کی به گوانجو چین برویم؟ بهترین زمان سفر به گوانجو چه زمانی است؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جاهای دیدنی گوانژو ( گوانجو) بی شمار است و شهری است که گردشگران زیادی از ایران دارد که به دلایل مختلف از حضور در این شهر لذت می برند .

گوانگجو، سومین شهر بزرگ چین بعد از پکن و شانگهای است که مقصد بسیاری از گردشگران است. بیشتر توریست‌هایی که به قصد دیدن تاریخ و فرهنگ غنی گوانگجو و تفریح به این شهر می روند، پاییز (ماه‌های اکتبر و نوامبر و دسامبر) را ترجیح می‌دهند؛ چرا که آب و هوای همیشه گرم و شرجی این شهر در تابستان و یا باران‌های فراوان پاییز خیلی مناسب خوش‌گذرانی‌ و لذت بردن در هوای آزاد نخواهد بود.

کی به گوانجو چین برویم ؟ بهترین زمان سفر به گوانجو چه زمانی است ؟

با وجود گرم‌ بودن هوا، بهار هم به خاطر فستیوال‌های زیادی که در شهر برپا می شود، فصل شلوغی برای گوانگجو می باشد. در فصل بهار هوا خیلی سرد نمی شود و بهترین سرگرمی و تفریح در بهار گوانگجو ، ورزش‌های آبی آن است که بسیار هم مورد علاقه گردشگران است.

کی به گوانجو چین برویم ؟ بهترین زمان سفر به گوانجو چه زمانی است ؟

گوانگجو در پاییز اما، آفتابی و خنک است، نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) بهترین فصول سال برای سفر به گوانگجو می باشند. نمایشگاه‌های زیادی در فصل پاییز برگزار می‌شوند، چون در این ماهها نه از گردباد خبری هست، و نه گرمای کشنده‌ی تابستان. زمستان که می رسد، انگار کمی سرما به شهر می آید، اما رطوبت بالا مانع خیلی سرد شدن شهر می شود. در واقع‌ زمستان‌ها هم هوا خنک و عالی است و مناسب طبیعت گردی.

کی به گوانجو چین برویم ؟ بهترین زمان سفر به گوانجو چه زمانی است ؟

شهر گوانگجو که در جنوب چین واقع شده، دارای آب و هوایی نیمه گرمسیری بوده و دمای متوسط آن حدود 21 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این آب و هوای دلپذیر، شهر گوانگجو را به یکی از بهترین نقاط گردشگری 4 فصل در جهان تبدیل کرده است. البته لازم به ذکر است که به دلیل تغییر آب و هوا در برخی از ماه‌های سال، سفر به این شهر تاریخی گزینه مناسبی نیست. نمایشگاه سالانه کانتون بین 15 آوریل تا 5 می و همچنین 15 اکتبر تا 4 نوامبر برگزار می‌شود؛ بنابراین این دو زمان بهترین زمان سفر به گوانجو به حساب می آیند.

کی به گوانجو چین برویم ؟ بهترین زمان سفر به گوانجو چه زمانی است ؟

بهار شهر گوانگژو بارانی است و بالاترین میزان بارش در آن در ماه‌های آوریل و ژوئن خواهد بود؛ بنابراین اگر قصد سفر در این بازه زمانی را دارید حتما با خود چتر ببرید. از طرفی تابستان‌های گوانگجو بسیار گرم و سوزان هستند و دمای هوا بین 25 تا 36 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود. نکته ناخوشایند سفر در فصل تابستان، گردبادهای مکرر کانتونی است، پس اگر قصد دارید در تابستان به این شهر سفر کنید بازهم توصیه می‌شود که با خود چتر ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید