پارک ملی گرن پارادیسو ، پارکی دیدنی و خاص در ایتالیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

ایتالیا کشور زیبا و سر سبزی میباشد. این کشور از سمتی رو به دریا میباشد و در نواحی دیگر کوهستانی است که سبب شده اب و هوای معتدل کوهستانی و اب و هوای مدیترانه ای در این کشور حاکم شود. اب و هوای خوب و باران این کشور را مملو از جنگل های انبوه و دشت های سبز و بینظیری ساخته که زیستگاه انواع گونه های جانوری میباشند. ایتالیا از این رو پارک های ملی متعددی را در خود جای داده است مانند پارک ملی گران پارادیسو که بسیار زیبا و دیدنی است.

پارک ملی گرن پارادیسو ، پارکی دیدنی و خاص در ایتالیاپارک ملی گران پارادیسو Gran Paradiso پارکی دیدنی و خاص که در ابتدا به منظور یک منطقه برای شکار خصوصی پادشاه راه اندازی شد و این امر سبب گسترش و بهبود زیاد ان شد به طوری که این روزها در ایتالیا بسبار محبوب و ارزشمند تلقی میشود

مناظر بی نظیر و دیدنی از شمال غربی ایتالیا رویایی است و ساعت ها میتوان به این مناظر نگاه کرد.نام پارک از نام کوهی که در کنارش است اتخاذ شده است و دامنه های زیبای کوه در بین ابرها ناپدید است که تصویری بینظیر را خلق میسازد.

پارک ملی گرن پارادیسو ، پارکی دیدنی و خاص در ایتالیا

تفریحات پارک ملی گرن پارادیسو

کوهنوردی: از آن جایی که این پارک در منطقه ی کوهستانی قرار گرفته کوه های زیادی برای کوهنوری دارد. کوهنوردی در هر کدام از مسیرهای این پارک چشم اندازهای بینظیر طبیعی را در مقابل چشمانتان به نمایش می آورد. برای اینکه اینجا در ابتدا یک شکارگاه سلطنتی بود کیلومترها مسیر نشانه گذاری شده دارد که آن را تبدیل به بهشتی برای کوهنوردان و طبیعت گردان حرفه ای و غیر حرفه ای کرده  است. مطمئنا از بخش های شمالی پارک بیشتر خوشتان می آید چون کوه هایش بلندتر و چشم اندازهایش جذاب ترند. می توانید گشت و گذار در این پارک را از دهکده ی کوچک کوگنه (Cogne) شروع کنید.

راه رفتن روی برف: ارتفاع زیاد، این پارک را به یکی از پر برف ترین مناطق ایتالیا تبدیل کرده است. اگر عاشق برف بازی و راه رفتن روی برف های سفید هستید در فصل زمستان راهی این پارک ملی شوید تا از تماشای برف ها لذت ببرید.

اسکی: دامنه های این پارک ملی یکی از بهترین جاها برای اسکی است از آن جایی که در فصل زمستان برف زیادی در این ناحیه می بارد می توانید با تجهیزات اسکی وارد پارک شوید و از این همه مناطق بکر برای اسکی استفاده کنید.

عکس گرفتن در میان گل ها در فصل بهار: دشت های پارک در فصل بهار پر از گل های خوشبو و رنگارنگ می شود و مناظر چشم نوازی را برای گرفتن عکس های رویایی خلق می کند. عکس گرفتن به هرماه چه گل هایی را دوست دارید؟ تنوع گل های این دشت آنقدر زیاد است که می توانید با آن ها کلکسیونی از عکس های کارت پستالی درست کنید.

تماشای پرندگان: پارک زیستگاه بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان است که فرصت های بینظیری برای تماشای پرندگان به وجود آورده است. اگر شما هم از طبیعت دوستانی هستید که از تماشای پرندگان رنگارنگ لذت می برید راهی این پارک شوید.

طبیعت گردی: اگر عاشق جاهای بکرتر و بدون سروصدا تر هستید به سمت دره های جنوبی بروید. در مسیر این دره ها چشم اندازهای جذابی از کوه گرن پارادیسو را می بینید.

پارک ملی گرن پارادیسو ، پارکی دیدنی و خاص در ایتالیا

گونه های جانوری پارک ملی گرن پارادیسو

در فصل تابستان در چراگاه های کوهستانی تعداد زیادی بز کوهی می بینید، حیواناتی که در فصل زمستان خودشان را به ارتفاعات پایین تر می رسانند. در کنار بز کوهی گونه های حیوانی دیگری مثل راسو، خرگوش صحرایی، گورکن اروپایی، شاه گوش و گرگ هم در این پارک دیده می شود. این پارک زیستگاه بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان است که شامل عقاب طلایی، باقرقره صخره و … هستند. در نواحی جنگلی پارک پرندگانی مثل دارکوب سیاه و فندق شکن به چشم می خورند.

پارک ملی گرن پارادیسو ، پارکی دیدنی و خاص در ایتالیا

گونه های گیاهی پارک ملی گرن پارادیسو

درختان این پارک اهمیت زیادی دارد چون پناهگاه امنی را برای حیوانات به وجود آورده اند. از طرفی این درختان در برابر حوادثی مثل سیل و رانش زمین نقش دفاعی دارند. چراگاه ها در اواخر فصل بهار پر از گل های رنگارنگ است. حدود ۱۵۰۰ گونه گیاهی در این پارک وجود دارد و دشت های شاه بلوط  مورد کشت و زرع های زیادی قرار گرفته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید