ساحل کلبه هور کیش ، محیطی بکر و زیبا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در غربی ترین نقطه جزیره کیش و در نزدیکی کشتی یونانی، ساحل صخره ای زیبایی با نام کلبه هور قرار دارد که می توان با حضور در آن و نشستن بر روی آلاچیق های فراهم شده، نظاره گر غروب خورشید باشید و ذهن خود را از هم همه های همیشگی خالی کرده و تنها از این تصویر زیبای طبیعی لذت ببرید. این کلبه رویایی یکی از دیدنی های جزیره کیش به شمار می‌رود .

هور به معنای فضای بین دو صخره است که آب در آنجا آرام می گیرد. وجود کلبه ای برای ماهی گیران در زمان های دور باعث شد تا بومیان اسم این منطقه را کلبه هور بگذارند.

ساحل کلبه هور کیش ، محیطی بکر و زیبا

یکی از دلایل جذابیت بیش از اندازه ساحل صخره ای کلبه هور، بکر و دست نخورده بودن آن است و نیز اینکه در این ساحل شما می توانید حرکت خرچنگ ها را به راحتی نظارگر باشید. در فاصله کمی از این ساحل نیز لنجی متعلق به بومیان منطقه وجود دارد که در حدود ۱۰ سال پیش در این ساحل به گل نشسته و منظره خاصی را به وجود آورده است.

اگر علاقمند به دنیای زیر آب هستید و غواصی کیش یکی از تفریحات جذاب برای شماست، برای این منظور بی شک انتخاب ساحل کلبه ی هور یک تصمیم عالی خواهد بود.

محیط بکر و زیبای کلبه هورکیش، بستری صخره‌ای و مرجانی دارد و آب آن بسیار زلال و شفاف است و همین عامل سبب شده تا علاقه‌مندانِ به دنیای زیر آب به راحتی بتوانند لاک‌پشت‌ها، صدف‌ها، مرجان‌ها و انواع آبزیان همچون هامور، سوخو، سنگسر را در آب ببینند و آن‌ها را از نزدیک لمس کنند. این کلبه فضایی زیبا، همراه با صدای امواج دریا و سکوتی آرامش‌بخش به خصوص در شب را برای گردشگران فراهم می‌کند و لحظات به یادماندنی را در گنجینه خاطرات آنان ثبت می‌کند.

ساحل کلبه هور کیش ، محیطی بکر و زیبا

از جمله امکاناتی که برای رفاه بازدیدکنندگان در کلبه هور فراهم شده می‌توان به آلاچیق، نیمکت، باربیکیو و نورافکن‌های بزرگ اشاره کرد. همچنین در این مجموعه آبگرمکن خورشیدی کیش و انواع اجاق‌هاى خورشیدى به نمایش گذاشته شده است که گردشگران علاوه بر بازدید می‌توانند از این سیستم‌ها استفاده کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید