تونل عشق یکی از عاشقانه ترین مکان های کره زمین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

درست در خارج از شهر کلوان (Klevan ) دراوکراین یک قطار تقریبا دو مایلی راه آهن خصوصی درختان اطراف را به یک تونل طبیعی دلربا تبدیل کرده است. این مجموعه عاشقانه با نام مستعار تونل عشق(Tunnel of Love) شهرت دارد.

تونل عشق یکی از عاشقانه ترین مکان های کره زمین

این مکان برای افرادی است که عاشق پیاده روی هستند. بیش از این یک مکان مسافرتی عادی در اوکراین بود اما اکنون به عنوان یکی از عاشقانه ترین مکان های کره زمین شناخته می شود. طول راه آهن حدود 3 تا 5 کیلومتر طول دارد و با طاقهای سبز احاطه شده است. خط راه آهن از ایستگاه کلوان شروع می شود و به منطقه شمالی ارژویو(Orzhiv) می رود. بخش عمده خط ریلی توسط جنگل پوشانده شده است. تمام طول این تونل تا 5 کیلومتر امتداد دارد. تونل عشق در بین زوج ها بسیار محبوب است. مسیرهای ریلی از طریق تونل درخت پیاده روی زیبایی را برای زوج ها و مجردها ایجاد می کنند.این تونل در طول بهار و تابستان در حالی که درختان در اوج سرسبزی برگهای خود قرار دارند و شاخ و برگهای رنگارنگ  در پاییز و شاخه های پوشیده از برف در  زمستان باعث ایجاد مناظر جذاب می شود. از آنجا که عشق یک افسانه است گرگ و میش مرموز به زوجین کمک می کند تا پیاده روی های آرامش بخش و افکار دلپذیر و البته اعترافات عاشقانه داشته باشند. اهالی این شهر  جاده رها شده را به عنوان تونل عشق نامگذاری کرده اند زیرا این مکان مسافران  تور اروپا و تور اکراین عاشق زیادی را به خود جلب می کند.

تونل عشق یکی از عاشقانه ترین مکان های کره زمین

بهترین زمان سال برای بازدید از تونل عشق چه زمانی است؟

از آنجایی که اکثر گردشگران اوکراین به دنبال اوج سرسبزی در تونل عشق اوکراین هستند، پس باید زمان مناسبی را برای سفر به اوکراین و رسیدن به این جاذبه انتخاب کنید. بنابراین بهترین زمان، انتهای فصل بهار و اوایل فصل تابستان است. در طول این مدت، شدت رنگ سبز درختان به دلیل برگ های تازه به اوج می رسد و اگر می خواهید که رنگ های پاییزی را در تونل عشق اوکراین کشف کنید بهتر است که در اواخر تابستان و اوایل پاییز تا زمانی که هنوز برگ های زرد و قرمز به زمین نیفتاده اند، به این منطقه سفر کنید. با این حال، با گذشت زمان و شروع زمستان تمام برگ ها می افتند و دیگر نشانی از تونل عشق اوکراین باقی نمی ماند. اما دیدن ریزش برف و سفید شدن آن در زمستان سرد اوکراین، نیز خالی از لطف نیست.

نحوه دسترسی به تونل عشق

در مجموع بخشی از این ریل های راه آهن که با درختان و به صورت تونلی پوشیده شده اند در شهر کلوان (Klevan) قرار گرفته اند. شهری که تا همین چند سال پیش به هیچ عنوان هیچ گونه توریست و جهانگردی را به خود ندیده بود.  برای دسترسی به تونل عشق اوکراین در واقع باید از مرکز شهر شهر کلوان مسیری را پیاده روی کنید. به همین منظور اگر مسافر اوکراین هستید و وارد این کشور می شوید، برای رسیدن به این شهر از شهرهای مختلف باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

از ریون تا کلوان | From Rivne to Klevan: نزدیک ترین شهر به تونل عشق اوکراین شهر ریون (Rivne) است. برای رسیدن به این مکان، قطار هم وجود دارد که از شهر کیو و در حدود ساعت ۴ صبح حرکت می کند که به دلیل ساعت حرکت آن چندان برای توریست ها و گردشگران مناسب نیست. در نتیجه بهترین راه دسترسی به این شهر و تونل اتوبوس هایی است که از ریون و دیگر مناطق برای این جاذبه حرکت می کنند یا از کنار آن می گذرند.

مینی بوس ها کوچکی به طور معمول از  ایستگاه های اتوبوسی که در جلوی ایستگاه قطار کلوان قرار گرفته اند، برای این مکان حرکت می کنند. اگر به راننده بگویید که برای دیدن تونل عشق اوکراین سوار اتوبوس ها شده اید، شما را در نزدیکی این جاذبه پیاده می کند. اگر با این اتوبوس ها تا اخر ایستگاه بروید، شما را در انتهای روستا پیاده خواهد نمود.

همچنین از ایستگاه اتوبوس اصلی شهر ریون هم می توانید اتوبوس سوار شوید. این اتوبوس ها از مینی ون ها بزرگتر بوده و  بین دو شهر ریون و لوتسک (Lutsk) در حرکتند. پس از اینکه سوار این اتوبوس ها شدید و در بزرگراه کلوان حدود ۱ و نیم کیلومتر رفتید، باید پیاده شده و مسیری را تا رسیدن به این جاذبه رمانتیک اوکراین قدم بزنید.

از لوتسک تا کلوان: روش رسیدن از شهر لوتسک که در غرب کلوان قرار گرفته تا کلوان بسیار آسان است. تنها کافی است که مینی ون هایی که مستقیم برای کلوان حرکت می کنند را سوار شوید. اتوبوس ها هم در این مسیر حرکت می کنند. در هر صورت اگر شما برای دیدن تونل عشق اوکراین به سمت غرب این کشور سفر کردید، به آسانی از شهرهای ریون و لوتسک نگذرید. این شهرها پر از جاذبه های توریستی و دیدنی های بسیار است.

تونل عشق یکی از عاشقانه ترین مکان های کره زمین

 دسترسی از شهر کیو | Kiev: برای رسیدن به تونل عشق اوکراین باید ابتدا خود را از شهر کیو به ریون برسانید. قطاری که در این مسیر حرکت می کند، ۶ ساعت و نیم زمان برده و شما را در حدود ساعت ۴ صبح در ریون پیاده می نماید. در هر صورت، گرفتن اتوبوس در اوکراین راحت تر از قطار است. اتوبوس شما را ۵ ساعته به این شهر می رساند. به شما پیشنهاد می دهیم که مسیر بین این دو شهر را تقسیم کرده و از دیگر شهرهایی که در این مسیر وجود دارند نیز دیدن نمایید.

سفر به لویو تا ریون | From Lviv via Rivne: اگر برنامه سفر خود را با قطار می ریزید، باید یک شب اقامت در ریون را برای خود در نظر بگیرید. این قطار مسیر بین لویو تا ریون را در ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه می پیماید.

سفر به لویو تا لوتسک | From Lviv via Lutsk:  اگر می خواهید که از شهر لویو دیدن کنید، پس بهتر است پس از گشت و گذار در این شهر، برای مقصد لوتسک اتوبوس سوار شوید و در نهایت خود را به تونل عشق اوکراین برسانید. اتوبوس ها در هنگام صبح به سمت لوتسک حرکت کرده و در هنگام بعد از ظهر دوباره به لویو بر می گردند. سریع ترین اتوبوس ها این مسیر را ۳ ساعته می پیمایند اما زمان طی کردن این مسیر ۴ ساعت است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید