12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

طبیعت با زیبایی فرا واقعی مانند یک مجموعه فیلم، نیوزیلند را ساخت. تعداد معدودی از مکان ها دارای بسیاری از شگفتی های طبیعی بی نظیر هستند که در یک منطقه کوچک قرار گرفته اند. قله های پوشیده از برف، پناهگاه های ساحلی درخشان، یخچال های طبیعی ساحلی، جنگل های بارانی، فلات ها و رودخانه های پر از ماهی برخی از گنجینه هایی هستند که مسافران می توانند از آن ها بازدید کنند.

در روتوروا، یکی از بزرگترین مناطق زمین گرمایی جهان، بازدید کنندگان می توانند شاهد نیروهای قوی تری باشند که این مناظر را در تالاب های گل آلود و چشمه های جوشان ساختند. نیوزیلند به لطف موقعیت چشمگیر، یک نقطه بی نظیر برای ورزش های با آدرنالین پرهیجان می باشد. قایقرانی در آب سفید، سورتمه سواری، جت قایقرانی، اسکی هلی، چتربازی، پیاده روی و دوچرخه کوهستان، لیست فعالیت های فضای باز را به نمایش می گذارد و این کشور محل زندگی یکی از مرتفع ترین پرش های بانجی در جهان است.

از لحاظ استراتژیک، نیوزیلند مکانی مناسب برای سفر به اطراف است. تعطیلات بدون استفاده از تور محبوب است و اقامتگاه های متنوع این کشور از مسافرخانه ها و کاروانسراها و کلبه های بوم گردی گرفته تا برخی از مجلل ترین هتل های جهان می باشند. برای ایده های بیشتر در مورد کارهایی که باید انجام دهید، فهرست ما از بهترین جاذبه های نیوزیلند را مطالعه کنید.

1) پارک ملی فیوردلند و صدای میلفورد، جزیره جنوبی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

پارک ملی فیوردلند یک میراث جهانی، از برخی از مناظر دیدنی کشور محافظت می کند. یخچال های طبیعی، این منظره نمایشی و فلات های مشهور میلفورد، داسکی و  صداهای مبهم را به وجود آورده اند.

بازدید کنندگان در اینجا می توانند از آبشارهای عظیم، جزایر دریایی، جنگل های بکر بارانی، دریاچه های وسیع و قله های کوهستانی بازدید کنند. جای تعجب نیست که این پارک، با برخی از بهترین پیاده روهای کشور از جمله مسیر معروف میلفورد، استراحتگاه مسافران می باشد. قایقرانی دریا یک روش محبوب برای کشف فلات ها است و بازدید کنندگان می توانند از منظره زیبای بالای پارک برای دیدن زیبایی حیرت انگیز نمای چشم پرنده لذت ببرند.

2) خلیج جزایر, جزیره شمالی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

یک رانندگی سه ساعته از شمال اوکلند، به خلیج زیبای جزایر، یکی از محبوب ترین مقصد گردشگری کشور منتهی می شود. بیش از 144 جزیره در این خلیج زیبا قرار دارند و آن را به یک بندرگاه برای کشتیرانی و قایقرانی تبدیل می کنند.

پنگوئن ها، دلفین ها، نهنگ ها و ماهی های شکاری در این آب های حاصلخیز زندگی می کنند و این منطقه، یک مکان محبوب برای ورزش ماهیگیری است. بازدید کنندگان می توانند در کنار ساحل قایق سواری کنند، در بسیاری از مسیرهای جزیره پیاده روی کنند، در پناهگاه های دنج آفتاب بگیرند، از تور دماغه برت و ساختار سنگی معروف به نام گودال در صخره استفاده کنند و جنگل های نیمه گرمسیری که درختان کاوری در آنجا رشد می کنند را کشف کنند. شهرهای بی نظیر در این منطقه مانند راسل، اوپوآ، پهیا و کریکری مکان های مناسبی برای کاوش در این خلیج زیبا هستند.

3) کوئینستاون, جزیره جنوبی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

کوئینستاون، بین ساحل های درخشان دریاچه واکاتیپو و قله های برفی برجسته، پایتخت ماجراجویی نیوزلند و یکی از مقصد های برتر این کشور برای بازدید کنندگان بین المللی است. پرش بانجی، جت قایقرانی، قایق سواری در آب سفید، پاراگلایدر، صخره نوردی، دوچرخه سواری در کوهستان و اسکی کوهستان فقط برخی از فعالیت های پرهیجان اند که در اینجا انجام می شوند و بازدید کنندگان می توانند مناظر خیره کننده آلپ را در طیف بی نظیر مسیرهای پیاده روی کشف کنند.

کوئینستاون علاوه بر ورزش های ماجراجویی، با هتل های درجه یک، چشمه های آبگرم، رستوران ها، گالری ها و فروشگاه ها، تمام امکانات مناسب را برای گردشگران ارائه می دهد. همچنین اینجا یک پایگاه عالی برای سفرهای گردشگری به منطقه مرکزی اوتاگو، جایی که بازدید کنندگان می توانند از شهرهای معدن طلا و مناظر زمین میانه در فیلم های محبوب ارباب حلقه ها بازدیدکنند، می باشد.

4) دریاچه تاپو و پارک ملی تونگاریو، جزیره شمالی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

در مرکز جزیره شمالی و تنها در چند کیلومتری دریاچه درخشان تاپو، بزرگترین دریاچه نیوزیلند، پارک ملی تونگاریو قرار دارد. یک میراث جهانی دوگانه به دلیل ویژگی های دیدنی آتشفشانی و اهمیت آن در فرهنگ مائوری محسوب می شود، و قله های آتشفشانی تونگاریو، نگوروهوئه و بخشی از روپهو در حقیقت توسط رئیس قبیله مائوری، ته هیهو توکینو چهارم، در سال 1887 به منظور حفظ این سرزمین مقدس به مردم نیوزیلند اهدا شد.

تونگاریو یکی از قدیمی ترین پارک های ملی جهان، سرزمینی با زیبایی چشمگیر و آتشفشان های برجسته، دریاچه های فیروزه ای، زمین های بایر، چمنزارهای آلپی و چشمه های آب گرم می باشد. بخش برجسته این پارک تقاطع کوهستانی تونگاریو، یکی از محبوب ترین مسیرهای پیاده روی روزانه در کشور است. فعالیت های جالب در اینجا شامل اردو زدن، لذت بردن از تعداد زیدای از مسیرهای پیاده روی پارک و گذراندن وقت در مرکز بازدید کنندگان می باشد.

5) روتوروا، جزیره شمالی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

روتوروا، روی حلقه آتش اقیانوس آرام، یکی از مناطق فعال زمین گرمایی جهان است. این سرزمینی است که زمین در آن فعالیت می کند. حوض های گل آلود جوشان، آبشارهای حیرت انگیز، دهانه های آتشفشانی و چشمه های بخار حرارتی نیروهایی که بخش اعظم موقعیت چشمگیر نیوزلند را به خود اختصاص داده اند، را آشکار می کنند. بازدیدکنندگان می توانند در تور پیاده روی این شگفتی های زمین گرمایی شرکت کنند و ضمن بازدید از چشمه های حرارتی و دیگر جاذبه های زیبا، از تاریخ و فرهنگ غنی منطقه مائوری اطلاعاتی کسب کنند.

طرفداران ماجراجویی همچنین فعالیت های زیادی را در اینجا پیدا خواهند کرد. چتربازی، کوهنوردی و دوچرخه سواری در کوهستان برخی از فعالیت های ارائه شده در این منطقه است. ماهیگیری قزل آلا نیز محبوب است، و روتوروا دروازه ورود به زمین های اسکی کوه روپهو  می باشد. در نزدیکی آن، وائو اوپو با چشمه های آب گرم رنگارنگ و استخر معروف شامپاین و آبشار لیدی ناکس یک جاذبه توریستی محبوب است.

6) یخچال های طبیعی فاکس و فرانتس جوزف، جزیره جنوبی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

در میان قابل دسترسی ترین یخچال های طبیعی جهان، یخچال های طبیعی فاکس و فرانتس جوزف مهمترین جاذبه های گردشگری در پارک ملی ساحل غربی وستلند هستند. هر دوی این رودخانه های یخی از برخی از بلندترین قله های آلپ جنوبی تا نزدیکی سطح دریا جاری می شوند، جایی که آب و هوای ساحلی ملایم باعث می شود بازدید کنندگان هنگام پیاده روی از آن ها بازدید کنند.

پیاده روی های هدایت شده به چشم اندازهای یخ زده غارهای یخی و قله های دامنه یخچال های طبیعی، به علاوه یک سری استخرهای آب گرم بی نظیر منتهی می شوند. برای داشتن نمای هوایی، هواپیماهای دریایی و هلیکوپترها بازدید کنندگان را به بالای این بخش های وسیع یخی می برند.

7) پارک ملی هابیل تاسمان و مسیر ساحلی هابیل تاسمان، جزیره جنوبی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

مسیر ساحل هابیل تاسمان در پارک ملی هابیل تاسمان یکی از مسیرهای پیاده روی بزرگ در نیوزلند است. این مسیر پیاده روی به طول 51 کیلومتر از ماراهائو در امتداد خلیج تاسمان با چندین منطقه مجزا، در یکی از آفتابی ترین مناطق جزیره جنوبی واقع شده است.

در طول راه، بازدیدكنندگان می توانند در بندرگاه های دنج از وسایل غواصی یا قایق استفاده كنند؛ از تورهایی که فرصتی برای مشاهده فک های دریایی، دلفین ها، پنگوئن ها و طیف های مختلفی از پرندگان فراهم میکند، لذت ببرید؛ در جنگل های ییلاقی قدم بزنید و از منظره صخره های ناهموار ساحلی لذت ببرید.

عکاسان همچنین از بسیاری از سازه های سنگی، به ویژه شکاف صخره سیب، تخته سنگ گرانیتی غول پیکر دو قطعه ای، لذت خواهند برد. پیاده روی حدود سه روز طول می کشد، و اقامتگاه ها در محدوده های اردوگاه ها، کلبه های روستایی و خانه های خصوصی قرار گرفته اند. قایق های دریایی نیز یک روش محبوب برای گردش در این ساحل زیبا هستند.

8) آئوراکی/پارک ملی کوه کوک، جزیره جنوبی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

در قلب آلپ های جنوبی، مرتفع ترین قله های نیوزیلند در بالای مناظر کوه های آلپی، پارک ملی آئوراکی که به آن پارک ملی کوه کوک نیز گفته می شود، قرار گرفته اند. بیش از 40 درصد پارک از یخچال های طبیعی پوشانده شده، و بلندترین کوه کشور آئوراکی/ کوه کوک و طولانی ترین یخچال طبیعی، یخچال تاسمان در مرزهای پارک قرار دارند و این مکان را به مقصد برتر کوهنوردی تبدیل کرده اند. سر ادموند هیلاری برای صعود افسانه ای خود به کوه اورست در اینجا آموزش دید.

دوستداران طبیعت با بیش از 300 گونه گیاهان کوهستانی و 40 گونه پرنده، از تنوع گیاهی و جانوری لذت می برند. دهکده کوه کوک یک پایگاه عالی برای گردش در پارک و انجام فعالیت هایی مانند پرواز، تور اسکی، اسکی هلی، شکار، پیاده روی و سفرهای جالب می باشد.

9) ناپیر، خلیج هاوک، جزیره شمالی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

ناپیر، در منطقه آفتابی خلیج هاوک به خاطر غذاهای لذیذ و معماری هنر دکوراسیون مشهور است. پس از وقوع یک زمین لرزه قدرتمند و تخریب شهر در سال 1931، این شهر به سبک معماری اسپانیا و طراحی هنر دکوراسیون که ساحل میامی نیز به خاطر آن مشهور است، بازسازی شد. امروزه، فعالیت های جالب برای بازدید کنندگان شامل انجام یک تور راهنمای شخصی برای دیدن ساختمان هایی که بعضی از آن ها با نقش های مائوری تزئین شده اند و یا تفریح در ساحل ناپیر می باشد.

در امتداد تفرجگاه ساحلی رژه دریایی، مجسمه معروف اساطیر مائوری شهر به نام پانیا صخره دریایی واقع شده است. همچنین ناپیر انبار مواد غذایی است. رستوران های بی نظیر در اینجا تخصص خاصی در استفاده از محصولات تازه از منطقه دارند و این شهر میزبان بازارهای محبوب کشاورزان است. از جاذبه های نزدیک می توان به مسیرهای پیاده روی و زیستگاه مرغ ماهی خوار در منطقه کیدنپر( آدم ربایان) اشاره کرد.

10) اوکلند، جزیره شمالی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

اوکلند، “شهر بادبان ها” با دو بندر درخشان، بزرگترین شهر نیوزلند و پرجمعیت ترین شهر چند وجهی جهان است (جمعیت = 1.6 میلیون نفر). سواحل ماسه ای روشن و سیاه، مسیرهای پیاده روی جنگل بارانی، پناهگاه های زیبا، جزایر و آتشفشان ها شهر را احاطه کرده اند و آن را به یک پایگاه عالی برای سفرهای روزانه و تفریح های بیابانی تبدیل می کنند.

برای بازدید از مکان خیره کننده اوکلند، بازدید کنندگان می توانند از برج آسمان 328 متری برای مشاهده مناظر دیدنی در سطح شهر و مناطق داخلی کشور استفاده کنند. از دیگر فعالیت های جالب در اوکلند می توان به لذت بردن از غذا خوری های درجه یک آن، مشاهده صحنه های هنری پر جنب و جوش، و محوطه اسکله بازسازی شده مملو از بوتیک و رستوران اشاره کرد.

11) شبه جزیره کورومدل، جزیره شمالی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

شبه جزیره صخره ای کورومدل در خلیج هوراکی از اوکلند، شبیه به دنیایی آرام و دنج به نظر می رسد. کوه های سنگی پوشیده از جنگل های بومی، منظره ای را در امتداد شبه جزیره تشکیل می دهند که فرصت های عالی برای پیاده روی و کوهنوردی را ارائه می دهد.

از دیگر فعالیت جالب برای گردشگران می توان به استراحت در سواحل طلایی، قایقرانی در جزایر اطراف ساحل، چتربازی و بازدید از بسیاری از گالری ها و استودیوهای هنری اشاره کرد. در ساحل آب گرم، شنا در استخرهای گرم جوشان، راهی عالی برای پایان دادن به یک روز گردشگری پرمشغله می باشد.

12) کایکورا، جزیره جنوبی

12 جاذبه گردشگری برتر نیوزیلند

علاقه مندان به پرندگان، حیوانات وحشی، و غذاهای دریایی به روستای ساحلی جذاب کایکورا، علاقه خواهند داشت. کایکورا که بین محدوده کایکورا دریا و اقیانوس آرام واقع شده است، مسیر های پیاده روی ساحلی بی نظیر و تورهای محبوب تماشای نهنگ ها را ارائه می دهد. علاوه بر نهنگ های عنبر و کوهان دار، مسافران ممکن است فک دریایی، دلفین ها، و طیف گسترده ای از پرندگان از جمله آلباتروس زیبا را مشاهده کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید