ازدواج در چین ، آداب و رسوم جالب ازدواج چینی ها

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

آداب ورسوم ازدواج در چین

ازدواج کردن در چین تابع یک سری قوانین حاکم بر آن است، ابتدا باید خانواده هر دو طرف روابط خانوادگی خود را باهم مشخص کنند. از مهمترین شرایط ازدواج در چین عدم وجود رابطه خانوادگی بین طرفین از درجه سوم وچهارم است وطبق قوانین کشور چین هردو باید مدارک خود مثل؛ شناسنامه، اوراق اقامتی وتست کامل از یک بیمارستان دولتی و… را تحویل دهند. محل اقامت زوجین باید حد اقل تا یک سال در چین  باشد وافراد زیر 17 سال نمیتوانند ازدواج کنند.

انتخاب عروس در چین

وقتی که دختر به سن ازدواج رسید وتوجه اطرافیان را به خود جلب کرد. پسر به وسیله یک واسطه اقدام به نامزدی میکند، وسعی داردتا هدایای زیادی را به خانواده عروس تقدیم کند. یک رسم عجیب برای انتخاب عروس در چین رواج دارد؛ بازاری در شانگهای روزهای شنبه ویکشنبه باز است که کار اساسی آن ها ارائه مشخصات شخصی است که شریک میخواهد با او ازدواج کند، پدرها ومادرها به این بازار میروند وبر اساس مشخصات، دختر مناسب را انتخاب میکنند وسپس با والدین او برای قرار گذاشتن تماس میگیرند.

شیوه ازدواج در چین، عادات و رسوم ازدواج

لوازم عروسی

خانواده های چینی در جشن های عروسی کار های زیادی انجام میدهند مثلا الزام قرمز بودن لباس عروسی دختر ووسایل اطراف،فرش، پرده، کارهای زینتی.

شیوه ازدواج در چین، عادات و رسوم ازدواج

چینی ها به بعضی غذاهای محلی مشهور مقید هستند که باید در هر عروسی مصرف شود چرا که نشان دهند پیوند خانوادگی و شادی در این مراسم است. جیاوتز یکی از این غذا هاست.

نهایی شدن ازدواج در چین

ازدواج در چین بدون دیدار دوطرف انجام میشود، هنگامی که خوانواده هر دو طرف موافقت کردند، خوانواده عروس بر آرایش عروس کار میکنند، بعد از آماده شدن عروس در اتاقکی نشسته ودر را روی او قفل میکنند تا کسی اورا نبیند، سپس اورا به خانه داماد میبرند و کلید را به اومیدهند تا در راب باز کند وعروسش راببیند، اگر از او خوشش آمد با او ازدواج میکند ولی اگر علاقه ای به عروس نداشت اورا به خوانواده پس میدهد.

شیوه ازدواج در چین، عادات و رسوم ازدواج

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید