جنگل سینجی در ماداگاسکار (معروف به جنگل چاقوها)

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ماداگاسکار جزیره‌ای بسیار بزرگ و زیبا است که توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. ماداگاسکار امروزه چهارمین جزیره بزرگ دنیاست.

جنگل سینجی در ماداگاسکار (معروف به جنگل چاقوها)

جنگل سینجی در ماداگاسکار که به جنگل چاقوها (Forest Of Knives) هم نیز معروف شده است، یکی از منحصر به فردترین مظاهر طبیعی جهان است که بدون دخالت بشر و از زمان ژئوپارک و دایناسورها به وجود آمده است. این جنگل زیبا که شکل خاصی هم دارد، به عنوان چهارمین جزیره ی بزرگ دنیا نیز شناخته می شود.

جنگل سینجی در ماداگاسکار را خیلی ها از جمله خود من که نگارنده ی این مطلب هستم، با نام جنگل چاقوها می شناسند. این جنگل به خاطر وجود صخره های تیز و چاقو مانندش به این نام معروف شده است. البته ناگفته نماند که جزیره ی ماداگاسکار نیز خود به عنوان یکی از معروف ترین و بزرگ ترین جزایر جهان نیز شناخته می شود که پر است از زیبایی ها و عجایب طبیعی که درانتها مختصری به معرفی آنان نیز خواهیم پرداخت.

جنگل سینجی در ماداگاسکار (معروف به جنگل چاقوها)

جنگل سینجی در ماداگاسکار که به آن پارک هم می گویند نیز از جمله ی همین زیبایی های اعجاب برانگیز این جزیره است. به هر حال، طبیعت حافظت‌ شده ی جنگل سینجی در ماداگاسکار (Tsingy) از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی ساحل غربی ماداگاسکار قرار گرفته است. این منطقه به مساحت ۶۶۶ کیلومتر مربع در سال ۱۹۹۰ میلادی به خاطر موقعیت جغرافیایی منحصر به ‌فرد و همچنین بی‌ نظیر خود و همچنین دارا بودن جنگل ‌های حافظت ‌شده ی حرا به همراه پرندگان وحشی و یکی از انواع نادر میمون ها به نام میمون لمور ، به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو در این سازمان ثبت شده است.

از لحاظ ویژگی های جغرافیایی، جنگل سینجی در ماداگاسکار ۷۰ متر از سطح زمین بلند تر است. در ارتفاعات این جنگل، قله ‌هایی تیز وجود دارند که حس خواهید کرد که عریان هستند و به خاطر شکل قرار گیریشان در کنار هم کاملا مثل چاقوهایی هستند که به سمت آسمان نشانه گرفته شده اند و دسته هایشان نیز در درون زمین قرار گرفته است. در ارتفاعات پایین ‌تر این جنگل شما می ‌توانید تا پوشش گیاهی را این جنگل را به وضوح کامل و تمام ‌بینید.

جنگل سینجی در ماداگاسکار (معروف به جنگل چاقوها)

اگر به عکس های این جنگل نگاه کنید خواهید دید که این توصیف کاملا به و مناسب از نوع شکل و وضعیت ظاهری و اقلیمی این جزیره است. خیلی ها هستند که این قسمت از زمین را قسمتی استثنائی از زمین می نامند. توجه به این موضوع داشته باشید که ممکن است این وضعیت در بیشتر نقاط دیگر زمین نیز وجود داشته باشد اما سنگ‌ های آهکی ساییده شده در این جنگل به این شکا امکان ندارد که در دیگر نقاط جهان به این شکل و صورت وجود داشته باشد.

پایتخت این کشور آنتاناناریوو نام دارد که ۷۰۰ هزار نفر در آن زندگی می کنند. جزیره ی اصلی ماداگاسکار چهارمین جزیره ی بزرگ جهان و منطقه ای توسعه نیافته و خام با ۸ هزار گونه ی جانوری که به تنهایی ۵ درصد از تنوع زیستی دنیا را داراست را در خود دارد.

جنگل سینجی در ماداگاسکار (معروف به جنگل چاقوها)

در این سرزمین افسانه ای، هزاران گونه ی جانوری زیست می کنند. البته باید بدانید که این تنوع زیستی را در هیچ کجای دیگر دنیا نظیرش را نمی توان پیدا کرد. ماداگاسکار مجموعه ای منحصر به فرد از شگفتی های طبیعت و میراثی از میلیون ها سال قبل است. تنوع طبیعی فوق العاده این سرزمین باعث شده که نام این جزیره را قاره ی هشتم بگذارند.

این سرزمین قبل ترها محل تردد و زندگی دایناسورها بوده است. ماداگاسکار را به عنوان مهد تکامل ما قبل تاریخ که بهشت طبیعت شناسان است نیز می شناسند. بازدیدکنندگان این جزیره می توانند در میان جنگل های انبوه و گرمسیری، دره های خشک و نیمه بیابانی و سواحل بی نظیر آن به گشت و گذار بپردازند و در شرق آن نیز درختان بائوباب هزار ساله ی زیبا را ببینند.

این سرزمین به دلیل جدا بودن از خاک اصلی آفریقا، دارای طبیعتی خاص و ویژه است که تقریبا مشابه گیاهان و جانوران آن را نمی توان در نقاط دیگر جهان یافت. در ماداگاسکار جنگل های بارانی، مراتع و بوته زارها باعث شده اند زیستگاه های جالب و منحصر به فردی برای جانوران به وجود آید.

جنگل سینجی در ماداگاسکار (معروف به جنگل چاقوها)

در آخرین کشف صورت گرفته در این جزیره زیبا، یک گونه ی خارق العاده از آفتاب پرست کشف شده که به زحمت از ناخن انگشت اشاره بزرگتر است. طبیعت زیبای ماداگاسکار و حیات وحش کم نظیر آن سبب شده این کشور یکی از مقاصد پرطرفدار طبیعت گردان باشد. به این کشور صحرای سرخ بزرگ هم می گویند، چون ارتفاعات مرکزی اش پوشیده از خاک سرخ است. این کشور معمولا دو فصل دارد؛ یک فصل گرم بارانی از نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) تا آوریل و یک فصل خنک تر و خشک از می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) تا ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان). بهترین زمان سفر به ماداگاسکار آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) تا نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید