بنر هدر

جاذبه های گردشگری بابلسر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شهرستان بابلسر، از شهرهای ساحلی در استان مازندران است که اگر هرچه از جاهای دیدنی بابلسر بگوییم کم است. ای شهرستان لقب یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق شمالی کشور را به خود اختصاص داده است. منطقه‌ای بسیار سرسبز و باطراوت که طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا و خارق‌العاده‌ آن، تمام گردشگران و توریست‌های سراسر جهان را مجذوب و محسور خود ساخته است.

معرفی و توضیحات کامل جاهای دیدنی بابلسر

امامزاده ابراهیم (ع)

جاذبه های گردشگری بابلسر

یکی از جاذبه های ارزشمند مذهبی که از بهترین جاهای دیدنی بابلسر میباشد ، آرامگاه مطهر امامزاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام موسی (ع) است که به «ابوجواد» نیز شناخته می شود. روایت است که ایشان همراه با خواهرشان در بازار محله ی مشهدسر مدفون شده اند. عمارت آرامگاه، ساختمانی است به طور هشت ضلعی که گنبد آن به شکل هرمی با عظمت روی بنای بقعه سوار گردیده است.

آدرس امامزاده ابراهیم بابلسر: مازندران، بابلسر، بازار محله مشهد سر

پارک وحش بابلسر

جاذبه های گردشگری بابلسر

در خیابان دریا، مجاورت مرکز سرطان شناسی شهرستان بابلسر، یکی دیگر از مکان های دیدنی بابلسر واقع شده است که به طور خصوصی اداره خواهد شد. در اصل این جاذبه ، «پارک وحش» این شهر ساحلی است که مسئولان آن، حیواناتی همچون گرگ، شیر، شتر، گوش سیاه، خرس، میمون و حیوانات دیگری را نگاه می دارند.
آدرس پارک وحش بابلسر: بابلسر – بلوار ساحلی – جنب بیمارستان سرطان شناسی

پل معلق بابلسر

جاذبه های گردشگری بابلسر

آدرس پل معلق: ‌بابلسر، خیابان پاسداران

سازه ای متعلق به دوران حکومت پهلوی اول در شهرستان بابلسر و در خیابان پاسداران این شهر شمالی قرار دارد که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری کشور تبدیل گردیده است. «پل معلق بابلسر» که نام این اثر تاریخی است، از جنس فلز به طور معلق و در سال۱۳۱۳ قبل از وقوع جنگ جهانی دوم به همت کارشناسان کشور سوئد و آلمان احداث شد.

منطقه ساحلی میرود

جاذبه های گردشگری بابلسر

در فاصله ی دو کیلومتری از «بهنمیر» به یکی از جاهای دیدنی بابلسر از توابع شهرستان بابلسر، منطقه ای بکر، سرسبز، جنگلی و برخوردار از چشم اندازی زیبا و خیره کننده میرسید که به «منطقه ی گردشگری میرود» شهرت یافته است. این نقطه از خاک کشور در یک چهارراهی واقع شده است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل خواهد شد.

آدرس منطقه ساحلی میرود:  ۲ کیلومتری از بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر، منطقه ای بکر، سرسبز

منطقه توریستی کرفون

جاذبه های گردشگری بابلسر

آدرس منطقه توریستی کرفون:۱۳ کیلومتری جاده ساحلی بابلسر به ساری

«منطقه توریستی کرفون-بابلسر»، یکی از مناطق بکر با چشم اندازی بی نظیر در شهرستان بابلسر است که در فاصله ی ۱۳ کیلومتری از جاده ی ساحلی بابلسر به ساری، واقع شده است.

آرامش کم نظیر، غروب زیبای خورشید، ساحل زیبا و صدای امواج خروشان لذتی شگرف را به مسافران و گردشگرانی که در این منطقه حضور می یابند، خواهد قسمتید.

شهرک ساحلی خزر شهر

جاذبه های گردشگری بابلسر

آدرس خزرشهر: کیلومتر ۶ جاده بابلسر به فریدونکنار

یکی از جاهای دیدنی بابلسر، در کیلومتر ۶ از این شهرستان به فریدونکنار قرار دارد که به «شهرک خزر شهر» شهرت یافته است. این شهرک که متشکل از قسمت شمالی و جنوبی است، به علت فاصله ی کم از تهران، یکی از مناطق اصلی گردشگری در فصل تابستان و روزهای تعطیل است.

رودخانه بابلرود و اسکله های قایق رانی

جاذبه های گردشگری بابلسر

آدرس اسکله و رودخانه بابلرود:  بابلسر- خیابان طالقانی رودخانه بابلسر- اسکله و پارک قایقرانی

بدون شک رودخانه ی زیبای «بابلرود» یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی و گردشگری در بابلسر است که باعث تفکیک این شهرستان به دو بخش گردیده است.

مکانی که خوشبختانه با ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب تفریحی به دنبالرامون آن، یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی در این شهرستان زیبا است.

روستای گالشکلا

جاذبه های گردشگری بابلسر

یکی دیگر از معروف ترین جاهای دیدنی بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله ی یک کیلومتری از آن واقع شده است. این منطقه از بابلسر را به نام بهشت دامداران می خوانند.

آدرس روستای گالشکلا: یک کیلومتری مرکز شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر

سد لاستیکی عرب خیل

جاذبه های گردشگری بابلسر

آدرس سد عرب خیل:‌ ۶ کیلومتری شرق شهر بابلسر

یکی دیگر از تفرج گاه های محبوب و دوست داشتنی بابلسر، در بهنمیر قرار دارد که به «سد لاستیکی عرب خیل» شهرت یافته است. پیرامون این سازه که دارای طولی بالغ بر ۵۰ متر و ارتفاعی برابر با ۳ متر از سطح رودخانه است، دارای چشم اندازی زیبا و مناظری قابل توجه است که امروزه به یکی از استراحتگاه های مناسب برای مسافران و گردشگران تبدیل گردیده است.

اسکله ساحلی بابلسر

جاذبه های گردشگری بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر یکی از جذابیت های استان مازندران و از جاهای دیدنی بابلسر است که جنبه تجاری ندارد وهر ساله باعث جذب شمار زیادی از مسافران می شود. در این اسکله،سنگهایی به عنوان موج شکن قرار گرفته که بسیار زیبا هستند و یکی از دلایل بهره گیری از این موج شکن ها، جلوگیری از نفوذ آب در بخشی از منطقه و پارک نزدیک آن می باشد.

آدرس اسکله ساحلی بابلسر: بابلسر- خیابان طالقانی رودخانه بابلسر- اسکله و پارک قایقرانی

آیا تا به حال به بابلسر سفر کردید؟ ‌شما بابلسر را به هموطنان خود پیشنهاد میکنید؟ تجربیات سفر خود را با ما در میان بگذارید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید