جاذبه های گردشگری سومالی کدامند؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سومالی یک کشور ساحلی است که در منطقه شاخ آفریقا در شرق آفریقا واقع شده‌است و پایتخت آن موگادیشو است. این کشور، قبلاً با نام «جمهوری دمکراتیک سومالی» شناخته می‌شد. مرزهای این کشور در غرب به اتیوپی، از شمال و نیمه غربی به جیبوتی، از جنوب غرب به کنیا، از شمال به خلیج عدن و اقیانوس هند در شرق محدود می‌گردد. عوامل اصلی آب و هوائی این کشور عبارتند از آب وهوای گرم درسراسر سال، بادهای موسمی فصلی و باران‌های نامنظّم که باعث بروز خشکسالی‌های تکرار شونده می‌گردند. کشاورزی مهم‌ترین بخش فعالیت‌های اقتصادی در این کشور بوده و حدود ۴۰٪ درآمد سرانه و حدود ۶۵٪ درآمد صادراتی را بخود اختصاص می‌دهد.

جاذبه های گردشگری سومالی کدامند؟

جغرافیای سومالی

سومالی در سواحل شرق قاره آفریقا و بروی خط استوا و قسمت شمالی آن بین خلیج عدن در قسمت شمال و اقیانوس هند در شرق واقع شده‌است. این کشور به همراه اتیوپی و جیبوتی را معمولاً به عنوان شاخ آفریقا مورد اشاره قرار می‌دهند. مرزهای سومالی در شمال غرب به جیبوتی، در غرب به اتیوپی و در جنوب غرب به کنیا محدود می‌گردد. سومالی از مستعمره پیشین ایتالیا منطقه تراست سومالی و مستعمره پیشین انگلستان سومالی‌لند تحت‌الحمایه انگلستان (که هم‌اکنون در پی شناخت استقلال خویش توسط جامعه جهانی است) تشکیل شده‌است. طول خط ساحلی سومالی ۳۰۲۵ کیلومتر است که بیشترین ساحل در بین کشورهای آفریقائی بحساب می‌آید. سومالی با دارا بودن وسعتی برابر با ۶۳۷۶۵۷ کیلومتر مربع، چهل و دومین کشور بزرگ دنیا پس از افغانستان است. اندازه این کشور قابل مقایسه با جمهوری آفریقای مرکزی و بنوعی کوچک‌تر از ایالت تگزاس در ایالات متحده است.

مشخصات کلی سومالی

نام کامل: جمهوری دموکراتیک سومالی

جمعیت: 10.7 میلیون نفر
پایتخت: موگادیشو
زبانهای اصلی: سومالی ، عربی ، ایتالیایی ، انگلیسی
دین: اسلام
میانگین طول عمر:  سال45 (مردان) ،  47 سال (زنان)
واحد پول: شیلینگ، 1 شیلینگ سومالی = 1 دلار امریکا
اقلام اصلی صادراتی: موز ، ماهی، احشام ، پوست
کد تلفن بین المللی: 0252

جاهای دیدنی سومالی

 کلیسای موگادیشو

کلیسای جامع موگادیشو که یک کلیسای کاتولیک رومی محسوب می‌شود در شهر موگادیشو و کشور سومالی قرار دارد. این کلیسا در زمانی که سومالی مستعمره‌ی ایتالیا بود، به دست مقامات ایتالیایی ساخته شد. بسیاری از بناهایی که در آن زمان توسط ایتالیایی‌ها ساخته شد در سال 2008 توسط بنیادهای اسلامی نابود شد. در سال 2013 طرح‌هایی برای بازسازی کلیسای موگادیشو توسط دپارتمان روحانیت اعلام شد. سبک معماری این بنا بر اساس معماری گوتیک طراحی شد و تقریبا شبیه کلیسای چِفالو در سیسیل است. طراحی نقشه این کلیسا به شکل یک صلیب بود که در سه نقطه به هم متصل می‌شدند. کلیسای موگادیشو تقریبا در مرکز شهر و نزدیک به کاخ فرماندار ایتالیا ساخته شده بود.

جاذبه های گردشگری سومالی کدامند؟

کوه شیمبیریس

کوه شیمبیریس از دیگر جاذبه های سومالیا ست که با مناظر خیره‌کننده خود نیز بلندترین نقطه سومالی است.

سواحل سومالی

سواحل سومالی را برای تفریح از دست ندهید. ساحل گریزا و ساحل لیدو، دو ساحل زیبا و تمیز این کشور هستند و با چشم‌انداز فوق‌العاده تصورتان از یک کشور آفریقایی را دگرگون می‌کند.

مسجد اتحادیه Union Mosque

مسجد اتحادیه (Union Mosque) در موگادیشو به خوبی فرهنگ اسلامی را در این کشور نشان می‌دهد و مکانی محبوب برای گردشگران است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید