چه سیگار برگی در کوبا بخریم؟

نویسنده:

محیا صادقی

در تاریخ:

راهنمای خرید سیگار برگ کوبایی!!!

با اینکه تولید سیگار برگ صنعتی در کوبا هم هنوز به شکل سنتی انجام می گیرد اما نوع برگ استفاده شده روش پیچیدن و تخمیر متد های متفاوتی را ایجاد کرده که برندهای محبوب سیگار برگ کوبایی را به وجود آورده است.

چه سیگار برگی در کوبا بخریم؟

البته هنوز هم کشاورزان کوبایی در تمام کشور مخصوصاً در غرب و بالاخص در استان پینار دل ریو و منطقه وینیالس به صورت کاملاً سنتی سیگار می پیچند آنها ابتدا برگ های گیاه توتون را که هم خانواده بادمجان و گوجه فرنگی است به صورت کامل می چینند آنها را در انبارهایی برای خشک شدن آویزان می‌کنند گیاه توتون می تواند تا ۱۰ برگ کامل بدهد و تا قدی حدود یک و نیم متر برسد.

چه سیگار برگی در کوبا بخریم؟

پس از خشک شدن کامل آن ها را برای تخمیر داخل بقچه هایی از برگ موز نگه میدارند در نهایت برگ آماده را در سه قسمت انتها، بدنه و روسری با روشی هنرمندانه می پیچند در ابتدا باید عصب برگ که همان رگبرگ اصلی است خارج کنند چرا که نیکوتین بسیار بالایی دارد و سیگار را به اصطلاح سمی می کند این نوع سیگار برگ در همین مزارع به فروش می رسد و قیمت آن چیزی بین ۱ تا ۵ کوک (کوک واحد پول کوبا برای خارجی ها چیزی حدود یک دلار است) است. اما چنانچه تمایل به خرید سیگار برگ کوبایی با برندهای کارخانه ای را دارید پیشنهاد می کنیم حتما آن را از فروشگاه های مخصوص این کار خریداری کنید که علاوه بر سیگار رون و قهوه هم می فروشند نام چند تا از این فروشگاه ها و آدرس های شان را در زیر برایتان می آوریم تا در سفر به کوبا با جاذبه ها به راحتی فروشگاه ها را پیدا کنید.

چه سیگار برگی در کوبا بخریم؟

Casa del cafe: 
هاوانا ضلع جنوب شرقی
میدان آرماس ابتدای خیابان obispo (اسقف)

Casa del tabaco: 
ترینیداد تقاطع خیابان های روساریو و گوتیرز

Fabrica de Tabacos constantino perez carrodegua
سانتاکلارا خیابان Maceo

چه سیگار برگی در کوبا بخریم؟

 و اما برندهای معروف سیگار برگ کوبایی:

از همه بهتر برندی به نام کوهیبا است که نام خود را از نوعی برگ مرغوب تنباکو گرفته است و لوگوی آن اولین مبارز سرخپوست علیه استعمار اسپانیا hatuey میباشد که در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد این برند محبوب فیدل کاسترو بوده است هر نخ کوهیبا حدود ۱۵ دلار است. برند دوم منت کریستو است برند محبوب چه گوارا که در دهه ۳۰ میلادی وارد بازار شد و امروزه در کوبا بیشترین فروش را دارد چرا که نسبت به قیمت آن به صرفه ترین سیگار است. با طعمی تلخ و لوگویی از ۶ شمشیر به علاوه یک گل‌زنبق همیشه در یادها می ماند.

چه سیگار برگی در کوبا بخریم؟

رومئو و ژولیت برندی که محبوب چرچیل بوده و به دلیل سبک‌تر بودن نسبت به سایر برندها از استقبال خوبی توسط خانم‌ها مواجه شده است از سایر برندها می‌توان به Upmann  که امروزه خوزه مارتی گفته می‌شود Jose L.piedra و Hoyo de monterréy partagas می‌توان نام برد.

نظر شما چیست ؟

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید