جاهای دیدنی اهواز در عید نوروز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مخصوصا در فصول سرد سال اواخر پاییز تا اوایل بهار زمان مناسبی برای سفر به جاهای دیدنی اهواز می باشد و می توانید در اماکن و جاذبه های گردشگری این شهر نیاز های خود را برطرف کنید به همین دلیل عید نوروز هم میتواند زمان مناسبی برای سفرهای نوروزی به اهواز باشد.

جاهای دیدنی اهواز در عید نوروز

پارک جزیره اهواز

در اطراف رودخانه کارون در ایران یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی واقع شده است که از آن با نام پارک جزیره اهواز یاد می نمایند. این پارک دارای محیطی بسیار دل انگیز و چشم انداز وسیعی است. شما می توانید برای دوچرخه سواری به این پارک مراجعه کنید و برای بچه ها خود اوقات مفرح و شادی را فراهم کنید.

جاهای دیدنی اهواز در عید نوروز

مراکز خرید اهواز

اهواز و حال‌وهوای بازارهای آن جذاب و دوست داشتنی است و شلوغی آن حسابی دلچسب است. شور و حال خرید و ذوق مردم بومی شهر در مراکز خرید اهواز یکی از زیباترین نماهای شهری است. در روزهای اهوازگردی فرصتی برای خرید بگذارید و به دل اقتصادی شهر بروید، در بازارهای متنتوع گشت بزنید و از خریدتان لذت ببرید.

جاهای دیدنی اهواز در عید نوروز

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس اهواز دو پارک مهم  (پارک ساحلی اهواز و پارک لاله) این شهر را به هم وصل کرده است و نمای بسیار زیبایی دارد.می‌توانید از پارک لاله به سمت پل بروید و با کمی پیاده روی به پارک ساحلی اهواز برسید و در طول مسیر از تماشای شط کارون، قایق‌ها و کشتی‌های درون آب لذت ببرید. از پل طبیعت اهواز نمای زیبایی از کارون را می‌بینید که با صدای خروشان آب و صدای پرندگان که بر روی درختان پارک‌ها لانه دارند، ترکیب دلنشینی را به وجود آورده است. این پل به منظور افزایش نشاط، گسترش ورزش میان مردم و به عنوان مکانی برای پیاده‌روی و گذرگاه عابر پیاده به بهره برداری رسید.

جاهای دیدنی اهواز در عید نوروز

آبشار اهواز

آبشار اهواز (پل هفتم) طولانی ترین آبشار مصنوعی در خاورمیانه محسوب می‌شود. طول قوس خرجی این آبشار ۲۰۰ متر می باشد و قوس داخلی آن نیز ۱۵۰ متر طول دارد. همچنین این آبشار مصنوعی با استفاده از ۶ پمپ الکتریکی با توان ۹۰۰ کیلووات، آب رودخانه کارون را به بالای کشیده و به وسیله فواره‌هایی به داخل رودخانه می ریزند. بهترین زمان برای دیدن این آبشار مصنوعی در شب می باشد، چرا که نورپردازی انجام شده باعث می شود که زیبایی این مکان چندین برابر شود. در صورتی که این مکان را دیده اید، خوشحال می‌شویم که از نظرات شما مطلع شویم.

آرامگاه علی ابن مهزیار از مهم‌ترین بناهای شهر اهواز

آرامگاه علی ابن مهزیار

مقبره‌ آرامگاه علی‌ابن مهزیار یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین بناهای شهر اهواز است.علی‌ابن مهزیار یکی از دانشمندان و فقهای شیعه بود. در سال ۲۰۱ هجری قمری در محل اقامت امام رضا در اهواز، مسجدی را بنا کرده و بعد از مرگ علی‌ابن مهزیار او را در این مسجد دفن کردند.امروزه این آرامگاه  که از جاذبه های اهواز میباشد، مکانی است که مردم برای زیارت و دعا سری به آن می‌زنند.

جاهای دیدنی اهواز در عید نوروز

سرای معین التجار

یکی از بناهای بافت قدیم اهواز سرای معین التجار است که متعلق به بازرگان سر شناس بوشهری حاج محمد تقی معین التجار بوده است. این بنا که متعلق به دوره قاجار است، کنار رودخانه کارون ساخته شده است. معین التجار وقتی بندر ناصریه ساخته شده بود به اهواز آمد و دفتر کاری اش را به همراه حمام، بازار، باغ و مسجدی در کنار رودخانه ساخت. تا چند سال قبل این سرا به صورت غرفه- غرفه یا به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفت. این بازار که به ساباط معروف است مثل بازارهای سنتی شهرهای دیگر مسقف و گنبدی شکل است. ساختمان این بنا از خشت ساخته شده و نمای بیرونی آن آجریه و هیچ تزئیناتی هم نداره. حدود ۱۷ سال پیش بیشتر قسمت های این مجموعه به علت آنش سوزی از بین رفت.

جاهای دیدنی اهواز در عید نوروز

پل سفید اهواز

اهواز یکی از شهرهای ایران است که در طی دوران های مختلف، شاهد وقایع و اتفاق های بسیاری بوده، از این رو این شهر آثار به جای مانده از دوره های گوناگونی دارد که همین آثار به جای مانده از تاریخ، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری در ایران بدل ساخته است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید