جاذبه های کرسف،کرسف شهری سرسبز بافرهنگ و تمدن کهن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کرسف، شهری سرسبز بافرهنگ و تمدن کهن یکی از شهرهای شمالغرب ایران واقع در استان زنجان است.

این شهر براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۵٬۸۳۲ نفر بوده‌است.

دیدنی های کرسف

تپه باستانی کرسف خدابنده 

تپه باستانی کرسف خدابنده مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان خدابنده، بخش مرکزی، شهر کرسف واقع شده است.

این اثر در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۱۹۶ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه های کرسف،کرسف شهری سرسبز بافرهنگ و تمدن کهن

سد تاریخی کرسف

سد تاریخی کرسف،معروف به بند امیر شهرستان خدابنده تنها سد باستانی استان زنجان است و مکانی بی نظیر برای مسافران نوروزی و روز سیزده بدر است که یکی از جاذبه های این شهرستان محسوب می شود.

سد تاریخی کرسف یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد در استان زنجان محسوب می شود و بررسی های کارشناسی دقیقی بر روی این سد تاریخی انجامنگرفته است ولی ساختار آن شباهت زیادی به معماری دوره ساسانی دارد اما به نظر می رسد بعدها در دوره جهانشاهخان امیر افشار مرمت و بازسازی شده است.

به دنبال آن بنایی در حاشیه غربی سد جهت استراحت و تفریح خوانین منطقه در هنگام شکار در شکارگاهی که در سمت غربی سد واقع بوده،ساخته شد که بقایای آن در حال حاضر نیز قابل مشاهده است.

جاذبه های کرسف،کرسف شهری سرسبز بافرهنگ و تمدن کهن

چشمه کرسف

چشمه کرسف در دل طبیعت زیبا و درختان سر به فلک کشیده قرار دارد و در داخل آن ضمن قایقرانی می توان حیوانات دریایی از قبیل لاک پشت،قورباغه،صدف و انواع ماهی های رنگارنگ را به نظاره نشست.

چشمه کرسف از آن دسته از محل هائی است که حتما هر کسی باید حداقل یک بار از آن دیدن کند و به همراه خانواده از فضای دل انگیز و آرامش بخش آن نهایت لذت را ببرد و دیگران را هم برای دیدن از آن دعوت کند.

میدان بزرگ شهر کرسف با امکانت و تجهیزات ورزشی،امامزاده ها برای حضور زائران و پارک بزرگ شهر کرسف با امکانات مناسب،ساحل سنگی زیبا،پارک بازی کودکان،سرویس بهداشتی،قلیق سواری در چشمه و با جاده آسفالت مکانی مناسب برای تفریح ساحلی در استان زنجان و شهر قیدار محسوب می شود.

جاذبه های کرسف،کرسف شهری سرسبز بافرهنگ و تمدن کهن

رستورانها و مغازه داران و شهروندان کرسفی با تمام وجود از میهمانان و گردشگران استقبال و انتظار حضور آنان در ایام تابستان در این شهر را دارند.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «جاذبه های کرسف،کرسف شهری سرسبز بافرهنگ و تمدن کهن»

  1. درود عزیز واقعا دست تون درد نکنه واقعا کارتون عالی هستش وانتظار میره پر رنگ رنگ تر از اینها ظاهر شید بخصوص برای امثال من که از دوران کودکی ۳ یا ۴ سالگی از محل تولد خودم فاصله گرفتم وافعا عالی بود مرسی

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید