معرفی جاذبه های کشور لیبریا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

لیبـِریا کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت آن مانروویا است. این کشور در حاشیه شمالی خلیج گینه در غرب آفریقا قرار گرفته‌است. لیبریا بین گینه، ساحل عاج و سیرالئون قرار دارد و می‌توان از آن‌ها به عنوان دروازهٔ غربی آفریقا یاد کرد، زیرا راه ورود به همهٔ کشورهای آفریقای غربی است. از راه این کشور و خلیج گینه می‌توان به کشورهای بنین، توگو، نیجریه، کامرون و همچنین کشور چاد راه یافت.

کشور لیبریا در سال ۱۸۴۷ توسط بردگان آزادشده‌ای که از آمریکا به قاره آفریقا بازگشته بودند بنیاد شده و یکی از قدیمی‌ترین جمهوریهای قاره آفریقا است. این کشور از دهه ۱۹۹۰ به دلیل جنگ‌های طولانی داخلی و نیز نقشی که در جنگ سیرالئون داشت، کشوری شناخته شده‌است.

لیبریا دارای حدود ۳٫۵ میلیون جمعیت است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است که به همراه ۲۹ زبان محلی آفریقایی دیگر در این کشور تکلم می‌شود. مسیحیت، اسلام و برخی عقاید دیگر در این منطقه رواج دارد. واحد پول این کشور دلار لیبریا می‌باشد. الماس، آهن، کائوچو، قهوه و کاکائو از محصولات صادراتی این کشور است.

در لیبریا منطقه باتلاقی پست ساحلی در جوار منطقه‌ای مرتفع تر و پوشیده از جنگل‌های استوایی است. رودهای مهم آن سنت پل، سنت جان، سِس و بلندترین نقطه لیبریا کوه نیمبا، با ۱۳۸۰ متر است.

لیبریا با فصل مرطوب در تابستان و فصل خنک در زمستان، آب و هوایی استوایی دارد.

دیدنی های لیبریا

 پارک ملی Sapo

پارک ملی Sapo محبوب ترین پارک ملی در لیبریا است. در واقع، لیبریا تنها دو پارک ملی دارد – Lofa-Mano و پارک ملی Sapo. پارک ملی Sapo در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و توسط اداره توسعۀ جنگلداری اداره می شود. این پارک در منطقه سینو لیبریا واقع شده و دارای مساحت ۶۹۷ مایل مربع یا ۱۸۰۴ کیلومتر مربع است. Sapo دارای بالاترین “تنوع گونه های پستانداران” در کل سیاره زمین است.

معرفی جاذبه های کشور لیبریا

پارک ملی Lofa-Mano

پارک ملی Lofa-Mano یکی از دو پارک ملی در کشور لیبریا است. اگرچه این پارک ملی در لیبریا واقع شده اما در نزدیکی مرز سیرالئون که کشور دیگری در آفریقا است واقع شده است. کل پارک ملی دارای مساحت ۲۳۰۰ کیلومتر مربع یا ۸۹۰ مایل مربع است.

معرفی جاذبه های کشور لیبریا

دریاچه Piso

یکی از مکانهای دیدنی در کشور لیبریا دریاچه پیزو است. مردم محلی آن را دریاچه ماهیگیر نامیده اند و گاهی اوقات نیز به عنوان دریاچه پیسو اشاره شده است. دریاچه در واقع یک تالاب است. دریاچه طول ۱۹ مایل یا ۳۱ کیلومتر با عرض ۱۰ مایل یا ۱۶ کیلومتر دارد. به هر حال، فعالیت هایی مانند ماهیگیری، شنا، قایقرانی و اسکی روی آب در این منطقه نسبتا معمول است. دریاچه پیزو همچنین به عنوان بخشی از یک محل تالاب شناخته شده است.

معرفی جاذبه های کشور لیبریا

آبشار Kpatawee

آبشار Kpatawee یا Kpatawee Falls یکی دیگر از مراکز توریستی واقع در شهر Bong کشور لیبریا است که ۳۲ کیلومتر از Gbarnga و ۱۶۰ کیلومتر از مانروویا فاصله دارد.

معرفی جاذبه های کشور لیبریا

موزه ملی لیبریا

موزه ملی لیبریا یکی از جاذبه های توریستی در این کشور است. موزه ملی واقع در مانروویا است که در آن یونسکو و وزارت آموزش لیبریا منابع مالی را برای به دست آوردن، حفظ و نمایش آثار فرهنگی لیبریا و بقایای تاریخی تأمین می کنند.

معرفی جاذبه های کشور لیبریا

در طول جنگ های لیبریا، موزه ملی مورد حمله قرار گرفت ، بیش از ۵۰۰۰ آثار به سرقت رفته و هرگز پیدا نشدند. تنها چیزی که مثبت است این است که این موزه حاوی شواهدی از خود جنگ است که به ارزش گردشگری آن افزوده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید