زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

برای آن که بتوانید در گردش پاریس متخصص شوید باید از قبل درباره خیابان‌ها و بلوارهای معروفش کمی اطلاعات کسب کنید. پاریس، شهری با معروف‌ترین جاذبه‌ها و یادمان‌های جهان، برخی از مشهورترین بلوارهای دنیا را هم در خود جای داده است.

از خیابان شانزلیزه گرفته تا خیابان ویکتور هوگو، در این فهرست شما را با این خیابان های معروف و دیدنی  پاریس آشنا خواهیم کرد.

خیابان آبره ووار

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

مونمارتر محله هنری معروف، پر از خیابان‌های کوچک و پیچ در پیچ است. هرچند اگر قرار باشد زیباترین را انتخاب کنید، باید ببینید کدام خیابان بیش از همه سوژه نقاشی هنرمندان بوده و ما به شما می‌گوییم که پاسخ «خیابان آبره ووار» (Rue l’Abreuvoir) خواهد بود.

این خیابان شیب‌دار و سنگفرش با خانه‌هایی زیبا و پنجره‌هایی دلربا احاطه شده است. در انتهای آن برج ناقوس و گنبد کلیسای ساکره کور در دوردست را خواهید دید. در هر فصلی که به دیدن این خیابان بیایید با افسون و زیبایی خاصی روبرو خواهید شد.

خیابان شانزه الیزه یا شانزه لیزه (Avenue des Champs Elysées)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

برایش فرقی ندارد که شب باشد یا روز. تابستان باشد یا زمستان. در هر لحظه و در هر زمان، زیبایی و وقارش را حفظ می کند. شانز الیزه خیابانی است با پیاده رو های عریض، درختانی تنومند و ساختمان های سر به فلک کشیده که بدون شک هر گردشگر با هر سلیقه ای را دلبسته خود می کند.

البته علت محبوبیت این خیابان نه فقط به دلیل ظاهر زیبایش، بلکه با جا دادن فروشگاه های لاکچری، کافه های رنگارنگ، سالن های سینما و تئاتر در دل خود و نزدیک بودنش به دیگر مناطق دیدنی پاریس از جمله میدان کنکورد(Place de la Concorde)  ، میدان شارل دوگل (Place Charles-de-Gaulle)، طاق نصرت (Arc de Triomphe)، موزه هنر پتیت پلیس (Petit Palais) و کاخ الیزه یکی از اصلی ترین مراکز توریستی پاریس محسوب می شود.

آدرس : Avenue des Champs Elysees, 75008 Paris, France

خیابان ریوولی (Rue de Rivoli-Le Marais)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

چنانچه قصد خرید سوغاتی از پاریس را دارید، این خیابان پیشنهاد ما به شماست. از موزه لوور تا آنجا را قدم بزنید و برای دوستانتان سوغاتی بخرید. در این خیابان نیز مثل بیشتر خیابان های پاریس، کافه ها و رستوران های خوبی هست که می توان در آن ها، خستگی پس از خرید را به فراموشی سپرد.

آدرس: Rue de Rivoli, 75004 Paris, France

محله لدفانس (La Défense)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

آسمان خراش های سر به فلک کشیده لدفانس که به شکلی مدرن، طراحی و ساخته شده اند، آن را به نمونه ای اروپایی از محله های نیویورک و کالیفرنیا تبدیل کرده است. زیبایی این محله را به دو صورت می توان تجربه کرد: در پایین ساختمان ها بایستید و عظمت و شکوه ساختمان ها را نظاره گر باشید یا با پرداخت اندکی هزینه خود را به پشت بام این ساختمان های غول پیکر برسانید و زیبایی شهر را به صورت پانورامایی به تماشا بنشینید.

آدرس: Bairro, 92400 Paris, France

محله مونمارتر (Montmartre)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

اولین چیزی که با دیدن این محله بی نظیر متوجه آن خواهید شد، “هنر” است. حتی سنگ فرش کف خیابان نیز گواه بر زیبایی این منطقه دارند. لازم نیست تا کریسمس صبر کنید تا شاهد آذین بندی و شور و شوق در این خیابان شوید! خبر خوب این که این منطقه سرتاسر سال مملو از نور و هیجان است. روزها با مغازه های کوچک وبزرگ رنگارنگش و شب ها با چراغانی های متنوع اش، چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

آدرس: 75018 Paris, France

بلوار سنت ژرمن (Boulevard St. Germain)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

اگر بگوییم زندگی در رگ های این بلوار جریان دارد، پر بیراه نگفته ایم. برای گردش در این بلوار، مطمئنا با کمبود زمان مواجه خواهید شد. بلواری پر از کافه های مشهور، رستوران های اصیل، خانه های فانتزی، سالن های تئاتر متنوع و حتی فروشگاه های کتاب های معتبر که وقت گذرانی با اتوبوس هم در آن خالی از لطف نیست. حتما زمانی را به گشت و گذار در این خیابان جادویی، اختصاص دهید.

آدرس: Paris, France

جزیره/محله سنت لویی (Ile Saint-Louis)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

جزیره ای در دل شهر که علاوه بر داشتن نمای زیبا از رودخانه سن، پر است از فروشگاه ها و کافه های دنج و آرام. از دیگر عوامل محبوبیت آن نزدیکی به مراکز دیدنی دیگر است به گونه ای که تنها با چند دقیقه پیاده روی می توانید خودتان را به کلیسای نوتردام برسانید. این محله به موزه پیکاسو بسیار نزدیک است و کمی آن طرف تر موزه لوور قرار گرفته است. هر جای پاریس که باشید به دلیل وجود ایستگاه مترویی که در نزدیکی سنت لویی قرار گرفته می توانید به راحتی خودتان را به این جزیره دوست داشتنی برسانید.

آدرس : 44 rue Saint Louis en L Ile, 75004 Paris, France

خیابان کومرس (Rue du Commerce)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

اگر در حین بازدید از برج ایفل نیاز مبرم به خرید داشته باشید؛ تنها با 10-15 دقیقه پیاده روی می توانید خود را به خیابان کومرس برسانید. خیابانی دنج و خلوت که می توانید در کمال آرامش خرید کنید. امکاناتی چون ایستگاه مترو، یک پارک کوچک به همراه فروشگاه های خرید جذاب، این خیابان را در زمره خیابان های خوب فرانسه قرار داده است.

آدرس : Rue du commerce | near Eiffel tower, 75015 Paris, France

خیابان سنت اونوره (Rue Saint Honoré)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

اگر به مد و فشن علاقه مند هستید، سنت اونوره را حتما به خاطر داشته باشید. خیابانی  گران در قلب پاریس که فروشگاه های لوکس آن زبانزد خاص و عام است. وجود نمایندگی های برندهای معتبر دنیا و رستوران هایی که در فضاهای مجلل و رمانتیک، انواع غذاهای خوشمزه را سرو می کنند، این خیابان را به فضایی کاملا لاکچری تبدیل کرده اند.

آدرس : Rue Saint-Honore, 75001 Paris, France

محله مارایس (Le Marias)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

یکی از روش های آشنایی با سبک زندگی مردم فرانسه، سر زدن به همین خیابان است. خیابانی پر از ساختمان های قدیمی با نمایی زرد و زیبا، رستوران های اصیل، کافه های دنج و راحت و سرآمد همه آن ها موزه پیکاسو که گل سرسبد خیابان محسوب می شود. واقعا باید از شجاعت ویژه ای برخوردار باشید که بتوانید پاریس را بدون سر زدن به این خیابان رویایی، ترک کنید.

آدرس : 3e Arrondissement, 75003 Paris, France

خیابان داگِر (Rue Daguerre)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

در کجای دنیا می توانید انواع پنیرهای نایاب، گوشت خشک و جگر غاز را همزمان با هم تهیه کنید؟ خیابانی با مغازه های کوچک که اکثرا فروشنده انواع مواد غذایی خوشمزه و کمیاب هستند. خیابان؛ ساده و صمیمی است و رایحه خوش نان تازه و غذاهای ناب فرانسوی سرتاسر فضایش را پر کرده است.

آدرس : 75014 Paris, France  

محله پسی (Passy)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

محله پسی یکی از محله های امن و آرام پاریس بوده و پر است از رستوران ها و فروشگاه های برند که در دل ساختمان های بلند این محله جای گرفته اند. از نکات جالب توجه این خیابان، نزدیک بودن آن به موزه های برجسته پاریس است پس کافی است اراده کنید تا کمتر از 15 دقیقه خود را به حدود 10 موزه در اطراف این محله برسانید.

آدرس :  75016 Paris, France

خیابان رزیه (La Rue des Rosiers)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

خیابانی باریک و قدیمی که درست در مرکز شهر قرار دارد و روزگاری یکی از خیابان های لاکچری پاریس محسوب می شد. مقاومت در برابر مدرنیته، نه تنها از ازرش و اعتبارش کم نکرده بلکه گردشگران زیادی را جذب خود کرده است چرا که بافت قدیمی خیابان، حس نوستالوژیک و دلنشینی را به بینندگان می دهد.

خیابان پر است از فروشگاه های قدیمی با همان حال و هوای ساده و صمیمی که فقط اجناسشان نو و جدید شده اند.

آدرس: Rue des Rosiers, 75004 Paris, France

خیابان مارتیرز (Rue des Martyrs)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

اگر قصد دارید از مونت مارتر و کلیسای سکره کر بازدید کنید، خیابان مارتیرز را هم در گوشه ذهنتان داشته باشید. خیابانی جذاب با بوتیک ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ که هر گردشگر با هر سلیقه ای را حسابی سرگرم خواهد کرد.

از خرید در این خیابان دوست داشتنی خسته شدید؟ نگران نباشید! کافه ها و رستوران های دلفریب با نوشیدنی های گوارا و غذاهای لذیذ فرانسوی منتظر شما هستند.

آدرس : Paris, France

خیابان مونتین (Avenue Montaigne)

زیباترین خیابان ها و محلات پاریس + ‌تصاویر

یکی از خیابان های لاکچری و گرانقیمت پاریس همین خیابان مونتین است. درست است ساختمان هایش تازگی برندهای فروشگاه هایش را ندارد ولی در نوع خود، جزو ساختمان های شیک و مدرن به حساب می آیند.

حتی اگر قصد خرید از این فروشگاه های لوکس را راهم نداشته باشید، قدم زدن در خیابان جذاب مونتین و تماشای ویترین های فشن، خالی از لطف نیست.

آدرس : 75008 Paris, France

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید