هوانگ لونگ ، یکی از شگفتی های طبیعت در چین

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک ملی HUANGLONG در ایالت SICHUAN از SONGPAN چین قرار گرفته و به داشتن برکه های رنگارنگ، کوه هایی با قله های برف اندود و دره ها و جنگل های بکر مشهور است. ساختارهای طبیعی که از ترکیبات کلیسم کربنات یا آهک سفید بوجود آمده، توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. این پارک ملی در سال 1990 در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

هوانگ لونگ ، یکی از شگفتی های طبیعت در چین

منطقه حفاظت شده ملی هوانگ لونگ چین شامل هوانگ لونگ و دره موینیگوی است.

همین که به این منطقه قدم می گذارید، گودال های کوچک با آب شفاف کریستالی و زیبا توجه شما را به خود جلب می کنند که همان برکه های YINGBIN یا رنگارنگ مشهور هستند که به ویژه در بهار با اضافه شدن شکوفه، درختان سرسبز، پروانه و آواز پرندگان، ترکیب سحرآمیزی را بوجود می آورند.
در فصل زمستان، ترکیب آبشارها، جنگل ها و بامبوهای یخ زده شما را به دنیای یخی جادویی دعوت می کند.

از جمله جاذبه های گردشگری چین که در پارک HUANGLONG می بینید می توان به آبشار Feipuliuhui، غار Xishen، غار و معبد اژدهای زرد که 3 تندیس زیبا از بودا را در خود جای داده و البته برکه های رنگارنگ HUANGLONG اشاره کرد که شاخص ترین جاذبه این پارک ملی است.

هوانگ لونگ ، یکی از شگفتی های طبیعت در چین

نحوه دسترسی به منطقه حفاظت شده هوانگ لونگ چین

از چنگدو تا هوانگ لونگ

ابتدا از شانگهای خود را به چنگدو برسانید. از ایستگاه اتوبوس چنگدو چادیانزی (Chengdu Chadianzi Bus Station) تا ناحیه سونگپن (Songpan county) اتوبوس سوار شوید. این اتوبوس ها در ساعات ۰۷:۳۰، ۰۹:۳۰، ۱۱:۳۰ و ۱۳:۰۰ از ایستگاه حرکت نموده و قیمتی حدود ۱۰۹ یوآن دارند. پس از رسیدن به سونگپن، برای هوانگ لونگ اتوبوس بگیرید. دومین اتوبوس در ساعت های ۰۶:۰۰، ۰۷:۰۰ یا ۱۴:۰۰ حرکت نموده و قیمتی بین ۲۵ تا ۲۹ یوآن دارند.

از جیوژای تا هوانگ لونگ چین

اگر برای بازدید جاذبه های طبیعت گردی چین به پارک ملی جیوژای رفتید، از آنجا می توانید برای این ناحیه ماشین کرایه کنید. هزینه کرایه آن، ۴۰۰ یوآن می شود.

هوانگ لونگ ، یکی از شگفتی های طبیعت در چین

بهترین زمان سفر به هوانگ لونگ

هر چند که در تمام فصل سال می توانید برای بازدید از حوضچه های آبگرم هوانگ لونگ چین راهی این پارک شوید اما در هر فصل با منظره ای متفاوت روبرو خواهید شد. اوج بازدیدها در ماه های آپریل (اردیبهشت) تا نوامبر (اواخر شهریور) بوده که هزینه ورودی هم بیشتر از دیگر ماه های سال است. هزینه ورودی به طبیعت ۱۷۰ یوآن است. در ماه های سرد سال هزینه ورودی نصف می شود.

اگر نمی خواهید در مسیرهای پیاده روی مشخص شده در میان درختان و طبیعت و تا ارتفاع بالای کوه، پیاده روی کنید، می توانید با پرداخت ۸۰ یوآن به بالای کوه بروید.

ساعات بازدید از هوانگ لونگ

از ساعت ۸ صبح تا ۱۷:۰۰ بعد از ظهر است. زمان پیشنهادی برای این پارک حفاظت شده و حوضچه های آبگرم هوانگ لونگ چین سفر یک روزه به این منطقه است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید