زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمهوری ایرلند در جزیره ایرلندو  در شمال ‌غرب قاره اروپا قرار گرفته است .پایتخت کشور ایرلند دوبلین است . مساحت جمهوری ایرلند ۷۰٬۲۷۳ کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ ۴٫۷۸۴ میلیون (۲۰۱۷) نفر دارد. زبان رسمی جمهوری ایرلند دو زبان ایرلندی و انگلیسی می باشد. جالب است بدانید که زبان انگلیسی از ایرلندی رایج‌ تر می باشد.

با وجود اینکه جمهوری ایرلند از لحاظ مساحت کشور کوچکی می باشد ولی می توان به جاذبه های زیبای ایرلند که تعداد آن ها بیشمار است اشاره کرد. از عجایب طبیعی گرفته تا آثار باستانی و موزه ها، همه و همه از جاذبه های توریستی کشور ایرلند می باشد. در این مقاله قصد داریم جاذبه های گردشگری کشور ایرلند را برای شما معرفی کنیم. ‏

پارک ملی بورن (Burren)

در ایرلند ۶ پارک ملی وجود دارد که پارک ملی بورن ایرلند کوچک ترین پارک در میان این پارک های ملی   می باشد . در این پارک بخش کوچکی از منظره طبیعی کم نظیر گلاسیو کارست قابل روئیت است. این منطقه دیدنی با نام بورن ۳۵۰ میلیون سال پیش ایجاد شده است دارای اهمیت زیادی از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ تنوع زیستی می باشد. در خارج از شهر گالوی جزایر آران واقع می باشند که جزئی از بورن شناخته می شوند. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به آرامگاه پولنابرون و غار معروف ایلوی نیز اشاره کرد. غار ایلوی در دهه ی ۱۹۴۰ توسط کشاورزی  به طور تصادفی کشف شد.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

 قلعه دوبلین

دوبلین از پر جمعیت ترین شهرهای کشور ایرلند است که هم اکنون از مقاصد پر گردشگر این سرزمین به شمار می‌آید. شهری تماشایی که به هنگام قدم زدن در میانش با ساختمان‌هایی بلند روبه‌رو می‌شوید که معماری‌های بی‌نظیری را درون خود جای داده است.

قلعه‌ای تاریخی که قدمت آن به سال 1204 بر می‌گردد و هم اکنون به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در کشور ایرلند تبدیل شده است. شما حین بازدید از قلعه دوبلین که ساختمانی تاریخی محسوب می‌شود، فضایی سرسبزی را می‌بینید که اطراف بنا را احاطه کرده‌اند. خوب است بدانید این قلعه، ناحیه‌ای به وسعت بیش از 44000 متر مربع است که معماری بسیار باشکوهی دارد.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

موزه ی ملی باستان شناسی ایرلند در دوبلین

موزه ی باستان شناسی مکانی مناسب برای دیدن آثار هنری ایرلندی به خصوص هنر سلتیک است. در سفر به ایرلند توصیه میکنیم حتما سری به این موزه باستان شناسی بزنید.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

مانستر گلندالاف | Glendalough

منطقه مانستر گلندالاف یادآور حمله وحشتناک وایکینگ ها می باشد،  مقصدی جالب و متفاوت در ایرلند است. طبیعت زیبا، برج قدیمی و کلیساها با معماری خاصی این منطقه را  به یک  مکان را به گردشگری فوق العاده ای تبدیل کرده است.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

خیابان اُ کانل دوبلین

این خیابان اصلی‌ترین خیابان در شهر دوبلین به شمار می‌آید که هم اکنون به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در کشور ایرلند تبدیل شده است. گردشگران تور ایرلند با قدم زدن در این خیابان، فروشگاه‌های متنوع و بازارهای پر جنب‌وجوشی را می‌بینند که می‌توانند به هنگام گشت‌وگذار در آن، از اجناس رنگارنگش خرید کنند. در کنار بازدید از خیابان اُ کانل دوبلین، جاذبه‌هایی در دو طرف این خیابان دیده می‌شود که می‌توان به گالری هنری هیو لین، منطقه خرید خیابان هنری، دفتر تاریخی اداره کل پست اشاره کرد. اگر به شهر دوبلین سفر کردید، بازدید از خیابان اُ کانل را در صدر لیست گشت‌های خود قرار دهید، چرا که می‌توانید هم با تاریخ و هنر این دیار آشنا شوید و هم از رستوران‌ها و فروشگاه‌هایش دیدن کنید.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

قلعه بلارنی ایرلند Blarney Castle

در شهرستان کورک ایرلند قلعه ای تاریخی وجود دارد که قدمت آن به ۶۰۰ سال قبل باز می گردد. قلعه ی بلارنی یکی از پر بازدیدترین قلعه های ایرلند است که توسط سلسله ی مک کارتی احداث شده و منزلگاه بلارنی استون می باشد.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

خلیج دینگل ایرلند | Dingle Bay

خلیج دینگل یکی از نقاط غربی سرزمین اصلی ایرلند می باشد  که در ناحیه کری واقع شده است. این خلیج محل مناسبی برای عکاسی می باشد چرا که چشم انداز بی نظیری را دارا می باشد. شبه دارد و محلی عالی برای عکاسی محسوب می شود. البته برای تماشای این زیبایی های طبیعی  بازدید کنندگان باید سفری دریایی داشته باشند. در این منطقه  از سال ۱۹۸۳ دولفین هایی که عشقشان به انسان ها در دنیا معروف است زندگی می کنند.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

صخره های موهر در کلر

صخره‌های موهر یکی از زیباترین و درعین‌حال شگفت‌انگیزترین، جاذبه‌های گردشگری دنیاست. صخره‌های موهر به معنی «صخره‌های ویرانه» شده است که در دهکده‌ی ساحلی لیسکانور شهرستان کلر در ایرلند قرار دارند. نام موهر برای این صخره از نام یک دژ قدیمی که در قسمت جنوبی این صخره‌ها قرار داشت گرفته شده است. ارتفاع بلندترین نقطه صخره‌های موهر 214 متر و عرض صخره‌ها به بیش از 8 کیلومتر می‌رسد. در مرکز موهر یک برج صخره‌ای وجود دارد که آن را سر کورنلیوس اوبراین، از نوادگان برایان بورو، پادشاه ایرلند در سال ۱۸۳۵ ساخته است و امروزه چشم‌انداز زیبایی به این صخره بخشیده است.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

جزایر کرک در شهرستان کرک ایرلند | Cork Islands

جزایر کرک ایرلند نقطه ای کانونی و با ارزش برای مسیر گردشگری آتلانتیک در غرب ایرلند محسوب می شود. هر یک از این جزایر زیبا و ارزشمند ویژگی های خاص خود را دارند. به طور مثال دورسی دارای امکاناتی از قبیل تله کابین هایی است که از فراز اقیانوس عبور می کنند و جزیره گائلتاچت که همانند رویاست.

پارک‌ سبز استفان گرین در دوبلین

بازدیدکنندگان تور ایرلند، به هنگام بازدید از این جاذبه تماشایی، با فضایی سرسبزی روبه‌رو می‌شوند که قدم زدن در پیاده‌روهایش برایتان لذت‌بخش خواهد بود. اگر می‌خواهید لحظات متفاوتی را در این شهر تجربه کنید، بازدید از پارک سبز استفان گرین دوبلین را در صدر لیست گشت‌های شهری خود قرار دهید، چرا که اینجا می‌توانید با برپایی پیک نیکی ساده در کنار خانواده و همراهانتان، یک روز به‌یادماندنی را رقم بزنید. خوب است بدانید پارک سبز استفان که در ضلع جنوبی شهر دوبلین قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این دیار محسوب می‌شود که برای گردشگرانی که به دنبال آرامش و محیطی بی‌سروصدا هستند، محل مناسب خواهد بود. در کنار گشت‌وگذار در فضای این پارک سرسبز، می‌توانید از دیگر جذابیت‌های پارک سبز استفان گرین که شامل گیاهان رنگارنگ در میان مسیرهای پیاده‌روی می‌شود، دیدن کنید.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

تایتانیک بلفاست | Titanic Belfast

تایتانیک بلفاست از جاذبه های ایرلند است که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و مورد استقبال خیلی از گردشگران قرار گرفت. بنای بلفاست میراثی دریایی واقع در شهری است که تایتانیک مشهور ساخته شده بود. این جاذبه ی ایرلندی که یکی از پر بازدیدترین جاذبه ها در این منطقه است، داستان تایتانیک معروف را که با کوه یخی برخورد کرد و غرق شد، بازگو می کند.

مساحت این بنا بیش از ۱۲ هزار متر مکعب و در بر دارنده ی ساختاری چشم گیر با ۹ گالری تعاملی است که تمام داستان کشتی تایتانیک را از زمان طراحی و ساخت با جزئیات در اختیار گردشگران قرار می دهد و حتی وضعیت امروزی کشتی غرق شده را می توانند ببینند.

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

پارک ملی کیلارنی | Killarney National Park

پارک ملی کیلارنی ، یکی از دیدنی ترین مناطق ایرلند است که در شهرستان کری قرار دارد. این پارک منحصر به فرد از مکان هایی که توسط حفاظت گاه های زیست کره یونسکو  محافظت می شود به شمار می آید. این منطقه  از لحاظ زیبایی دریاچه ها، کوه ها و طبیعت زبانزد دنیا می باشد .

زیباترین جاذبه های گردشگری ایرلند

علاوه بر زیبایی منحصر به فرد این پارک محافظ گل و گیاهان کم یاب ایرلندی محسوب می شود و برای بزرگترین جنگل های بومی در حال انقراض  خانه ای امن  می باشد وجالب است بدانید  تنها جایگاه  گله گوزن های بومی قرمز می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید