جاذبه های گردشگری لائوس

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

لائوس یک کشور کوهستانی و محصور در جنوب شرقی آسیا است که به مدت طولانی از جهان بدور بوده است. سفر به لائوس راه های زیادی دارد، یک سفر برگشت در زمان. گردشگران در اینجا با سبک زندگی روبرو میشوند که در جای دیگر سابقه ندارد. حتی در پایتخت آن یعنی وینتیان احساس میکنید که در رودخانه آرامی زندگی میکنید. با بازگشایی کشور و با افزایش تعداد جاده ها و پل ها جاذبه های گردشگری لائوس روز به روز در حال بیشتر شدن است.

10 – وینگ سای

وینگ سای

غارهای وینگ سای یک شبکه ای از غارها هستند که در حین جنگ ویتنام مورد استفاده قرار میگرفته اند. این محل خانه ارتش کمونیستی بوده است.

9 – غارهای پاک او

غارهای پاک او

غارهای پاک او در شمال لوانگ پرابانگ روی رودخانه میکونگ قرار گرفته اند و میتوان از طریق جاده یا قایق رودخانه ای به آن دست یافت. غارهایی که به خاطر مجسمه های مینیاتوری بودا معروف شده اند.

8 – وات فو

وات فو

وات فو ویرانه سازه معبد خمر است که که در دامنه کوه فو کائو در استان چامپاساک قرار گرفته است. این معبد هندویی به قرن 11 تا 13 بر میگردد.

7 – فا دت لوانگ

فا دت لوانگ

این بنای تاریخی در وینتیان لائوس قرار گرفته است. این بنا در سال 1828 در پی حمله سیامس تخریب و در سال 1931 توسط فرانسوی ها بازسازی شد.

6 – وات شینگ دانگ

وات شینگ دانگ

این بنا در سال 1560 توسط ستاثیراث ساخته شد و توسط سلطنت نیز اداره میشد. معبد وات شینگ دانگ دارای یک مجسمه نایاب از بودا است.

5 – دشت کوزه

دشت کوزه

دشت کوزه یک محل بسیار بزرگ در اطراف شهر فونساوان است. در این دشت کوزه های بزرگی از دوران ناشناخته کشف شده است.

4 – سی فان دون

سی فان دون

سی فان دون به معنی 4000 جزیره است که مجموعه جزایری زیبایی در برابر بخش دیدنی رود مکونگ است. قایق و کایاک میتوانید در اینجا اجاره کنید.

3 – ونگ وینگ

ونگ وینگ

ونگ وینگ شهری است که در کنار رودخانه واقع شده است و در مرکز لائوس قرار دارد و تقریبا با پایتخت ۴ ساعت با اتوبوس طول میکشد. خیابان اصلی آن شامل مهمان خانه ها، رستوران ها، کافه ها، آژانس های تور است.

2 – رودخانه مکونگ

رودخانه مکونگ

مکونگ بزرگترین رودخانه جنوب شرقی آسیا است با احتساب 4350 کیلومتر طول. در واقع لائوس بزرگترین اشتراک را با رودخانه مکونگ دارد.

1 – لوانگ پرابانگ

لوانگ پرابانگ

توریستی ترین شهر لائوس این شهر یعنی لوانگ پرابانگ نام دارد و یکی از جذابترین شهرهای جنوب شرقی آسیا است. مجموعه ای از معابد طلایی، خانه های چوبی و خانه فرانسوی فروریخته در خیابان اصلی آن به چشم میخورد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید