جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

رویان نام قدیمی علمده یکی از شهرهای استان مازندران ایران است و در غرب این استان و در کنارهٔ دریای خزر واقع شده است و بین شهرهای نور و نوشهر قرار دارد.

جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

شهر رویان از سمت شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان نوشهر، از شمال در مجاورت دریای خزر از جنوب به کوههای البرز منتهی می‌گردد. فاصله با مرکز استان مازندران با شهر ساری حدوداً ۱۱۸ کیلومتر است. رویان که از نظر موقعیت ریاضی در ۳۶ درجه و ۳۴ دقیقه عرض شمالی و ۵۱ درجه و ۵۷ دقیقه طول شرقی واقع شده است ودر سال ۱۳۹۰ دارای جمعیت ۷۲۰۰نفر جمعیت بوده است.

جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

رویان نام منطقه وسیعی از مرکز مازندران بوده که در سال‌های اخیر پس از تصویب تبدیل روستای علمده از توابع بخش مرکزی شهرستان نور به شهر و نسبت تاریخی و تنگاتنگ روستای مذکور با منطقه رویان، شهر مذکور به شهر رویان تغییر نام یافت. ضمناً در سال ۱۳۳۳ دارای شهرداری شد.

جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

آبشار کپ در استان مازندران واقع است. آبشار کپ در مسیر ارتباطی شهرستان رویان به بلده در 45 کیلومتر رویان و نرسیده به روستای کپ قرار گرفته است. آبشار به صورت خزه ای است و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود 1725 متر است. آبشار در میان بافتی جنگلی قرار دارد که در فصول بارش اکثرا بوسیله مه احاطه شده است.

جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

در شهرستان رویان جاده فرعی به سمت آبشار آب پری وجود دارد. در پنج کیلو متری از آبشار به دو راهی یوش – بلده می رسید. راه سمت چپ به سمت بلده می رود. 40 کیلو متر بعد از دو راهی بلده در قسمت راست، جاده روستای بسیار زیبایی به نام” کپ “وجود دارد. کپ از دو قسمت اولیا و سفلی تشکیل شده است. با وجود این که برخی از امکانات مانند آب لوله کشی ، برق و تلفن در این روستا وجود دارد اما همچنان بافت قدیمی و بکر خود را حفظ کرده است. در اکثر خانه های این روستا چاه آب وجود دارد و مردم ترجیح می دهند آب مورد نیاز خود را از چاه بردارند هر چند که آب لوله کشی هم از چشمه ای گوارا گرفته می شود. از بناهای تاریخی این روستا می توان به امام زاده محمد و امام زاده خاتون اشاره کرد.

یه رستوران با منوی فوق العاده و غذاهای بی نظیر و منوی کافی شاپ که هم کامل و هم هیجان انگیزه.

آدرس :مازندران – رویان جاده ساحلی، نرسیده به شهرک ساحلی فرناز

جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

پس از عبور از چالوس و نوشهر کنار شهر رویان (علمده سابق) یک جادۀ فرعی میره به سمت جنگل، حدود ۱۰ کیلومتر که در این جاده جلو برید می رسید به یک آبشار زیبا به نام “آب پری” و اگر جاده را ادامه بدهید بعد از ۸ کیلومتر می رسید به منطقۀ “گلندرود” که به خاطر معادن زغالسنگ اش از قدیم معروف بوده. نرسیده به آبشار یک پارک جنگلی درست کردند که امکانات تقریبا” خوبی داره و مملو از مسافره، جنگل اینجا اکثرا” از درخت افرا تشکیل شده و هوای مطبوعی هم داره ، در کنار آبشار چند دکه درست کرده اند که به مسافران خدمات میدهند.

جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

از کنار آبشار به سمت دره یک راه باریکی وجود داره که به کنار رودخانه میره و دیدنش خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی رویان ، مناظر زیبای مازندران

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید