جاذبه گردشگری رود دز و تفریحگاه ساحلی کله علی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

رود دز یکی از زلال‌ترین رودخانه‌های ایران است که از زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و پس از گذشتن از دزفول در شرق شوشتر به رودخانه کارون می‌پیوندد.شهرت خاص این رودخانه به آب زلال و تمیز آن است که در گرمای سوزان دزفول جاذبه‌ای منحصر به فرد برای گردشگری ایرانیان است.همین امر موجب شده است تا شنا در این رودخانه به یکی از خطرناکترین سرگرمی‌های اهالی این شهر تبدیل شود. نام این رودخانه در فهرستی به عنوان زلال‌ترین رود جهان آمده است.رودخانه دز یکی از شریان‌های مهم سیستم رودخانه کارون بزرگ در استان خوزستان است که علاوه بر ایفای نقش مهم در وضعیت کیفی و هیدرولیکی این سیستم، منبع تأمین آب بسیاری از کارخانجات صنعتی و طرح‌های بزرگ کشاورزی منطقه است.

جاذبه گردشگری رود دز و تفریحگاه ساحلی کله علی

درحاشیه رود دز تفریحگاه‌های ساحلی زیادی قرار گرفته که محبوب‌ترین آن ها تفریحگاه کله علی است که دارای امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای گردشگران است ویکی از جاذبه های گردشگری دزفول می باشد.

با فرارسیدن فصل گرما، از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر ماه، یکی از تفریحات مردم استان خوزستان شنا در رودخانه‌ها می‌باشد. تفریحگاه کله علی،یکی از پارک‌های ساحلی پرطرفدار استان خوزستان است که هر ساله و بخصوص در فصل‌های بهار و تابستان جمعیت زیادی را از شهرهای مجاور به سوی خود جذب می‌کند.

جاذبه گردشگری رود دز و تفریحگاه ساحلی کله علی

برای آسایش و راحتی گردشگران در این مجموعه شهرداری دزفول در کنار ساحل زیبای دز صفه هایی سر پوشیده ساخته است. آب زلال و فضای فرحبخش علی کله به خصوص در فصول گرم سال فرصتی مغتنم برای شنا و استفاده از فضای آرامش بخش ساحل دز را فراهم آورده است . همچنین پارک و فضای سبز کنار ساحل به همراه وسایل بازی و تفریحی ، منظره ی زیبای سد تنظیمی و … باعث شده که در سایر فصول نیز محلی برای تفریح مردم باشد.

جاذبه گردشگری رود دز و تفریحگاه ساحلی کله علی

به خاطر مسیر مناسب ساحل ، بسیاری از مردم دزفول در صبح به ورزش عمومی در این محل می پردازند.در فصول بهار تابستان ، بخصوص ایام نوروز گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف خوزستان به علی کله می آیند تا از فضای خنک و زیبای آن استفاده نمایند و بسیاری شب را نیز در چادرهای مسافرتی در کنار ساحل به صبح می رسانند.همین استقبال موجب شد شهرداری دزفول عملیات احداث کمپ هایی برای اسکان، رستوران ویژه چغازنبیل و نیز ایجاد استخری برای استفاده بانوان از این مجموعه را آغاز کند که پیشرفت فیزیکی خوبی تاکنون داشته اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید