سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بدون شک مشهورترین جزیره در اقیانوس آرام جنوبی بورا بورا (bora bora) با زیبایی خود بی نظیر و شهرتش بی بدیل است. بورا بورا با داشتن استراحتگاه های مجلل در مرکز آب های ساحلی ، ورزش های آبی ، تالاب های آبی و سرسبز بودن با فضای سبز ، یک جاذبه گردشگری مهم در پولی نزی ( Polynesia) فرانسه است.

سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

بورا بورا یکی از معدود مکان های روی زمین است که همه امیدوارند در طول زندگی خود به آنجا سفر کنند . جذابیت بورا بورا قبل از اینکه یک ایده آل عاشقانه باشد یک واقعیت عاشقانه است. جای تعجب نیست که این جزیره مقصد بین المللی ماه عسل است که مورد تحسین جهانیان قرار گرفته است. بورا بورا ممکن است دنیاهای دور را احساس کند اما این شکوه دریای جنوب( South Seas ) از دسترس خوبی برخوردار نیست.

این جزیره فقط در شمال غربی تاهیتی ( Tahiti) قرار دارد و کمتر از یک ساعت با هواپیمای پپیته (Papeete) فاصله دارد. این فرودگاه در یک قسمت کوچک و جداگانه از جزیره موسوم به Motu Mete واقع شده است.

به محض ورود شما با یک لبخند گرم و گل معطر استقبال می شوید و با قایق به تفریحگاه بورا بورا منتقل می شوید به این معنی که به سختی باید منتظر اولین برخورد خود با تالاب مشهور و شفاف جزیره باشید. رابطه عاشقانه اجتناب ناپذیر با این جزیره درست قبل از شروع به کار آغاز می شود. زمانی که وارد بورا بورا (bora bora) می شوید قله های کوهستانی در حال صعود و تالاب فیروزه ای و ییلاقات مجلل زیر آب به شکلی بی نظیر تر از تصاویر به نظر می رسند . بورا بورا با خانه های ییلاقی زیر آب و ویلاهای لوکس که دارای کفپوش شیشه ای هستند پنجره ای از زندگی تالاب زیر را تأمین می کنند. این مکان در واقعیت بی نظیر است و بیشتر هتل های تفریحی بورا بورا در جزیره کوچک ساخته شده اند و بازدید از جاهای دیگر باید با انتقال قایق ترتیب داده شود.

مکان های گردشگری بورا بورا

ساحل ماتیرا (Matira Beach)

این ساحل بزرگترین ساحل عمومی بورا بورا است و در میان گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. آب آن کریستالی و روشن است و شن و ماسه های نرمی در کنار ساحل وجود دارند. ساحل ماتیرا، استراحتگاه ها، مغازه ها و غذاخوری های زیادی دارد و به همین دلیل مکان مناسبی برای گذراندن بیشترین زمان در طول یک روز است. آب و هوای در اینجا بسیار مناسب است و به ندرت ازدحام در آن وجود دارد. برای اندکی استراحت و کسب آرامش مکان مناسبی است. تماشای غروب خورشید در این ساحل بسیار زیباست.

سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

سافاری

شرکت های مختلفی، تورهای سافاری و گشت و گذار با ماشین های 4*4 در این جزیره، برگزار می کنند. با این تورها می توانید هم در جاده های جزایر بورا بورا فرانسه گشت و گذار کنید و هم به بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی جزیره بروید و با افسانه های زیبایی که در مورد آن وجود دارد، آشنا شوید. برای این کار، تورهای مختلفی در نظر گرفته شده است. برخی ماجراجویانه هستند و برخی هم آرامش بخش، تورهایی جنگل نوردی، تور فرهنگی و … به وسیله راهنمایان محلی ارائه می شوند.

سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

باغ های مرجانی

در شرق جزیره و درست در مقابل استراحتگاه ساحلی مارارا (Marara)، صخره ای مرجانی بسیار زیبا وجود دارد. اکثر گردشگران، به کمک یک راهنمای تور، در آنجا در میان مرجان ها و سایر موجودات دریایی آن شنا می کنند.

سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

تور قایق سواری

بورا بورا مکانی رویایی برای قایق سواری است. انواع کشتی های بادبانی، قایق های شیشه ای، قایق های مسافربری، قایق های تفریحی، جت اسکی و … در این جزیره وجود دارند. می توانید بدون خیس شدن، سوار بر قایق در آب های فیروزه ای این جزیره گشت و گذار کنید.

سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

لاگوناریوم بورا بورا (Lagoonarium)

لاگوناریوم، آکواریومی طبیعی در جزیره ای کوچک است که در شرق جزیره اصلی قرار گرفته است. یکی از جالب ترین چیزها در مورد این جاذبه خانوادگی این است که شما می توانید در مکانی که تحت نظارت راهنمایان حیات وحش قرار دارد، غواصی کنید و کوسه ها، لاک پشت ها و بسیاری دیگر از ماهی های اقیانوسی را از نزدیک مشاهده کنید. در اینجا امنیت کامل وجود دارد.

سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

کوه اتمانو (Mount Otemanu)

کوه اتمانو، یکی از دو قله آتشفشانی خاموش شده است که در مرکز جزیره قرار گرفته است. بالا رفتن از این کوه آدرنالین زیادی را در بدن شما پمپاژ می کند. برخی از ماجراجویان معتقدند که سفر به بورا بورا بدون بازدید از این کوه کامل نیست. تنها راه رسیدن به بالای کوه پیاده روی نیست، ماشین های 4WD و هلیکوپترها هم اجازه بالا رفتن از این کوه را دارند. تنها کافی است در توری ثبت نام کنید. منظره ای باورنکردنی از فراز این کوه، از جزیره در انتظار شماست و عکس های خارق العاده ای از این منظره می توان گرفت.

سفر به جزیره بورا بورا ، یکی از زیباترین جزایر جهان

بورا بورا که یکی از دیدنی ترین جزایر گرمسیری جهان به حساب می آید یک مکان توریستی بسیار محبوب است. این جزیره با کوه های آتشفشانی سرسبز که از سواحل شنی سفید پوشیده شده مشخص می شود. آبهای اطراف این جزیره فیروزه ای روشن سبز و آبی است . همچنین بسیاری از افراد از خرید در این جزیره لذت می برند و برخی از محبوب ترین سوغاتی ها شامل مروارید تاهیتی ، هنر محلی ، اشیای چوبی حک شده با دست و عطر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید