با مالاوی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

مالاوی کشوری است در جنوب شرق آفریقا. جمعیت مالاوی ۱۸٬۰۹۱٬۵۷۵ نفر برآورد می‌شود و پایتخت آن لیلونگوه است. جمهوری مالاوی کشوری است محصور در خشکی واقع در جنوب شرق آفریقا، شمال موزامبیک و شرق زامبیا. جمهوری مالاوی تا سال ۱۹۶۴ مستعمره بریتانیا بود. نام مالاوی از نام ماراوی که نام قدیمی قوم نیانجا است و از ساکنان اصلی این ناحیه هستند گرفته شده‌است. زبان رسمی مالاوی زبان انگلیسی است و زبان چچوا نیز به عنوان زبان محلی رسمیت دارد. اقوام اصلی مالاوی عبارتند از چچوا (۳۲٫۶۷ درصد جمعیت کشور)، یائو (۲۰٫۵ درصد)، و لوموه (۱۷٫۶ درصد). واحد پول این کشور کواچای مالاوی است. این کشور دارای حکومت، جمهوری چند حزبی با یک مجلس است. حدود ۶۸ درصد از مردم این کشور مسیحی، ۲۵ درصد مسلمان هستند و ۵ درصد نیز پیرو ادیان دیگر می‌باشند.

نتیجه تصویری برای پرچم مالاوی

جغرافیا

مالاوی کشوری است محصور به خشکی در جنوب شرق قاره آفریقا. پایتخت این کشور شهر لیلونگوه (Lilongwe) با ۶۳۲ هزار نفر می‌باشد. مساحت مالاوی ۱۱۸٫۴۸۴ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۲ میلیون و ۷۰۷ هزار نفر می‌باشد. مالاوی از کوچک‌ترین کشورهای آفریقا است. شهر بلانتایر پایتخت تجاری مالاوی است که در حدود ۳۵۰ کیلومتری جنوب شهر لیلنگوه پایتخت سیاسی این کشور قرار دارد. دره بزرگ آفریقا از شمال به جنوب از خاک مالاوی می‌گذرد و در شرق این دره، دریاچه مالاوی واقع شده‌است. دریاچه مالاوی (نام دیگر: دریاچه نیاسا) حدود یک‌سوم از مساحت این کشور را پوشانده‌است. رودخانه شایر از انتهای جنوبی این دریاچه جریان می‌یابد و ۴۰۰ کیلومتر جلوتر، در خاک موزامبیک، به رودخانه زامبزی می‌پیوندد. دریاچه مالاوی، دوازدهمین دریاچه بزرگ آب شیرین در جهان است. آب‌وهوای مالاوی در مناطق پست جنوب کشور بسیار گرم و در بلندی‌های شمالی معتدل است.

از شهرهای مهم مالاوی را می‌توان شهرهای زیر را ذکر کرد:

بلانتایر

مزوزو

زومبا

کارونگا

اقتصاد در مالاوی

تولید ناخالص داخلی این کشور 47/10میلیارد دلار است. چهار میلیون و 500 هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند که 90 درصد از آنها در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. آمار دقیقی از نرخ بیکاری در این کشور در دست نیست اما 53 درصد از مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نرخ تورم این کشور در سال 2007 میلادی 8 درصد بود. محصولات صادراتی این کشور شامل تنباکو، چای، شکر، پنبه، بادام زمینی، چوب و پوشاک است که به کشورهای آفریقای جنوبی (6/12 درصد)، آلمان (7/9 درصد)، مصر (6/9 درصد) آمریکا (5/9درصد)، زیمبابوه (5/8 درصد)، روسیه (4/5 درصد) و هلند (4/4 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل مواد غذایی، محصولات نفتی، کالاهای مصرفی و تجهیزات حمل و نقل است که از کشورهای آفریقای جنوبی (9/33 درصد)، هند (8 درصد)، زامبیا (6/7 درصد)، آمریکا (3/6درصد)، تانزانیا (7/5درصد)، آلمان (5/4 درصد) و چین(2/4درصد) وارد می‌شود.

جاهای دیدنی مالاوی

دریاچه مالاوی Lake Malawi

مهم ترین جاذبه گردشگری در این کشور که همچون جواهر می درخشد، دریاچه مالاوی نام دارد. این دریاچه یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در جهان است و با توجه به برداشت غنی بودن ماهی در آن، در اقتصاد کشور نیز نقش بسزایی دارد. قایقرانی، اسکی روی آب و غواصی تنها برخی از تفریحاتی هستند که می توانید در آن انجام داده و حسابی لذت ببرید. همین طور در طول سواحل دریاچه خانه هایی جهت اقامت و اسکان مسافران تعبیه شده است که می تواند تجربه بی نظیری از اقامت را هدیه دهد.

با مالاوی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید

پارک ملی لیوندا

برای آشنایی با قلب گرم آفریقا در پارک ملی لیوندا گردش و حتما از آن بازدید کنید. این پارک منطقه ای مهم و ارزشمند است و در میراث حیات وحش نیز جای دارد. این منطقه حفاظت شده در جنوب کشور قرار گرفته و گنج ملی و ارزشمند کشور مالاوی شناخته شده است. لیوندا با داشتن تنوع جانداران و حیوانات وحشی، پرندگان و …. از محبوب ترین پارک ها در کشور است.

با مالاوی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید

پارک ملی نیکا Nyika National Park

نیکا بزرگترین پارک ملی در کشور مالاوی است که حدود 1250 کیلومتر مربع مساحت دارد. در واقع این پارک ملی از مهم ترین مناطق آبریز مالاوی است و بارش باران در آن بسیار رخ می دهد. چمنزارهای نیکت در فصول مختلف غنی از گل ها و درخت ها هستند. نیکا یکی از بهترین پارک های طبیعی برای علاقه مندان دوچرخه سواری و دوچرخه سواری کوهستان است. در این پارک بزرگترین تراکم پلنگ در آفریقای مرکزی وجود داردو فیل ها و بوفالو ها نیز در لبه شمالی پارک قرار دارند. برای پرنده نگری نیز نیکا بهترین پارک کشور است چون بیش از 400 گونه پرنده در آن ثبت شده است.

با مالاوی و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید

جزیره لیکوما Likoma Island

این جزیره قطعه کوچکی از سرزمین مالاوی در آب های موزامبیک است. لیکوما جزیره ای زیبا و دیدنی است که به داشتن کلیسای جامع موجود در جزیره به شهرت رسیده است. در لیکوما سواحل بکر بسیاری وجود دارد که می توانند برای ریلکس کردن بهترین باشند. همین طور انواع هتل و اقامتگاه هایی که بهترین شرایط را برای گردشگران فراهم می کنند. قایق هایی نیز در برای تفریح مسافران وجود دارد که می تواند سرگرم کننده باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید