معرفی، آدرس و رزرو سینما فلسطین همدان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تاریخچه

در سال ۱۳۱۰ سینما “الوند” که اکنون به فلسطین معروف است افتتاح می‌شود و در سال ۱۳۹۴ طی بازسازی و نوسازی یک سالن دیگر به آن افزوده و بازگشایی می گردد

این سینمای خاطره انگیز هم اکنون تحت مدیریت موسسه بهمن سبز اداره می گردد .

رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به وجود دو سالن در این سینما، گفت: سالن شماره یک به منظور اکران فیلم های سینمایی تهیه شده و اولویت با این سالن خواهد بود.

معرفی، آدرس و رزرو سینما فلسطین همدان

حسینی به امکانات تعبیه شده در سالن شماره دو و تبدیل آن به یک سالن چند منظوره اشاره و عنوان کرد: این سالن با داشتن اتاق گریم مجزا، تماشاخانه و وجود راهی به منظور ارتباط دو سمت پشت صحنه باهم یک سالن تخصصی است که مناسب اجرای نمایش، تئاتر و کنسرت خواهد بود.

وی همچنین سینما فلسطین را سینمایی با محوریت خانواده عنوان کرد و افزود: فضای لابی این سینما نسبت به قبل سه برابر شده است.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه در سالن نمایش حداقل روزی یک ساعت اجرای تئاتر برای هنرمندان این رشته درنظر گرفته شده است، گفت: این مکان پاتوق هنرمندان می شود و هنرمندان سفیر هنر در خانواده ها هستند.

حسینی به تجربه و توانایی حوزه هنری در حفظ و نگهداری از سینماها اشاره کرد و افزود: پیش بینی شده که پس از بازگشایی سینما فلسطین، حوزه هنری با موافقت شهرداری سینما قدس را به پردیس سینمایی شهر تبدیل کند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان همدان نیز با بیان اینکه مساحت مجموعه سینما فلسطین ۷۵۰ متر است، گفت: در اوایل سال ۸۵ این سینما تعطیل و در سال ۸۸ کار بازسازی آغاز شد.

معرفی، آدرس و رزرو سینما فلسطین همدان

سعید شرفی با اشاره به  تفاهم نامه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی بین حوزه هنری با سینما شهر به منظور بازسازی این سینما، بیان کرد: متاسفانه در فرصت مقرر شده قرارداد اجرا نشد و به دلیل عدم تزریق بودجه کار به درازا کشید.

وی با اشاره به پرداخت ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار استانی و نیز ۳۵۰ میلیون تومان توسط حوزه هنری و سینما شهر تاکنون برای تکمیل سینما، ادامه داد: با دریافت حدود ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از تهران قدم های پایانی کار تا چند ماه آینده برداشته خواهد شد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کار به لحاظ اجرایی و همچنین بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از تامین هزینه ها باقی مانده، گفت: همه کارهای عمرانی سینما پایان یافته و تنها کارهای دکور و تجهیزات همچون کف سازی، نصب صندلی و تجهیزات صوتی و تصویری باقی مانده است.

معرفی، آدرس و رزرو سینما فلسطین همدان

شرفی با اعلام اینکه ظرفیت هر دو سالن سینما همدان ۲۰۰ نفر است، اظهار داشت: سالن شماره دو با تجهیزات کامل و دو منظوره برای اجرای تئاتر و کنسرت است.

وی سالن شماره یک را سالن اختصاصی اکران فیلم دانست و افزود: پبش بینی شده که برای دانشجوبان و برخی شرکت های خاص بلیط به صورت نیم بها تهیه شود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان همدان به آمار فروش بالای سینما بهمن ملایر پس از بازسازی این سینما اشاره  و عنوان کرد: فیلم ایران برگر در سینما بهمن ملایر با فروش ۹ هزار و ۶۰۰ بلیط حدود دو برابر سینما قدس همدان فروش داشته است.

شرفی ادامه داد: ملایر از نگاه تهران و صاحبان فیلم دارای توجه ویژه ای است و افزایش فروش در این سینما پس از بازسازی موجب شده تا فیلم های بهتری در آن اکران گردد.

برای رزرو آنلاین بلیط کلیک کنید

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید