هندوراس و جاهای دیدنی آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

هُندوراس کشوری است در شمال آمریکای مرکزی. پایتخت آن تگوسیگالپا است. این کشور از غرب با گوانتاملا، از جنوب غرب با السالوادور و از جنوب شرق با نیکاراگوئه همسایه است. پیش از این هندوراس را با نام هندوراس اسپانیا می‌شناختند تا با کشور هندوراس انگلیس که این روزها نامش بلیز است، اشتباه نشود. این کشور از شمال با دریای کارائیب و از جنوب با اقیانوس آرام همسایه است. آب و هوای این کشور متنوع است و از گرمای استوایی تا آب و هوای سرد کوهستانی را می‌توان در آن یافت. هندوراس تا 15 سپتامبر سال 1821 مستعمره اسپانیا بود.

هندوراس و جاهای دیدنی آن

جمعیت این کشور ۸٫۳ میلیون نفر و ۹۰ درصد مردم آن از تبار مستیزو (آمیخته هند و سرخ‌پوست) هستند. واحد پول این کشور لِمپیرا و زبان رسمی آن هند است.

مردم هندوراس بیشتر از تبار مستیزو هستند و دارای مذهب کاتولیک رومی هستند. درهندوراس اقوامی از کشور بلیز وجود دارند و با نزدیکی سیاسی امریکای پروتستان به هندوراس در پایتخت این کشور پروتستانی‌ها زندگی می‌کنند که البته جمعیت انان با وجود رشد در این سال‌ها اما هنوزدر اقلیت به سر می برند.

جاذبه های گردشگری هندوراس

شهر باستانی کوپان

یکی از شهرهای مایایی (پنهان در پوشش جنگل های انبوه گواتمالا در آمریکای مرکزی) که مطالعات زیادی روی آن انجام شده، سایت باستانی کوپان است. این سایت باستانی در کشور هندوراس قرار دارد که قدمت آن به 2 هزار سال پیش می‌رسد و توانسته در آثار جهانی یونسکو به ثبت برسد. در منطقه کوپان می‌توانید، جاذبه‌های بسیاری را ببینید که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. یاد بودی از ستون‌های سنگی و محراب که در بین سال های 711 تا 736 ساخته شده است، در منطقه باستانی کوپان دیده می‌شود. از دیگر آثار دیدنی و منحصر به فرد در این شهر، معبد آن است که طولانی‌ترین متن مایایی در آن قرار دارد. همچنین می‌توان به تندیس‌هایی حکاکی شده‌ اشاره کرد که از 16 پادشاه مایایی در آکروپولیس (دژ یا قلعه مستحکم) به جای مانده است.

هندوراس و جاهای دیدنی آن

Utila در جزایر Bay

در حدود ۳۲ کیلومتر از ساحل غربی روتن ، Utila بیشترین بودجه دوستانه جزایر خلیج را دارد. Backpackers به ​​این جزیره کوچک و ۱۳۳ کیلومتری می چسبد و بسیاری از بازدیدکنندگان در تعطیلات به غواصی در این منطقه می آیند که هزینه هایش مقرون به صرفه است.

هندوراس و جاهای دیدنی آن

 پارک ملی La Tigra

حدود ۲۰ کیلومتر از شهر Tegucigalpa پارک ملی لا تیرا (Parque Nacional La Tigra) یکی از زیباترین مکان های هندوراس است واقع شده است. این یکی از پرطرفدارترین پارک ها در هندوراس است.

هندوراس و جاهای دیدنی آن

جزایر Roatán ، Bay

Roatán بزرگترین و پیشرفته ترین جزایر خلیج است. این بندر فرانسوی بزرگترین بندر ماهیگیری Roatán و موتور اقتصادی این جزیره است. جاذبه محبوب در اینجا Iguana قوس و پارک دریایی است.

هندوراس و جاهای دیدنی آن

 موزه مجسمه سازی مایان، کپن

موزه مجسمه سازی مایان در مکان باستانشناسی خرابه های کپن، مجموعه ای از قطعات اصلی مجسمه سازی، ستیل ها و التورهای بازیابی شده از این سایت را نمایش می دهد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید