14 جاذبه گردشگری برتر رم

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

در شهری مملو از نمادهای باستانی و ایمان مسیحی، سفر آغاز کردن سخت است. قطعا علاقه شما بر انتخاب هایتان تاثیر خواهد داشت، اما بازدید از مکان هایی همچون معبد پانتئون و سالن ورزشی (کولوسئوم) که از نشانه های ایتالیا و اروپا هستند، ضروری است.

احتیاط: زمانی که به رم سفر می کنید تجربیات متنوعی داشته باشید و به طور پی در پی از مکان های باستان شناسی، کلیسا ها بازدید نکنید و این جاذبه های پربازدید را به همراه جاذبه هایی که توریست های کمتری دارند مانند پله های اسپانیایی و چشمه تروی، جایی که گردشگران سکه های خود را به درون آن پرتاب می کنند، ببینید. رم به قدری بزرگ است که می تواند همه چیز را پوشش دهد به طوریکه بیش تر گردشگران باید کمی وقت بگذارند تا از زندگی در پارک یا کافه پیاده رو لذت ببرند.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

۱) کولوسئوم و گنبد کنستانیتن

همان طور که برج ایفل در پاریس است، جهت سالن آمفی تئاتر فلاویان رو به رم است. کولوسئوم که از زمان رم باستان باقی مانده، الگویی برای عرصه های ورزشی فراهم می کند و استادیوم های امروزی فوتبال بر اساس این طراحی بیضی شکل رومی ساخته شده اند.

این ساختمان در سال 72 میلادی توسط وسپاسیان آغاز به کار کرد که بعداز پسرش تیتوس، با اضافه کردن چهارمین طبقه آن را گسترش داد و در سال 80 میلادی با برگزاری یک سری از بازی های باشکوه، افتتاح شد. کولوسئوم برای اجراهای نمایشی، جشنواره ها، سیرک ها و بازی هایی که درباریان امپراطوری و مقامات عالی رتبه در پایین ترین سطح، خانواده های اشرافی رم در طبقه دوم و مردم عادی در طبقه سوم و چهارم تماشا می کردند، فضای کافی دارد.

در کنار کولوسئوم گنبد کنستانیتن قرار دارد، گنبد مشهور پیروزی که برای احترام به امپراطور “آزادی بخش شهر و آورنده صلح” بعداز پیروزی او در نبرد پل میلویان در سال 312، توسط مجلس سنا ایجاد شد. خطوط طولانی اند و به آهستگی حرکت می کنند بنابراین می توانید با پیوستن به پرش از خط: تور پیاده روی نیمه روز رم باستان و کولوسئوم و داشتن یک راهنمای آگاه، در زمان صرفه جویی کنید.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

2) شهر واتیکان

واتیکان با مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع، کوچکترین ایالت مستقل در دنیا است که بیشتر قسمت های آن با دیوارهایی احاطه شده است. در داخل شهر، کاخ و باغ های واتیکان، صومعه و میدان سنت پیتر، و منطقه ای که توسط پاپ، رهبر بزرگ کلیسای کاتولیک رم اداره می شود، قرار دارند.

این فضای متراکم، بین موزه ها و صومعه های خود، جاذبه های دیدنی زیادی را به گردشگران ارائه می دهد. در داخل صومعه سنت پیتر در کنار مجسمه ها و محراب هایی از برنین و دیگر هنرمندانف پیتا (مجسمه مریم مقدس) شاهکار میکل آنژ قرار دارد. بی تردید بخش برجسته موزه واتیکان، نمازخانه سیسیتن با سقف با شکوه نقاشی شده آن، مشهورترین اثر میکل آنژ است. در کاخ واتیکان، اتاق های رافائل، آپارتمان های بورگیا، کتابخانه واتیکان و تعدادی موزه از جمله گالری تصاویر، موزه هنر سکولار، موزه اتروسک و تعدادی دیگر وجود دارد. مجموعه هایی را که در این موزه می بینید، همه چیز را از مربیان پاپ تا هنر قرن بیستم با بازتابی از مضامین مذهبی پوشش می دهد.

صف بلیت برترین جاذبه های واتیکان به حدی طولانی است که باید ساعت ها منتظر بمانید. برای صرفه جویی در زمان به صورت آنلاین، بلیط موزه های واتیکان و سنت پیتر، نمازخانه سیسیتن و تور گروه کوچک پیشرفته را از قبل بخرید. این تور سه ساعته این امکان را به شما می دهد که با میانبر زدن از صف های طولانی با یک راهنمای آگاه، مستقیم به موزه بروید. اپراتورها آماده خدمت اند و شما می توانید زمان های مختلف سفر را انتخاب کنید یا آنرا به یک تور عصرگاهی یا گروه های کوچک ارتقا دهید.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

3) پانتئون

پانتئون – بهترین بنای باستانی حفاظت شده از دوران باستان رم – به مدت دوهزار سال دست نخورده مانده است. این موضوع برخلاف این واقعیت است که پاپ گرگوری سوم کاشی های سقف برنزی طلاکاری شده را حذف کرد و پاپ اوربان هشتم دستور داد تا سقف برنزی آن برداشته و ذوب شود تا برای سایه بان بالای محراب سنت پیتر و استوانه های قلعه سانت آنگل استفاده شود.

پانتئون بعد از آسیب در آتش سوزی سال 80 میلادی مجدد بازسازی شد که آجرکاری حاصل از آن، تسلط فوق العاده بالای سازندگان رمی را نشان می دهد. گنبد 43 متری آن، بهترین دستاورد معماری داخلی رم، بدون تکیه گاهی آشکار به حالت معلق قرار گرفته است – همه اینها درون دیوارها پنهان اند – و تنها منبع نور در ساختمان، دهانه مرکزی نه متری آن می باشد.

تاثیر هماهنگی داخلی آن نتیجه تناسب است: ارتفاع با قطر برابر است. اگرچه اولین پادشاهان مسیحی استفاده از این معبد بت پرستی را برای عبادت ممنوع کردند، اما در سال 609 پاپ بوینفیس چهارم آنرا به شهدای مسیحی و دختران پاکدامن اختصاص داد و بعداز آن اینجا به مکانی برای دفن پادشاهان ایتالیایی (ویکتور امانوئل دوم در کنج دوم سمت راست قرار دارد) و دیگر افراد مشهور ایتالیایی از جمله نقاش رافائل تبدیل شد.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

4) میدان رم

قدم زدن در این میدان که در حال حاضر در مرکز شهر مدرن قرار دارد مانند قدم گذاشتن به گذشته دوهزار ساله در قلب رم باستان است. اگرچه آنچه که از مرکز زندگی و دولت رم باقی مانده فقط بخش کوچکی از عظمت اصلی آنرا نشان می دهد، اما ستون های ایستاده و افتاده، طاق های پیروزی و بقایای دیوارها هنوز هم افراد را تحت تاثیر قرار می دهند به خصوص که برای قرن ها تاریخ این میدان را، تاریخ امپراطوری رم و دنیای غرب در نظر می گرفتید. این میدان با دادگاه ها، بازارها و مکان های ملاقات، محور زندگی سیاسی و مذهبی رم بود. بعد از قرن هفدهم ساختمان ها ویران شدند و کلیساها و قلعه ها در میان خرابه های باستانی ساخته شدند.

از سنگ های آن برای سایر ساختمان ها استفاده شد و تا قبل از  قرن هجدهم و نوزدهم حفاری های منظم برای بیرون آوردن ساختمان های باستانی از زیر آوارها و یک لایه ده متری از زمین، انجام نمی گرفت. قسمت های برجسته ای که نباید از دست داد شامل: معبد آنتونینوس پیوس، معبد کاستروپولاکس، معبد زحل، گنبد سپتیموس سوروس، کوریا، معبد وستا و گنبد تیتوس می باشد.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

5) فواره تروی

این شاهکار قرن هفدهم، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر در فیلم ها شهرت داشت تا اینکه تقریبا یکبار بازدید از آن ضروری شد. پرتاب کردن یک سکه (نه سه تا) به درون فواره تروی سنتی است که قرار بازگشت شما به رم را تضمین می کند. بزرگترین آبنمای رم، فواره تروی از آب قنات هایی که در ابتدا توسط آگریپا، حامی بزرگ هنر در قرن اول بعداز میلاد برای انتقال آب به حمام هایش ساخته شده بود، تامین می شود.

این فواره توسط نیکولاسالوی بین سال های 1732 تا 1751 برای پاپ کلمنت دوازدهم ساخته شد و دوباره در پشت دیوارهای کاخ دوک های شهر پولی ساخته شد. این فواره با اسب ها، صدف ها و تریتون ها (اسطوره یونان)، خدای اقیانوس (نپتون) را نشان می دهد. آب که در اطراف مجسمه و صخره های مصنوعی می چرخد و در یک آبگیر بزرگ جمع می شود، همیشه مملو از سکه است.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

6) سان جیوانی در لاترانو (کلیسای سنت جان لاتران)

از آنجا که انتظار یک کلیسای اسقفی از پاپ را دارید، سنت جان لاتران یکی از چشمگیر ترین کلیساهای رم است. این بنا بعداز قرن ها تغییرات، همچنان شکل اولیه خود را که از دوران کنستانتین ساخته شده بود، حفظ کرده است. در مقابل، نمای آن از تزئیناتی به سبک باروک و نمونه بارزی از آن دوران می باشد. در کنار موزاییک های موجود در برآمدگی ها، حتما به سقف زیبای چوبی قرن شانزدهم نیز نوجه کنید.

اگر تعمیدگاه هشت ضلعی سان جیوانی در فونته، کمی آشنا به نظر می رسد به این دلیل است که این بنا، الگویی را برای نمونه های بعدی سراسر اروپا فراهم کرده است. این بنا که قدیمی ترین تعمیدگاه مسیحی در اروپاست توسط کنستانتین ساخته شد. در سراسر میدان، در کلیسای اسکلاسانتا پلکانی مقدس با 28 پله قرار دارد که تصور می شود توسط سنت هلن در قرن چهاردهم از کاخ پیلاتس در بیت المقدس به رم آورده شده است.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

7) مرکز تاریخی و پلکان اسپانیایی

اگر به نقشه گردشگری رم نگاه کنید، منطقه ای را خواهید دید که مملو از کارهایی برای انجام دادن است که حتی خواندن نام خیابان های آن نیز دشوار است. اینجا مرکز تاریخی رم با کلیساهای هنری، کاخ های مجلل و میدان های سرزنده است که شما می توانید کل تعطیلات خود را به قدم زدن در خیابان ها و خطوط باستانی آن بگذرانید. به جای رفتن از یک مکان دیدنی به مکانی دیگر، مدتی را صرف بازدید از فضای جذاب اطراف کنید. در کنار میدان ناونا، آبنمای تروی و صومعه سانتا ماریا مگیور، در کلیساهای کمتر شناخته شده چون سانتا ماریا پاپولو که در آن آثاری از برنینی و کاراواجیو را پیدا خواهید کرد، توقف کنید.

در کنار پله کان اسپانیایی، صعود نا منظم پله ها که در کلیسای فرانسوی ترینتیادی مونتی پایین می آیند نوقف کنید. این پلکان اسم خود را از میدان اسپاگنا، میدان پایه این مرکز و از معمولی ترین میدان ها رم گرفته است. این پلکان مقصد محبوب گردشگران بوده است زیرا در تابستان می توانند از خوردن بستنی ایتالیایی لذت ببرند و در زمستان می توانند در اطراف مخروط های شاه بلوط داغ شده، خود را گرم کنند.

آبنمای قدیمی شکل در پایین پله های اسپانیایی که با نام بارکاکا شناخته شده است توسط پیتر برنینی پدر جیان لورنزو برنینی، معمار باروک بزرگ ساخته شده است. از کاندوتی به جنوب غربی میدان اسپاگنا، مشهورترین خیابان خرید رم منتهی می شود جایی که کافه گرکوآن به خاطر نویسندگان، هنرمندان و موسیقی دانانی که مرتب به آنجا رفت و آمد می کنند، معروف است.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

8) سانتاماریا مگگیور

کیکی از باشکوه ترین کلیساهای رم سانتاماریا مگگیور است که از قرن چهارم پاپ لیبریوس این تصور را داشت که مریم مقدس او را به ساخت کلیسا در روز برفی عدایت کرد. اگرچه در ماه آگوست بود اما صبح روز بعد برف بر روی تپه اسکیلین بارید و درنتیجه در این مکان کلیسای بزرگی ساخته شد.

از قرن پنجم مراسم عشای ربانی هرروز اینجا برگزار می شد. سه راهرو از فضای داخلی 86 متری آن به وسیله 40 ستون سنگ مرمری و 4 ستون گرانیتی جدا شده اند و برآمدگی های چند ضلعی اضافه شده در قرن سیزدهم به وسیله موزائیک هایی با زمینه دوران قدیم و جدید از شاهکارهای هنرمندان موزاییک کار مشهور رم، پوشیده شده اند.

قدیمی ترین موزاییک های رمی با قدمت قرن چهارم، دیوارهای بالایی را تزیین کرده اند و کف ساختمان با سنگ های رنگی به سبک صنعتگران قرن دوازدهم منطقه دریاچه کومو منبت کاری شده است. اولین طلایی که از آمریکا به ایتالیا رسید در سقف خزانه می درخشد. اینجا یکی از چهار کلیسای پاپ رم و یک کلیسای مهم زیارتی است که دو پاپ در آن دفن شده اند.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

9) دخمه و آپیا آنتیکا (جاده آپیان)

دخمه سان کالیستا (سنت کالیکتوس) و سان سباستین، هر دو محل دفن وسیع زیر زمینی در آپیا آنتیکا با شبکه ای چندلایه از راهروها و اتاق های حکاکی شده بر روی خاکسترهای نرم هستند – سان کلیستا منطقه ای به مساحت 300 تا 400 متر را پوشش می دهد.

علاوه بر این مقبره ها، سنت کالیکتوس شامل 6 نمازخانه مسیحی با نقاشی های دیواری اولیه مسیحی و بت پرستی است که بین سال های 290 تا 310 ساخته شده اند. در سردابه های پاپ، مقبره تعدادی از شهدای پاپ قرن سوم با کتیبه های شناخته شده یونانی قرار دارند. امکان کاوش در سان سباستین، یکی از هفت کلیسای زیارتی قرن چهارم رم که در محل دخمه ها و گورستان های قدیمی با پایه ایاز صومعه کنستانتینی ساخته شده، وجود دارد.

اتاق های آرامگاه با نقاشی های زیبا و آرایش گچ کاری شده و کتیبه هایی با قدمت قرن اول میلدی، در چندین سطح قرار گرفته اند. اگرچه تصور می شد که این بقایای قابل احترام برای در امان ماندن از آزار و اذیت ها به اینجا آورده شده اند، اما اینها فقط گورستان بوده اند نه مکانی برای پنهان مسیحیان. در فاصله نه چندان دور از دخمه سان کالیستو، در غرب آپیا آنتیکا، دخمه دومیتیلا یکی از بزرگترین و چشمگیرترین دخمه های رم، با 15 کیلومتر اتاق ها، راهروها و یک کلیسای کامل زیرزمینی قرار دارد. این کلیسا که تا زمان قرون وسطی مقصد مهم زیارتی بود، به شهدای قدیس، نرئوس و آسیلوس اختصاص یافته است.

بیش از 80 مقبره نقاشی شده و یک نقاشی دیواری قرن دوم از شام آخر در گالری های آن حفظ شده اند. بیرون از پورتا سان سباستین گنبد دروسوس در نزدیکی آپیا آنتیکا، یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بزرگراه های رم که در حدود 300 سال قبل از میلاد ساخته و تا بندر بریندیس در حدود 190سال قبل از میلاد گسترش یافت، قرار دارد. در موازات جاده خرابه های قنات هایی وجود دارد که آب شهر را تامین می کردند و در میان سروها در امتداد اضلاع خیابان، مقبره های خانواده های اشرافی رم قرار دارند. برجسته تر از همه آنها مقبره قرن اول متعلق به بانو متلا و همسرش می باشد.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

10) میدان ناونا

میدان ناونا، یکی از خاص ترین میدان های باروک در رم، هنوز طرح کلی استادیوم رمی را که امپراطور دومیتیان در اینجا ساخته، دارد. اینجا برای جشنواره ها و مسابقات سوارکاری در قرون وسطی استفاده می شد و توسط برومینی، کسی که چندین سری از کاخ ها و کلیساهای سانت آگنس را در جهت غربی میدان طراحی کرده بود، به سبک باروک بازسازی شد.

نمای بیرونی، گنبد و مناره آن سبک معماری باروک را در بافت های محدب و مقعر، شروانی ها، ستون ها، سطوح، پنجره و اسکله ها با یک طراحی یک پارچه نشان می دهد. در سردابه سنت آگنس، معجزه سنت آگنس یعنی آلساندرو آلگاردی سال 1653 و بقایای یک کف موزاییکی رومی قرار دارد. سنت آگنس، الگویی برای کلیساهای باروک و روکوکو در ایتالیا و دیگر مکان ها شد. اگر چه این میدان و نمای بیرونی آنرا بورومینی طراحی کرد اما قطعه اصلی این بنا، آبنمای زیبای فیومی را رقیب او برنینی طراحی کرد.

این فواره چهار رودخانه را که به نظر می رسد بزرگترین رودخانه های شناخته شده در قاره ها باشند با شمایلی از کنار رودخانه نیل، گنگ، دانوب و ریوپلاتا در اطراف حوضچه بزرگ با گیاهان و حیوانات مرتبط با مناطق آنها را نشان می دهد. 2 آبنمای دیگر در این ناحیه شامل فونتانامورو در جلوی کاخ پامفیلی که در قرن شانزدهم توسط جیاکومو ساخته شده و فواره نتولف قرن نوزدهم با تصاویری از نپتون (الهه آب یونان) می باشد.

امروزه این میدان مملو از رومی ها، گردشگران، هنرمندان خیابانی، دکه های سوغاتی، کافه ها و در طول تابستان یکی از بهترین بازارهای کریسمس می باشد. بین میدان و پانتئون کلیسای سنت لوئیس فرانسوی ها قرار دارد که شامل سه نقاشی اصلی قرن شانزدهم از کارهای کاراواجیو می باشد.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

11) تپه پالاتین

تپه پالاتین که از لحاظ استراتژیک 50 متر بالاتر از تیبر قرار دارد، شواهدی را از تکه سنگ های یافت شده در مقابل معبد سایبل که نشان دهنده فعالیت های انسانی پیش از قرن نهم قبل از میلاد می باشد، نمایش می دهد. بعدها این مکان به عنوان کاخ برای امپراطور و خانواده های بزرگ اشرافی انتخاب شد.

در قرن شانزدهم باغ های فارنس به خاطر کاردینال آلساندرو فارنس، پارکی محبوب از بهار خواب ها، عمارت ها، چمن ها، گل ها، درختان و فواره ها که به عنوان محلی برای تنظیم فعالیت های اجتماعی طراحی شده بود، بنا شد. بخش های برجسته تپه پالاتین شامل خانه لیویا (همسر آگوستوس)، کریپتو پورتیکوس نیمه زیر زمینی، خانه فلاویا، خانه آگوستانا و مهم تر از همه اینها حمام های سپتیموس سویروس، می باشد.تپه پالاتین به دلیل ترکیب کردن یک پارک با ویرانه های زیبا و چشم گیر از رم باستان مکانی محبوب برای کشف است.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

12) گالری و باغ های بورگسه

باغ های بورگسه، یکی از بزرگترین پارک های رم دارای تعدادی جاذبه ز جمله دو موزه است که برجسته ترین آنها ویلای بورگسه می باشد. این گالری که به عنوان یک ویلا برای مهمانی ها و قرار دادن مجموعه های هنری بورگسه ساخته شده، شامل نقلشی ها، مجسمه ها و خاتم کاری های قرن پانزدهم تا هجدهم و آثاری از رافائل تیتیان، کاراواجیو وروبنز می باشد.

در قسمت دیگر از پارک ویلای جولیا که به عنوان اقامتگاه تابستانی پاپ ژولیوس سوم در قرن شانزدهم ساخته شده قرار دارد و موزه اتروسکان را در شامل می شود. بیشتر ویلاها از نمایشگاه جهانی هستند که در سال 1911در رم برگزار شد. این پارک با دارا بودن پیاده روها و تالاب هایی برای اجاره قایق به سبک منظره باغ های انگلیسی ساخته شده است.

همچنین می توانید برای جست و جو در پارک، دوچرخه یا کالسکه اجاره کنید. باغ وحش بیوپارکو رم در آنجا قرار دارد که شامل محوطه های طبیعی و مسیر کوچک است که بخش های مختلف آن را به یکدیگر متصل می کند.تعدادی از جاذبه های آن از جمله زمین های بازی، اسب سواری در آخر هفته و در بعضی مواقع نمایش های عروسکی، برای کودکان جذاب خواهد بود.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

13) حمام های کاراکالا

این حمام ها که توسط کاراکالا در سال 216 تکمیل شدند چیزی بیشتر از یک حمام عمومی بودند. این مکان ها با وجود حمام های سرد و گرم، استخرهای شنا، سوناهای خشک و بخار، امکانات ورزشی و ژیمناستیک، اتاق های اجتماعی، باغ ها، کتابخانه ها، آرایشگاه ها و فروشگاه ها مرکز کامل ورزشی بودند.

این سازه عظیم و باشکوه منطقه ای به مساحت 300 متر مربع را پوشانده و ترکیبی از سالن های بزرگ که گنبدها و طاق های آن به وسیله ستون ها و پایه های بزرگ پشتیبانی می شوند را شامل می شود. این مکان می تواند هم زمان 1500 نفر را اسکان دهد. دیوارها وسطح آن به وسیله مرمرها، موزاییک ها و نقاشی های دیواری که شکوه و عظمت آن حتی در ویرانه های آن نیز مشهود است، پوشانده شده است.

14 جاذبه گردشگری برتر رم

14) حمام های دیوکلیتن (حمام های موزه ملی دیوکلیتن)

حمام های دیوکلیتن به حدی بزرگ بوده اند که امروزه 2 کلیسا، بخش های بزرگی از صومعه کارتوسین و یک موزه اصلی را شامل می شوند.

میکل آنژ از تپیداریوم های وسیع (حمام های گرم) به عنوان بدنه کلیسای سانتاماریا آنجلی استفاده کرد و موزه ملی رم بخش دیگری را با گنجینه های باستانی از جمله مجسمه یونانی و رمی، تابوت های قبل و بعد از مسیحیت و خاتم کاری ها و نقاشی های زیبا پر شده اند. کلیسای قرن شانزدهم سان برنارد و آل ترمه در یک ساختمان مدور گوشه حمام ساخته شد که گنبد آن شبیه پانتئون با نیمی از اندازه آن می باشد.

برای بازدید در رم کجا اقامت کنیم؟

از آنجایی که جاذبه های اصلی گردشگری رم کاملا پراکنده نیستند و بیشتر آنها در فاصله 20 تا 30 دقیقه پیاده روی از یکدیگر قرار دارند بنابراین چندین منطقه برای تماشا مناسب اند. محله مونتی شاید مرکزی ترین محور در میدان، کولوسئوم، فواره تروی و حتی پله های اسپانیایی و باغ های بورگسه باشد. در اینجا هتل هایی با رده بندی بالا از بهترین مکان های دیدنی رم وجود دارند:

  • هتل های لوکس

کاخ مانفردی – قلعه ها و کلیساها، در کنار کولوسئوم قرار دارند و می توانید هنگام لذت بردن از صبحانه در رستوران پشت بام به آن احاطه داشته باشید. هتل بوتیک کامپوفیوری در پشت بام یک باغ قرار دارد که مشرف به بازار روزانه در یکی از محله های سنتی شهر رم نزدیک پانتئون قرار دارد که یک پیاده روی آسان از تپه پالاتین و وایتکان به آن می رسد. هتل کاپو آفریقا با فاصله دو بلوک از کلوسئوم در محله ای مملو از رستوران های کوچک قرار دارد.

  • هتل های متوسط

هتل رمانس در محله ای دوست داشتنی پشت کولوسئوم اتاق هایی با چشم اندازی رو به باغ دارد. هتل شوالیه امپریالی در مونتی نزدیک کولوسئوم و میدان توسط فروشگاه ها و رستوران ها احاطه شده است. در مقابل خانه اپرا در مونتی هتل IQ رمی دارای یک تراس در پشت بام و دکوری مدرن می باشد.

  • هتل های ارزان تر

هتل دی مونتی و هتل آرتیوس در بین رستوران ها و فروشگاه های مونتی، بیم میدان و خانه اپرا به بسیاری از جاذبه های مهم نزدیک نیستند اما در فاصله 20 تا 30 دقیقه پیاده روی از میدان، کولوسئوم، فواره تروی، ویتوریانو و موزه قرار دارد.

تراستور یکی از محله های زیبای شهر در ساحل غربی تیبر در جنوب شهر واتیکان قرار دارد. اگرچه تراستور دارای چندین هتل کوچک است اما کاسیودور و یکی از چندین هتلی است که توسط رستوران ها و فروشگاه های سنتی احاطه شده است.

چگونه بهترین استفاده را از بازدید رم داشته باشیم؟

تور گردشگری: برای حداکثر راحتی هنگام بازدید از برترین جاذبه های رم، در یک تور گردشگری با اتوبوس های دو طبقه روباز ثبت نام کنید. این بلیط ها تمام مناظر گردشگری برتر را همراه با تفسیر صوتی و 8 توقف در مکان های مختلف پوشش می دهند که شما می توانید در جاذبه های مورد علاقه خود جست و جو کنید.

شما می توانید تور 24 یا 48 ساعته را انتخاب کنید و سفر خود را با بسته هایی که با خرید آنلاین ورودی جاذبه ها مانند مانند تپه پالاتین، کولوسئوم و میدان رمی در زمان صرفه جویی می شود، ارتقاء دهید. راه دیگر برای بازدید از مکان های برتر بدون نگرانی درباره هدایت سفر، تور تک نفره رم است.

این گشت و گذار سه ساعته شامل یک جلسه جهت گیری کوتاه، کلاه و پوشش ایمنی، لباس آب و هوای مرطوب (در صورت نیاز) و تفسیر صوتی می باشد. راهنمای خود را در نزدیکی میدان ونزیا ملاقات کنید و مکان های باستانی رم از جمله کولوسئوم، میدان رم و سیرک ماکسیموس را ببینید و همه چیز را درباره آنها هنگام بازدید از اطراف شهر فرا بگیرید.

  • تجربه سلحشوری: اگر همیشه برایتان جای سوال بوده که چگونه یک شمشیر را مانند اسپارتاکوس حرکت دهید ثبت نام در مدرسه گلادیاتور رومی را درنظر داشته باشید: کسب تجربه گلادیاتور شدن را در جاده آپیان در نزدیکی کولوسئوم بیاکوزید. این درس خصوصی دو ساعته که شامل ورود به موزه مدرسه گلادیاتور رم و اجاره لباس و سلاح است برای افراد 6 ساله و بالاتر از آن مناسب می باشد.

نکات روز: تورهای سازمان یافته یک راه عالی برای کشف جاذبه های گردشگری در حاشیه زیبای اطراف رم هستند. شما می توانید اسراحت کنید و اجازه دهید یک راهنمای حرفه ای بدون دردسر رانندگی، راه و پارکینگ را برایتان پیدا کند.

در سفر روز به تیوولی از رم: شما می توانید دو ویلای میراث تاریخی، ویلای استه و ویلای هادریان را که به عنوان خانه های تعطیلات برای نخبگان رمی با باغ های مجلل آنها ساخته شده اند را کشف کنید. این تور شامل حمل و نقل راحت با یک اتوبوس، پذیرش ویلا و هدفون هایی است که می توانید به راحتی صدای راهنما را بشنوید. سفر روز به پمپئی از رم نیز محبوب است. در این سفر می توانید به دهانه آتش فشانی کوه وسوویوس (در تابستان) صعود کنید یا از موزه باستان شناسی پمپئی (از 16 نوامبر تا 31 مارس) و دیگر منظره های پمپئی بازدید کنید. این تور شامل هزینه ورودی و ناهار نیز می باشد.

دیگر مکان های پربازدید در رم و اطراف آن: بعداز بازدید از مکان های باستانی، موزه ها و کاخ ها، شهر واتیکان و کلیساهای رم، شاید بخواهید اطراف شهر را نیز کشف کنید. شهر تیوولی با ویلای هادریان و یکی از زیباترین باغ های ایتالیا در 30 کیلومتری شرق رم قرار دارد.

در پشت آن بندر استیا رم باستان قرار دارد. دورتر از آنجا، برخی از برترین مکان های بازدید ازایتالیا مسافتی آسان برای سفرهای روزانه از رم را دارند. شهر پرجنب و جوش ناپل بیش از یک ساعت با قطار فاصله دارد و از اینجا رسیدن به دو شهر باستانی پمپئی و هرکولانوم، یکی از برترین جاذبه های ایتالیا آسان است. سورنتو، ساحل زیبای آمالفی و جزیره بتونی کاپری همگی مانند جزیره ایشیا، جایی که برخی از بهترین سواحل ایتالیا را در آن خواهید یافت، به ناپل نزدیک اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید