ساختمان پارلمان بوداپست ، یکی از باشکوه ترین بناهای اروپا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بناهای زیبای بسیاری در سرتاسر کشورهای دنیا دیده می‌شوند که شکوه تاریخی و فرهنگی آن سرزمین را نشان می‌دهد. در بعضی مناطق مانند شهر بوداپست مجارستان به خاطر رخ دادن برخی از رویدادهای مهم تاریخی این سازه‌های پر ابهت تعداد زیادی دارند اما شاید به اندازه‌ی ساختمان پارلمان بوداپست جذابیت نداشته باشند. این خانه که بزرگ‌ترین خانه پارلمان جهان محسوب می‌شود به قدری شما را مجذوب خود می‌کند که می‌توانید ساعتی را خیره به آن نگاه کنید.

ساختمان پارلمان بوداپست ، یکی از باشکوه ترین بناهای اروپا

این بنا در قرن نوزدهم با 96 متر ارتفاع ساخته شده است و در کنار رود دانوب قرار دارد که منظره‌ای چشم نواز و عالی برای عکاسی دارد و حتی اگر به داخل آن نروید از نمای بیرونی به شکوه این سازه پی می‌برید. امروزه ساختمان پارلمان مجارستان که محل برگزاری مجلس این کشور است، به موزه‌ای تبدیل شده که از نظر تاریخی اهمیت ملی دارد.

طراحی داخلی پارلمان به اندازه نمای بیرونی بسیار زیبا طراحی شده است، داخل این بنا 691 اتاق، 10 حیاط، 88 مجسمه از پادشاهان مجارستان وجود دارد که در هر اتاق صنایع دستی، آثار تاریخی و حتی جواهرات پادشاه استون را می‌توانید تماشا کنید.

نتیجه تصویری برای ساختمان پارلمان مجارستان

این ساختمان ۲۷ مناره دارد که با تزئیناتی خیره کننده طراحی شده اند و گنبد جذابش با ۹۶ متر ارتفاع از کیلومتر ها دورتر هم دیده می شود. حتی وقتی به سمت دیگر رودخانه ی دانوب به بالای قلعه هم بروید باز هم گنبد جذاب این ساختمان نظرتان را جلب می کند.

ساختمان پارلمان نمایی قرینه و یک گنبد مرکزی دارد و امروز دولت مجارستان فقط از بخش کوچک آن استفاده می کند. نمای اصلی بنا مشرف به رودخانه دانوب است اما ورودی اصلی از میدانی در سمت شرق ساختمان انجام می شود. با رفتن به داخل این بنا تحت تاثیر طراحی باشکوه آن قرار می گیرید و تا چشم کار می کند تابلوها و مجسمه های جذاب می بینید. حتی طراحی داخلی هم قرینه است و از دو تالار پارلمان تشکیل شده که یکی از آن ها برای سیاست و دیگری برای تورهای گردشگری استفاده می شود.

ساختمان پارلمان بوداپست ، یکی از باشکوه ترین بناهای اروپا

یکی از زیباترین اتاق های این ساختمان، اتاقی است که در زیر گنبد اصلی قرار دارد، در این اتاق مجسمه ی تمام پادشاهان مجارستان به ردیف در کنار هم چیده شده اند و پنجره های زیبا در پس زمینه جذابیت آن ها را دو چندان کرده است. عکس برداری از این محل ممنوع است پس فرصت این را دارید تا از نزدیک آن ها را با جزئیات تماشا کنید.

یکی از جذاب ترین بخش های داخلی این ساختمان تالار چند ضلعی آن است که دو اتاق بزرگ در اطراف آن قرار دارند: خانه ی پایینی و خانه ی بالایی. خانه پایینی محل برگزاری مجلس ملی و خانه بالایی مخصوص برگزاری جلسات و کنفرانس است.

تاریخچه ساختمان پارلمان

ساختنان پارلمان مجارستان یکی از باشکوه ترین نمونه های نئوگوتیک در طول ۱۰۰ ساله گذشته است البته ویژگی هایی از سبک های رنوسانس و باروک هم در آن دیده می شود. در دهه ۱۸۸۰ از چندین معمار معروف خواسته شد تا طرح های خود را برای معماری ساختمان پارلمان ارائه دهند و در نهایت ساخت و ساز این پارلمان بر اساس طرح انتخابی در سال ۱۸۸۵ شروع شد. ساختمان پارلمان در سال ۱۸۹۶ به مناسبت هزارمین سالگرد تاسیس این کشور افتتاح و در سال ۱۹۰۲ کامل شد. شاید باور نکنید اما برای درست شدن این ساختمان ۱۰۰ هزار نفر مشغول بودند و حدود ۴۰ میلیون آجر، ۵۰۰ هزار سنگ قیمتی و ۴۰ کیلو طلا استفاده شد.

چگونه به ساختمان پارلمان بریوم؟

برای رفتن به این ساختمان می توانید از خط دو متروی بوداپست استفاده کنید. اگر قصد استفاده از تراموا را دارید به ایستگاه میدان Kossuth Lajos بروید و از تراموای ۲ استفاده کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید