برج بیگ بن ، بزرگ‌ترین برج ساعت جهان را بیشتر بشناسید!

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بزرگ‌ترین برج ساعت جهان را در لندن انگلستان ببینید. برج ساعت بیگ بن یکی از معروف‌ترین دیدنی های لندن است که در ناحیه وست مینستر لندن و در ساختمان پارلمان انگلستان قرار دارد.

برج بیگ بن ، بزرگ‌ترین برج ساعت جهان را بیشتر بشناسید!

بیگ بن چیست؟

کاخ پارلمانی و برج الیزابت لندن به نام بیگ بن هم شناخته می شوند و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهرند که نباید از دست داد. در واقع بیگ بن نامی است که به زنگ عظیمی که در این برج ساعت قرار دارد، داده شده است، زنگی که بیشتر از ۱۳ تن وزن دارد. بیگ بن در لندن در شب واقعا دیدنی است.

برج بیگ بن ، بزرگ‌ترین برج ساعت جهان را بیشتر بشناسید!

ویژگی های منحصر به فرد ساعت بیگ بن

برج ساعت بیگ بن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن است که دارای چهار ساعت در چهار طرف خود بوده و هر یک از ساعت ها از بیش از ۳۱۲ قطعه شیشه عقیق ساخته شده اند. کار تمیز کردن ‏این ساعت نیز بر عهده یک تیم کامل از متخصصین است که با دقت بسیار کار خود را انجام می دهند. نکته جالب توجه اینکه اغلب افراد، برجی که ساعت در بالای آن قرار گرفته است (برج الیزابت) را با نام بیگ بن می‌شناسند، اما در واقع بیگ بن، نام ناقوس بزرگ داخل این برج است که افراد از روی عادت، برج و ساعت را نیز به همین نام صدا می‌کنند. در واقع بیگ بن به ناقوسی که ۱۶ تن وزن و دو متر ارتفاع دارد گفته میشود که داخل این برج نصب شده است.

این برج ۹۶ متر ارتفاع دارد و برای بالا رفتن از آن و رسیدن به برج ناقوس کلیسا باید ۳۳۴ پله را پیمود اما تا انتهای این برج، ۳۹۹ پله راه است. هیچ آسانسوری در این برج وجود ندارد.

این برج به رنگ خاکستری کم رنگ دیده می‌شود و علت این امر استفاده از ماسه، شن و سنگ آهک در ساخت نمای بیرونی آن است. نمای بیرونی برج با الگو از معماری سلطنتی ساخته شده و شکوه آن در نگاه اول توجهتان به خود جلب می‌کند. فضای داخلی برج نیز به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید وارد آن شوید و از سازه‌های درون آن دیدن کنید.

برج بیگ بن ، بزرگ‌ترین برج ساعت جهان را بیشتر بشناسید!

بیگ بن؛ دقیق ترین ساعت تاریخی جهان

ساعت بیگ بن، دقیق ترین ساعت جهان است که کنترل نوسان پاندول ان توسط یک سکه کوچک ایجاد شده است و همین موضوع باعث دقت بالای آن می‌شود. در سال‌های گذشته  برای نخستین بار، نشستن برف سنگین روی عقربه‌های ساعت بیگ بن موجب شد تا این ساعت برای اولین بار، ۱۰ دقیقه دیرتر از زمان مقرر به صدا دربیاید. در سال ۲۰۰۷ نیز زنگ های ساعت برای مدت ۷ سال تعمیر شد اما در سال ۲۰۱۷  ساعت بیگ بن و زنگ آن برای بار دیگر نیاز به تعمیر پیدا کردند. بنابراین قرار شد تا سال ۲۰۲۰ به منظور حفظ این ساعت به جز مناسبت‌های خاص خاموش بماند.

برج بیگ بن ، بزرگ‌ترین برج ساعت جهان را بیشتر بشناسید!

بیگ بن در لندن کی و در چه سالی ساخته شد؟

کاخ وست مینستر در سال ۱۸۳۴ در آتش سوخت. در سال ۱۸۴۴، تصمیم گرفته شد که ساختمان جدیدی که قرار است تا کاخ پارلمانی شود باید یک برج و یک ساعت هم داشته باشد. برای این کار نیاز به ساعتی عظیم و غول آسا بود، این ساعت توسط شخصی به نام جان وارنر و پسرانش ساخته شد. اولین بار در روز ۳۱ می سال ۱۸۵۹، زنگ آن در وست مینستر به صدا در آمد و کمی بعد از آن در سپتامبر سال ۱۸۵۹، به خاطر استفاده از چکش سنگین برای به صدا درآوردن آن، ترک خورد. به همین خاطر چکش سبک تری برای آن استفاده شد.

چرا اصلا به بیگ بن، بیگ بن می گویند؟

اگر چه دو تئوری درباره ی نام گذاری این برج ساعت به این نام وجود دارد ولی ریشه ی اصلی آن مشخص نیست. تئوری اول این است که این برج به خاطر سر بنجامین هال که یکی از ماموران عالی رتبه دولت و مردی قوی بوده است و در خانه به او بیگ بن می گفته اند، نام گذاری شده است. دومین تئوری این است که نام این برج از روی نام شخصی سنگین وزن در آن زمان به نام بنجامین کاونت برداشته شده است که به او هم بیگ بن می گفته اند. ظاهرا در آن زمان این اسم به هر شخصی که سنگین وزن بوده است داده می شده است.

داخل بیگ بن چگونه است و چطور باید از آن دیدن کرد؟

بیگ بن یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری لندن است و اگر چه خود برج برای دسترس عموم باز نیست با این حال ساکنان لندن می توانند با نوشتن نامه ای، درخواست بازدید دهند. در نتیجه خارجی ها و توریست ها نمی توانند از برج ساعت دیدن کنند و به جای آن می توانند تور کوتاهی در خانه ی پارلمان در نزدیکی برج الیزابت داشته باشند.

مرمت بیگ بن لندن و برج الیزابت

در آگوست سال ۲۰۱۷، مرمت بیگ بن و برج الیزابت شروع شده است و ظاهرا ۳ سال تکمیل شدن آن طول می کشد. در طول این زمان، برج، داربست هایی خواهد داشت و مکانیسم ساعت قرار است تا چندین ماه متوقف شود و فقط در بعضی رویدادهای خاص مانند جشن سال نو زنگ آن به صدا خواهد درآمد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید