باغ رستوران ملل در ایران مال را بشتر بشناسید!

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

شما می‌توانید در برنامه‌های تهرانگردی که برای اوقات فراغت خود در نظر گرفته‌اید، بازدید از ایران مال را جای دهید تا بهترین لحظات را در رستوران های این مجموعه عظیم تجربه کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید، شهر رستورانی که در این بازار قرار گرفته است به باغ رستوران ملل شهرت دارد.

 این مکان تماشایی، بهترین غذاهای بین‌المللی که شامل غذاهای 40 کشور همچون اسپانیا، آمریکا، یونان، ایتالیا، هند، کشورهای عربی و غیره می‌شود را به شما ارائه می‌دهد. هدف از ارائه این باغ رستوران سعی در ایجاد محیطی دلنشین و متفاوت برای علاقه‌مندان به صرف غذاهایی متنوع از کشورهای مختلف است.

باغ رستوران ملل در ایران مال را بشتر بشناسید!

به هنگام بازدید از این باغ رستوران تماشایی، می‌توانید در بدو ورود حوضچه‌هایی زیبا را ببینید که مجسمه‌هایی از اسب دور تا دور آن را پوشانده‌اند و جذابیت خاصی به فضای اطراف این محیط متفاوت بخشیده است.

باغ رستوران ملل

باغ رستوران ملل در ایران مال را بشتر بشناسید!

از گذشته‌های بسیار دور، غذاها معرف فرهنگ‌های مختلف بوده‌اند. تمدن‌های دیرپای جهان هر کدام مکتبی در آشپزی دارند و این مکتب نه فقط ذائقه و سبک زندگی این تمدن‌ها را شکل داده بلکه حتی در معماری و شهرسازی آن‌ها نیز مؤثر بوده است. بر اساس همین قاعده، در ایران‌مال، فضایی به باغ- رستوران ملل یا فودهال ملل اختصاص داده شده است. ایده ساخت این فضا به همین قانون و قاعده ساده بازمی‌گردد. معماری و آشپزی به عنوان دو پدیده دست‌ساخته بشر بر هم تأثیر می‌گذارند.

در باغ- رستوران ملل شما ابتدا نشانی از معماری و شهرسازی مکاتب اصلی آشپزی جهان را می‌بینید و بعد در فضایی که مربوط به همین مکاتب است می‌نشینید و غذاهای مخصوص آن‌ها را نوش جان می‌کنید.

معماری باغ رستوران ملل

باغ رستوران ملل در ایران مال را بشتر بشناسید!

تمام فضاهایی که در این باغ- رستوران می‌بینید با الهام از نمونه‌های اصلی و با مصالحی مشابه نمونه‌های اصلی ساخته شده‌اند و اثری از ماکت یا دکور در این بخش وجود ندارد.

در ادامه گشتی که در این باغ رستوران مهیج زدید، این امکان برایتان وجود دارد که از دکوراسیون بسیار زیبایی که برای فضای بیرونی رستوران‌ها تدارک دیده‌اند، دیدن کنید. از جمله این دکوراسیون‌های متفاوت می‌توان به وجود کیوسک تلفنی یا گلدان‌های رنگارنگی که پشت هر پنجره از این خانه‌های رستورانی نمایان است و حتی میز و صندلی‌هایی که در اطراف باغ رستوران‌های ملل به چشم می‌خورد، اشاره کرد.

امکانات باغ رستوران ملل

باغ رستوران ملل در ایران مال را بشتر بشناسید!

از دیگر جذابیت‌های این باغ رستوران منحصربه‌فرد، امکانات و وسایل بازی برای کودکان است که برای رفاه حال خانواده‌ها طراحی شده‌اند، به طوری که آنها می‌توانند در کنار بازدید از این باغ رستوران علاوه بر صرف غذاهایی متنوع به دلخواه خودشان، کودکان خود را برای تفریح و سرگرمی به شهربازی که مخصوص کودکان است ببرند و از امتیازاتش بهره‌مند شوند.

ساعات کاری باغ ملل ایران‌مال همه روزه حتی در ایام تعطیل از ۹ صبح الی ۱۲ شب می‌باشد. در هر قسمت از باغ ملل، شاهد یک سازه، خانه، آبنما می‌باشیم که در واقع مهم‌ترین المان گردشگری همان کشورها هستند.

باغ رستوران ملل ایران‌مال کجاست؟

باغ رستوران ملل در ایران مال را بشتر بشناسید!

 آدرس باغ ملل بازار بزرگ ایران و ورودی اول آن از اتوبان شهید خرازی، ورودی دوم آن از اتوبان تهران به کرج در منطقه ۲۲ راه پیدا می‌کند، نزدیک‌ترین مترو به باغ ملل، مترو ایران خودرو در خط ۵ و جنوب پارک جنگلی چیتگر بوده که مسافت ۴ کیلومتری باقی مانده را باید با تاکسی یا پیاده طی کنید، همچنین پایانه اتوبوس دریاچه چیتگر، گردشگران را با خطوط مختلف اتوبوس به شهرک چیتگر و مسیر بین ایران‌مال و دریاچه و مرکز خرید بام‌لند می‌رساند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید