روستای گالشکلا در بابلسر (معروف به بهشت دامداران)

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

گالشکلا از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر استان مازندران واقع می باشد .تعداد خانوار این روستا 400 خانوار که بالغ بر 1400 نفر در این روستا ساکن می باشد. روستای گالشکلا در یک کیلومتری مرکز شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر با وسعتی برابر با 60 هزار متر مربع و طول محیطی روستا برابر با 6621 متر که در طرح هادی روستا به عنوان بافت روستا معرفی شده می باشد.

روستای گالشکلا در بابلسر (معروف به بهشت دامداران)

گالشکلا بهشت دامداران است. روستای گالشکلا یکی از حوزه های آبریز سد البرز است که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور واقع شده است .یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله‌ی یک کیلومتری از آن قرار گرفته است.

روستای گالشکلا در بابلسر (معروف به بهشت دامداران)

این منطقه از بابلسر را به نام بهشت دامداران می‌خوانند. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم‌انداز زیبا و دیدنی و میهمان‌نوازی مردم روستا باعث شده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور سفر کنند.

روستای گالشکلا در بابلسر (معروف به بهشت دامداران)

روستای گالشکلا از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر می باشد. از لحاظ تقسیماتی به دو قسمت پایین گالشکلا در محدوده جاده بهنمیر به قائمشهر و ساری بالاگالشکلا در ضلع جنوبی محدوده حاشیه رودخانه تلار تقسیم بندی شده، از ضلع غربی در مجاورت شهر بهنمیر، ضلع شرقی در مجاورت روستای قائم ده شهرستان قائمشهر و روستای اسماعیل کلا بزرگ شهرستان جویبار، ضلع شمالی به روستای روشندان بهنمیر و ضلع جنوبی به روستای سرخدشت بهنمیر و روستای دینه سر شهرستان قائمشهر متصل می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید