جاذبه های بی نظیر شانگهای

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

چین، کشور مهم و شگفت انگیزی است که هر شهرِ آن، یک تجربه ی متفاوت از مسافرت را برای شما فراهم می آورد. شانگهای، یکی از شهر های چین است که بخاطر مدرن بودن و مرکزیتِ گردشگری چین، معروف است. این شهر، بزرگترین شهر چین و پایتخت فرهنگی آن هستند. شانگهای بهترین شهر برای خرید، شب زنده داری، دیدن معماری های چشمگیر و تجربه ی یک حمل و نقل با کیفیت برای گشت و گذار در شهر می باشد. در این مطلب قصد داریم بهترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای را به شما معرفی کنیم.

بلوار باند

پیاده روی در بلوار مشهور باند به تنهایی می تواند یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای به حساب بیاید. این خیابان در ساحل غربیِ رودخانه هوآنگ پو قرار گرفته و یکی از توریستی ترین مناطق شهر شانگهای به شمار می رود. در امتداد این بلوار ساختمان های متعددی وجود دارند که با سبک های معماری مختلف مثل گوتیک، رمانسک و رنسانس ساخته شده اند. این بخش از رودخانه در تضاد با ساحل شرقی رودخانه هوآنگ پو است که مملو از آسمان خراش ها و ساختمان های رفیع و بلندمرتبه مدرن است. بهترین زمان برای پیاده روی و قدم زدن در بلوار دی باند عصرها و بعد از تاریک شدن هواست. در این هنگام چراغ های شهر و آسمان خراش ها روشن می شود و چشم اندازی دلپذیر و تماشایی به وجود می آورد.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

معبد Longhua

Longhua یکی از بهترین سایت های گردشگری این شهر می باشد. چرا که این معبد، قدیمی ترین و بزرگ ترین سایت مذهبی شهر شانگهای می باشد. قدمت این معبد به حدود 10 قرن پیش باز می گردد. این معبد، یک بت کده ی هفت طبقه، مجسمه های زیبا و خوش تراش، یک زنگ بزرگ و چند مجمسه ی بودا ، در خود دارد. این سایت، در آخر هفته ها، بسیار شلوغ می باشد، پس اگر از جاهای دیدنی شانگهای قصد دیدنِ این معبد را دارید، بهتر است که در یک روز در میان هفته، به دیدن این سایت بیایید.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

باغ یو

باغ یوگاردن یکی دیگر از معروف ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری شانگهای است و پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر چینی حتما از آن دیدن کنید. این باغ بی نظیر در شمال شرقی شهر قدیم قرار گرفته و در حدود سال ۱۵۵۹ ساخته شده است. در آن زمان یکی از سرانِ سلسله پادشاهی مینگ تصمیم گرفت باغی آرامش بخش و دلپذیر برای استراحت والدینش بسازد، و به این ترتیب بود که یکی از زیباترین باغ های چین ساخته شد. یو در زبان چینی به معنای رضایت و خوشحالی است و این باغ در مجموع مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰۰ متر مربع را در بر گرفته است و یک باغ بیرونی و یک باغ اندرونی دارد. در سرتاسر این باغ برکه ها، آبنماهای زیبا، صخره ها و پل های چوبی هنرمندانه، آلاچیق ها و گل و گیاهان سرسبز و زیبا فضایی واقعا آرامش بخش و لذت بخش را به وجود آورده اند.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

Zhujiajiao

یکی از بهترین تجربیات حضور شما در جاهای دیدنی شانگهای و خوشگذرانی در شانگهای ، دیدن شهر هایی است که در کنار دریا و ساحل ساخته شده اند. Zhujiajiao یکی از این شهر ها است. این شهر در غرب شهر شانگهای واقع شده و یکی از مراکز موفق تجاری چین می باشد. این شهر، امروزه پر از خیابان های جذاب، کافه های شلوغ و مغازه های خرید سوغاتی می باشد. برای خوشگذرانی در شانگهای شما می توانید با قایق های تفریحی که در این شهر اجاره داده می شوند، تمام شهر را بگردید. همچنین می توانید بر روی پل های ساخته شده در این شهر پیاده روی کرده و معماری زیبا و چشم نواز آنها را نظاره گر باشید. برای آمدن به این شهر و برای خوشگذرانی در شانگهای می توانید از این شهر با اتوبوس و یا تاکسی سفر کنید.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

مرکز تجارت جهانی شانگهای

شانگهای یکی از قطب های مهم اقتصادی جهان است و به همین دلیل، در این کلانشهر آسمان خراش ها و مراکز تجاری و بازرگانی فراوانی وجود دارند. مرکز تجارت جهانی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای است که با معماری بی نظیر و مدرنش در چشم انداز شهر کاملا مشخص است. این آسمان خراش ۴۹۲ متری از ۱۰۱ طبقه تشکیل شده که موسسات و شرکت های مالی بین المللی، مراکز خرید بزرگ و هتل های مشهور در همین آسمان خراش قرار دارند. یکی از جذاب ترین بخش های این اسمان خراش برای توریست ها و گردشگران سکوی مشاهده شیشه ای است که در بالاترین قسمت این آسمان خراش قرار گرفته است. بازدیدکنندگان با آسانسور می توانند در چند ثانیه به این سکوی بازدید شیشه ای برسند و از آن جا چشم انداز فوق العاده به شهر داشته باشند.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

سیرک جهانی شانگهای

در سفر به شانگهای اگر اهل دیدن رقص و حرکات آکروباتیک می باشید، یک وقت جداگانه برای دیدن اجراهای زنده و زیبای این سیرک جهانی بگذارید. Happy Circus و نمایش های ERA ، سفر به شانگهای از محبوب ترین برنامه هایی است که در این سیرک اجرا می شوند. این سیرک در منطقه ی Zhabei واقع شده و می توانید از قبل، بصورت آنلاین بلیط برنامه های این سیرک را خریداری کنید.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

موزه شانگهای

موزه ها همیشه بهترین مکان برای آشنا شدن با فرهنگ و تاریخ یک منطقه به حساب می آیند. یکی از جاذبه های گردشگری شانگهای موزه این شهر است که در سطحی جهانی و هم رده با موزه های مشهور جهان قرار می گیرد. موزه شانگهای در ساختمانی مدرن و در میدان مردم واقع شده و در پنج طبقه مجموعه ای ارزشمند و بی نظیر از تاریخ چین باستان را در معرض نمایش عموم قرار می دهد. سکه های باستانی، نقاشی ها و تصویرنگاره های هنرمندان چین باستان، صنایع دستی و ظرف و ظروف سرامیکی نفیس و باارزش و ابزارآلات برنزی و … از جمله اشیاء دیدنی در موزه شانگهای هستند. موزه شانگهای در مجموع بیش از ۱۲۰۰۰۰ شیء و اثر تاریخی را در ۱۱ گالری جداگانه به نمایش گذاشته است.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

معبد Jade Buddha

یکی دیگر از معابد معروف در شانگهای معبد، Jade Buddha می باشد که کاملا ارزش دیدن دارد و به داشتن به مجسمه های بودا، بودای طلایی و تالار مجسمه بودا، معروف است. این معبد هنوز هم به عنوان یک معبد فعال دایر بوده و راهبان در آن زندگی می کنند. در سفر به شانگهای بدانید که هزینه ی ورودی به این معبد، 20 یوآن می باشد و می توانید حدود 1 ساعت از وقت خود را با آرامش در آن سپری کنید.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

قطار مگلِو شانگهای

در این جا لازم به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانگهای اشاره کنیم که نه یک بنا یا ساختمان، بلکه یک قطار شهری است! قطار مگلو که به قطارهای شناور هم معروفند نوعی از قطارهای پیشرفته و مدرن هستند که به کمک نیروی مغناطیسی و با فاصله کمی از ریل حرکت می کنند. به دلیل شناور بودن در هوا و نبود اصطکاک با ریل، این قطارها می توانند با سرعتی شگفت انگیز و قابل مقایسه با هواپیماهای جت هم حرکت کنند!

فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای فاصله نسبتا زیادی از مرکز شهر دارد. اما مسافران می توانند با استفاده از قطار مگلو که با سرعت ۴۳۰کیلومتر در ساعت حرکت می کند در سریع ترین زمان ممکن خود را به شهر برسانید و تجربه بی نظیری را تجربه کنید. قطار مگلو شانگهای زمانی که در اوایل قرن ۲۱ ساخته شد هزینه ای بالغ بر ۱٫۲ میلیارد دلار در پی داشت و  در آن زمان، سریع ترین قطار الکتریکی-تجاری جهان محسوب می شد.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

پارک فوکسینگ

پارک Fuxing از مجموعه جاهای دیدنی شانگهای یک مکان بسیار دوست داشتنی برای پیاده روی و تعامل با مردم چین می باشد. در این پارک مردم معمولا تمرین رقص، آواز و حرکات تای چی می کنند. این پارک از جاهای دیدنی شانگهای ، در حقیقت یک پارک فرانسوی است که در سال 1909 افتتاح شده و در آن گلدانها و مجسمه های Marx نیز دیده می شود. همچنین مجسمه های زیبایی که توسط افراد محلی ساخته شدند نیز در این پارک به چشم می خورد.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

برج مروارید خاور

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شانگهای باز هم یک آسمانخراش مشهور و بلندمرتبه است. برج مروارید خاور یا اورینتال پرل مشرف به رودخانه هوآنگ پو و در منطقه جدید و مدرن پودونگ ساخته شده است و در چشم انداز شهر خودنمایی می کند. این برج مخابراتی با ۴۶۸ متر ارتفاع در زمان ساختش در دهه ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان در شانگهای به حساب می آمد. برج اورینتال پرل ششمین برج رادیو و تلویزیونی در دنیاست و ۱۵ سکوی مشاهده و یک رستوران گردان در ارتفاع ۲۶۴ متری دارد. یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش های این برج، سکوی مشاهده فضای باز است که با کف شیشه ای، تجربه ای منحصربه فرد را به بازدیدکنندگان ارائه می کند.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

پارک دیزنی لند شانگهای

برای خوشگذرانی در شانگهای حتی اگر به دیزنی لند در کشور های غربی در سفر به شانگهای رفته باشید، قطعا برای شما جالب خواهد بود تا این پارک را نیز در شانگهای ببینید. این دیزنی لند، اولین پارک از این نوع در کشور چین می باشد که بازدیدکنندگان زیادی هم دارد. پرطرفدار بودن این پارک ، بخاطر تمِ زیبا و کارتون گونه ی این پارک است. بلیط های این پارک برای بزرگسالان 370 یوآن و برای خردسالان 280 یوآن می باشد

جاذبه های بی نظیر شانگهای

خیابان نانجینگ

خرید همیشه یکی از بخش های جذاب سفر است، به ویژه اگر به کشورهایی سفر کنید که در زمینه تولید محصولات مختلف پیشگام باشند. اگر شما هم عاشق خرید کردن هستید باید بدانید که خیابان اصلی و مهم خرید در شانگهای، خیابان نانجینگ است. این خیابان یکی از بزرگ ترین خیابان های جهان و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شانگهای است و همیشه مملو از جمعیت است. خیابان نانجینگ در سال ۱۸۴۵ ساته شده و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود: بخش شرقی عمدتا محوطه ای برای خرید است و  روزگاری مغازه های سنتی چینی در این منطقه به فروش محصولات مختلف مشغول بودند.

جاذبه های بی نظیر شانگهای

با این حال، امروزه این مغازه ها با فروشگاه های بزرگ و مدرن، رستوران ها و هتل های لاکچری و لوکس جایگزین شده اند. بخش شرقی خیابان نانجینگ هم یک پیاده روی وسیع و بزرگ است و خریداران دیگر لازم نیست نگران عبور و مرور اتومبیل ها باشند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید