آشنایی با آفریقای مرکزی و جاذبه های دیدنی آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمهوری آفریقای مرکزی کشوری است در مرکز آفریقا که پایتخت آن شهر بانگی است. جمهوری آفریقای مرکزی از کشورهای فقیر جهان است. قوم آکا در این کشور ساکنند. این کشور از شمال با چاد، از شرق با سودان، از جنوب با جمهوری کنگو و جمهوری دموکراتیک کنگو و از غرب با کامرون همسایه است. این کشور آب و هوای گرمسیری داشته و شمال آن را بیابان فراگرفته‌است و از جنوب نیز به رودخانه بانگوئی محدود است.

آشنایی با آفریقای مرکزی و جاذبه های دیدنی آن

تاریخ

جمهوری آفریقای مرکزی ابتدا بخاطر مجاورت با رود اوبانگی به کشور اوبانگی معروف بوده‌است که احتمالاً به دلیل وضعیت انسانی و سیاسی، اوبانگی‌شاری (Ubangishari) نیز نامیده می‌شده‌است. در قرن نوزدهم با تسلط استعمار فرانسه، این کشور با سیزده کشور دیگر آفریقایی مجموعاً به «آفریقای سیاه فرانسه» موسوم گشت. از سال ۱۸۹۱م تا ۱۹۱۰م به آفریقای مرکزی نام «کنگوی فرانسه» دادند. در جریان میارزات استقلال طلبانه مردم این کشور برای نخستین بار نام «آفریقای مرکزی» برای آن رایج شد چون در مرکز قاره آفریقا واقع شده‌است. در سال ۱۹۶۰م این کشور استقلال خود را بدست آورد و به جمهوری آفریقای مرکزی موسوم گشت که نام رسمی و بین‌المللی آن نیز می‌باشد. این کشور شاهد بیشترین بهره‌کشی‌های استعمارگران فرانسوی در بین تمامی کشورهای آفریقایی بوده‌است و بیشترین زیان‌های دوران استعمار را تجربه کرده‌است.

اقتصاد در آفریقای جنوبی

محصولات صادراتی این کشور شامل الماس، الوار، پنبه، قهوه و تنباکو است. محصولات وارداتی این کشور شامل مواد غذایی، منسوجات، محصولات پتروشیمی، تجهیزات الکترونیک، وسایل نقلیه موتوری، مواد شیمیایی و مواد دارویی است.

مردم آفریقای مرکزی

این کشور نزدیک به چهار میلیون و چهارصد هزار تن جمعیت دارد که بیشتر آن‌ها از نژاد سیاه هستند و زندگی قبیلهای دارند. ۸۰٪ مردم این کشور مسیحی، پانزده درصد آن‌ها مسلمان سنی و دیگران آنیمیست هستند. زبان رسمی این کشور نیز فرانسوی است. اما زبان ملی سانگو می‌باشد که در بین مردم بومی رایج‌تر است. کشور آفریقای مرکزی.

واحد پول این کشور فرانک جامعه مالی آفریقا موسوم به فرانک سی اف آ می‌باشد.

جاهای دیدنی آفریقای مرکزی

مسجد بزرگ بانگی

سجد بزرگ بانگی یکی از دیدنی ‌های آفریقای مرکزی است. این مسجد در طول حوادث متعدد آسیب دیده، اما مردم بومی با تلاش‌های داوطلبانه، تصمیم گرفتند قسمت‌های تخریب شده و نمای سبز رنگ مسجد را بازسازی کنند. شما در داخل مسجد بانگی می‌توانید فضای آرامش بخش آن را تجربه کنید. با وجود اینکه این مسجد فراز و نشیب‌های بسیاری را در طول تاریخ از سر گذرانده است، اما امروزه با نمادی از وحدت و یکپارچگی در بین مردم آفریقای مرکزی از آن یاد می‌شود. این مسجد برجسته‌ترین مکان مذهبی بانگی است اما با این حال گردشگران با احتیاط بیشتری به این کشور سفر می‌کنند.

آشنایی با آفریقای مرکزی و جاذبه های دیدنی آن

پارک ملی آندره فلیکس

پارک ملی آندره فلیکس یکی از دیدنی های آفریقای مرکزی است که با طبیعت زیبا و خیره‌کننده‌اش هرساله میزبان گردشگران و ماجراجویانی است که برای کشف طبیعت زیبای آفریقا به این کشور سفر می‌کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید