جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مکانهای دیدنی کازرون

دیدنی‌های کازرون به قدری زیاد هستند که در تمام فصول پاسخگوی مسافران و گردشگران مشتاق هستند.کازرون از شهرستان‌های غرب استان فارس است که وصف زیبایی‌هایش و طبیعت کم‌نظیرش غیرممکن است. دیدنی‌های کازرون به قدری زیاد هستند که در تمام فصول پاسخگوی مسافران و گردشگران مشتاق هستند.تماشای طبیعت بی‌بدیلش در فصل تابستان، آب‌تنی در چشمه‌سارها و رودخانه‌هایش در فصل تابستان،قدم زدن در باغ‌های مرکبات آن در پاییز، همه جاذبه‌هایی هستند که گردشگران را شیفته خود می‌کنند.

جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

کازرون شهری پر جاذبه است که به دلیل داشتن خاک حاصلخیز، تنوع منابع طبیعی، آب‌های زیرزمینی فراوان و پوشش گوناگون گیاهی به نگین سبز استان فارس معروف شده است.در این مطلب شما را به تماشای دیدنی‌های کازرون دعوت می‌کنیم.

شهرتاریخی بیشاپور

جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

شهر تاریخی بیشاپور از بزرگترین شهرهای دوران ساسانی به شمار می‌رود که در زمان خود با شهرهای مهم جهان نظیر «بیزانس» و «انطاکیه» برابری می‌کرده است.بیشاپور در فاصله ۲۳ کیلومتری شمال‌غربی کازرون در نزدیکی رودخانه شاپور قرار گرفته است.

به خاطر نزدیکی به سواحل جنوبی خلیج‌ فارس برای ساسانیان اهمیت زیادی داشته است.امروزه این شهر به دلیل حجاری‌ها، نقوش برجسته‌ای که از دوران ساسانیان به یادگار مانده و معبد آناهیتا، دارای اهمیت فراوان است و مورد توجه مردم قرار گرفته است.

جاذبه ها و مکانهای دیدنی کازرون

دریاچه پریشان

جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

دریاچه پریشان بزرگترین و زیباترین دریاچه آب شیرین کشور است که در ۱۲ کیلومتری جنوب‌شرقی کازرون قرار گرفته است. آب دریاچه پریشان بیشتر از بارش‌های سالانه تامین می‌شود و بیشترین مساحت خود را در اردیبهشت ماه پیدا می‌کند.اگر در زمستان به دیدن این دریاچه بروید، می‌توانید از ۵۰۲ نوع پرنده با بیش از ۱۰۰ گونه دیدن کنید.

امام زاده حسین کازرون

جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

در شمال شهر تاریخی بیشاپور، در کنار روستای سید حسین در ۲۳ کیلومتری جاده کازرون به شیراز، یکی از مهم‌ترین امام‌زاده‌های شهر کازرون قرار گرفته است که «امام زاده حسین» نامیده می‌شود. امام‌زاده حسین از نواده‌های امام چهارم، «امام زین‌العابدین» است. این امام‌زاده به دلیل وجود چشمه «سراب اردشیر» و پوشش جنگلی درختان سرسبز و سر به فلک کشیده و باغ‌های مرکبات فراوان، میان گردشگران و اهالی کازرون بسیار محبوب است.

روستای دوان کازرون

جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

روستای دوان در دو فرسخی شمال کازرون در ناحیه‌ای کوهستانی با آب و هوایی مطبوع و دلنشین قرار گرفته است. این روستا را به «ماسوله استان فارس» می‌شناسند، زیرا خانه‌های این روستا نیز مانند روستای ماسوله به صورت پلکانی ساخته شده، بطوری که‌ حیاط یک خانه، بام خانه زیرین است.

سرو کلانی کازرون

جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

در ۲۸ کیلومتری شمال‌شرقی کازرون روستایی به نام کلانی قرار گرفته است .بخاطر وجود سرو سر به فلک کشیده و کهنسالش معروف شده است.می‌توان گفت که سرو روستای کلانی پس از سرو معروف «ابرکوه» یزد، کهنسال‌ترین سرو کشور است.اهالی این روستا عمر این سرو را بیش از ۵۰۰ سال تخمین می‌زنند.

غار شاپور در کازرون

جاهای دیدنی کازرون ، نگین سبز استان فارس

غار شاپور در انتهای «تنگ چوگان»  و در ارتفاع نزدیک به ۸۰۰ متری از سطح زمین قرار گرفته .به واسطه قرارگیری مجسمه شاپور در دهانه آن به غار شاپور معروف شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید