید شاهد آن باشید.

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری تونس

 موناستیر رباط Monastir Ribat

یکی از دیدنی ترین بناهای تونسی با دیوارهای آجری، قلعه رباط است که باید در سفرتان به موناستیر تونس حتما از آن بازدید کنید. این قلعه که بخشی از قلعه ساحلی رباط به شمار می آید، تنها بخشی است که تاکنون سالم باقی مانده است. این قلعه در مقابل بندرگاه موناستیر قرار گرفته است .این قلعه که زمانی به عنوان دژ دفاعی کاربرد داشت است، امروزه یک جاذبه ی توریستی مهم به شمار می آید.

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری تونس

کوت ال جرید Chott el Djerid

منظره عجیب و دیدنی کوت ال جرید، درست مثل صحرایی رویایی و افسانه ای است که از دل داستان ها بیرون آمده باشد. صحرایی با مناظری شبیه به سطح ماه، سراب های سحرآمیز و زمین های نمکی دیدنی. این زمین های نمکی یکی از زیباترین مناظر طبیعی است که می توانید در سفر به تونس از آن ها بازدید کنید. بازدید از این منطقه، ثابت می کند طبیعت همچنان شگفتی های زیادی دارد و هر بار می تواند ما را غافلگیر کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید