بنر هدر

ممنوعیت سفرها در نوروز 99 در تمامی استانها

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اکثر مراکز تفریحی اقامتی در نوروز ۹۹ تعطیل می باشند پس اصلا دلیلی برای مسافرت های بین شهری  و استانی وجود ندارد. البته این موضوع فقط در ایران صدق نمیکند و تمام کشورها این شرایط را دارا هستند. با گسترش بیماری کرونا، مسئولان بهداشتی کشور، تصمیم به اعمال محدودیت‌های سفر در طول نوروز ۹۹ کرده‌اند تا از گسترش و شیوع بیشتر ویروس کرونا یا کووید ۱۹ جلوگیری کنند. این محدودیت‌ها شامل ورود خودروها به شهرها و استان‌ها، اقامت در اقامتگاه‌ها و هتل‌های گوناگون و ارائه خدمات گردشگری و رفاهی به مسافران می‌شود.

ممنوعیت سفرها در نوروز 99 بر اساس تفکیک استانهاهر چند که مردم کشور هر ساله برای گذراندن تعطیلات نوروزی برنامه ریزی میکنند و جهت تفریح و یا بازدید اقوام به سفر میروند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز اقامتی و گردشگری در استان های مختلف تعطیل بوده و در مبادی ورودی بسیاری از شهرها نیز ممنوعیت تردد اعمال می شود.

جزییات ممنوعیت سفرهای نوروزی و داخلی در ایران:

ممنوعیت سفرها در نوروز 99 بر اساس تفکیک استانها

در ادامه شرایط جاهای دیدنی استان ها را در نوروز ۹۹ میبینید.
اردبیل
در نوروز امسال همه هتل‌ها، هتل آپارتمان‌‌ها، خانه مسافرها، مراکز گردشگری و آب‌درمانی‌های استان اردبیل تعطیل است.
همچنین از ۱۶ اسفند ماه جاده‌های استان اردبیل منتهی به استان گیلان با تصمیم و توافق مقام های دو استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع و ثانوی مسدود شدند.بر این اساس جاده اردبیل – آستارا و خلخال – اسالم به روی خودروهای عبوری بسته شده و به جز خودروها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی اجازه تردد بین دو استان داده نمی‌شود.
اصفهان
امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد. با توجه به شیوع کرونا، ستاد تسهیل مسافران نوروزی فعالیت خود را به‌سمت پیشگیری از ورود مسافر به اصفهان در ایام نوروز خواهیم داشت همچنین پس از غربالگری افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت یا از ورود افراد غیر بومی که به دلایل غیر ضروری به استان سفر کردند، جلوگیری می‌شود.
بوشهر
امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، تا اطلاع ثانوی خدمات گردشگری ارائه نخواهد شد. همچنین مهمان‌پذیرها و اماکن بوم‌گردی نیز تعطیل خواهند بود.
جزیره هرمز
ورود مسافران و گردشگران غیربومی به جزیره هرمز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است همچنین تمامی ورودی های زمینی، هوایی و دریایی استان کنترل و محدودیت‌ها اعمال می شود.
چابهار
مراکز اقامتی چابهار تعطیل می باشد.
خراسان رضوی – مشهد
این استان تا پایان ایام تعطیلات نوروزی پذیرای مهمانان نیست و هیچ‌گونه سرویس‌دهی در مراکز اسکان موقت نظیر مدارس، کمپ‌ها و… صورت نمی‌گیرد. ضمنا محدودیت‌های ترددی در مبادی این استان اعمال می‌شود.گناباد، طرقبه و شاندیز از دیگر نقاطی هستند که مسوولان آنها اعلام کرده اند که از پذیرش مسافران تا عادی شدن شرایط و کاهش شیوع ویروس کرونا معذور هستند و هیچ گونه خدمات رفاهی و اقامتی در اختیار مسافران قرار نمی گیرد.

فارس و شیراز
انجام هرگونه فعالیت گردشگری تا زمان رفع خطرهای مربوط به شیوع کرونا در استان فارس ممنوع است. همچنین استان فارس برای نوروز ۹۹، امکان پذیرایی از مسافران را ندارد همچنین شهردار شیراز نیز اعلام کرده است که پذیرش و اسکان مسافران در قالب کمپ‌های اسکان، برپایی چادر در بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگ‌سراها و مهمان‌سراها ممنوع است.
قشم
در راستای پیشگیری از کرونا، هشت اسکله گردشگری در سایت‌های هنگام و جنگل‌های حرای قشم تعطیل شدند.همچنین ممنوعیت تردد غیر بومیان به جزیره قشم اعمال میشود و فقط خودروهای حامل اقلام ضروری، مجاز به ورود به این شهرستان هستند و از ورود غیربومیان جلوگیری می‌شود.
کرمانشاه
استان کرمانشاه برای نوروز امسال مطلقا آمادگی پذیرش گردشگران را ندارد همچنین تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است و تمام کمپ های اقامتی مهمانان نوروزی در کرمانشاه تعطیل و آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها نیز نمی توانند مهمانسرا در اختیار گردشگران قرار دهند.
گلستان
استان گلستان برای نوروز امسال به‌هیچ‌وجه پذیرش گردشگر ندارد. در این راستا به تمام هتل‌ها و متل‌ها اعلام شده تا از پذیرش گردشگر خودداری میکنند همچنین با توجه به اینکه ورودی این استان از مازندران است و جاده‌های منتهی به مازندران بسته شده‌اند، ورودی این استان نیز بسته شده و رفت‌وآمدها محدود خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اعلام کرد که ورود خودرو با پلاک غیربومی به این استان‌ تا اطلاع بعدی ممنوع است.
گیلان
تمام خودروها، به‌جز خودروهای با پلاک بومی، تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به این استان را ندارند. این ممنوعیت تردد در مسیرهای ورودی این استان، یعنی محورهای قزوین به رشت، اردبیل به آستارا و رامسر به چابکسر، اجرا می‌شود.

ممنوعیت سفرها در نوروز 99 بر اساس تفکیک استانهامازندران
پذیرش مهمان در مراکز دولتی، مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی ممنوع است همچنین تمام مسیر‌های ورودی مازندران به روی مسافران و افراد غیربومی بسته شده است و تنها خودروهای حامل سوخت و موادغذایی اجازه ورود به این استان را دارند.
تمامی محورهای ورودی استان مازندران شامل محور هراز ، کندوان ، فیروزکوه ، گلوگاه ، کیاسر ، رامسر و همچنین آزادراه تهران شمال تا اطلاع بعدی مسدود است.
هراز ، کندوان ، بزرگراه شمال و فیروزکوه در غرب مازندران جاده های منتهی به پایتخت و غرب کشور است ، جاده کیاسر ارتباط میان استان سمنان و مازندران را برقرار می کند و جاده گلوگاه نیز علاوه بر هدایت ترافیک استان های شرقی ، مسیر فرعی ارتباطی میان استان مازندران و سمنان و از آن طریق با خراسان و دیگر مناطق محسوب می شود.
ماسوله
تا اطلاع ثانوی حضور گردشگران و مسافران در این شهر تاریخی ممنوع است. مغازه‌های این بازار تعطیل شده‌اند و امکان سرویس‌دهی به مسافران وجود ندارد. همچنین در ورودی این شهر از حضور گردشگران جلوگیری خواهد شد.
هرمزگان
به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، گردشگر پذیرفته نمی‌شود و تا اطلاع ثانوی به گردشگران در هرمزگان، خدمات ارائه نخواهد شد.
یزد
این استان از پذیرش مسافران معذور است چون هیچ اقامتگاه و هتل و مهمانپذیری، حق پذیرش مسافر ندارد.
تمامی این اماکن از پذیرایی و اسکان و اقامت مسافرین معذور و تمام اماکن تاریخی، موزه ها و کمپ های گردشگری، تعطیل و مراکز اقامتی، هتل ها، مهمانسراها، مهمان پذبرها و کمپ های گردشگری از پذیرش و اسکان مسافرین معذور هستد.
به گفته وی امکان اقامت در بومگردی های سنتی و خانه های مسافر و سوییت های شخصی نیز به هیچ وجه مقدور نیست از این رو استان یزد را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنید وبه پلیس راه نیز دستور داده شده محدودیت های ترددی در مسیرهای ورودی به استان یزد اعمال کند.
کهگیلویه و بویراحمد
چندین مسیر اصلی از جمله جاده یاسوج – اصفهان، یاسوج _ شیراز و یاسوج به بهبهان تا اطلاع ثانوی بسته شده است و تمامی اماکن عمومی، رستوران ها، مکان های تفریحی و گردشگری تعطیل شده اند.
استان کهگیلویه وبویراحمد بنا به تصمیم ستاد مدیریت کرونا هیچ گونه پذیریشی برای ایام نوروز امسال نخواهند داشت.
کردستان
نوروز امسال پذیرای گردشگران و میهمانان نخواهند بود.
قزوین، زنجان، کرمان، سمنان، بندر گناوه، منطقه آزاد ارس – منطقه آزاد ماکو و سیستان و بلوچستان از دیگر نقاطی هستند که نوروز امسال میزبان مسافران نخواهند بود.
با توجه به شیوع ویروس کرونا به نظر می‌رسد در نقاط مختلف کشور هیچ یک از امکان اقامتی پذیرای مسافران نیستند و مردم برای حفظ سلامت خود و کاهش انتقال بیماری کرونا نوروز ۹۹ را باید متفاوت تر از سال های گذشته سپری کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید