بنر هدر

دریاچه لاک پشت

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

دریاچه لاک پشت تفلیس در گرجستان

دریاچه لاک پشت تفلیس (Turtle Lake Tbilisi) یکی از اماکن دیدنی و تفریحی شهر تفلیس در گرجستان می باشد.این دریاچه زیبا، یک تفرجگاه تابستانی در محله واکه و نزدیک سفارت ایران در تفلیس است که در دامنه شمالی کوه مقدس واقع شده است و ارتفاع آن سطح دریا 686.7 متر بوده و توسط آب نهر وارازی تغذیه می شود. حداکثر عمق آن به 2.6 متر میرسد و در آنجا تله کابین هم دایر است و هر سال در فصول بهار و تابستان پذیرای گردشگران خارجی و مردم بومی می باشد.

دریاچه لاک پشت

در زبان گرجی به دریاچه لاک پشت کوستبا ( Kostba ) گفته می شود.کو در زبان گرجی به معنی لاک پشت است و وقتی “س ” به آن اضافه می شود در حقیقت جمع است به معنی لاک پشتها و در زبان انگلیسی به دریاچه لاک پشت Turtle Lake گفته می شود.برخلاف اسم دریاچه لاک پشت ها تفلیس ، هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمی کند بلکه مردم گرجستان معتقد هستند که این دریاچه از بالا شبیه لاک پشت است و به همین دلیل به آن دریاچه لاک پشتها گفته می شود.

دریاچه لاک پشت

دریاچه لاک پشت ها واقع در نزدیکی تفلیس مکانی مناسب برای پیاده روی، دو و استراحت کردن است منظره سرسبز دریاچه با آب تمیز و لاجوردی خود به انسان آرامش می دهد و بهترین مکان برای شروع یک تور است در اطراف دریاچه رستوران ها و کافه های معروف و با کیفیتی موجود است. در طول تابستان انواع امکانات تفریحی و رفاهی شامل انواع ورزش های آبی برگزار می شود و توریست های فراوانی را جذب میکند

دریاچه لاک پشت

بزرگترین موزه فضای باز دنیا (موزه فضای باز تفلیس) که در تفلیس واقع شده در نزدیکی همین دریاچه واقع است که بازدید از آن هم خالی از لطف نیست در دریاچه لاک پشتها علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، می توانید از سرگرمی های دیگری نیز استفاده کنید مانند : قایق سواری ، استفاده از نوشیدنی و خوراکی های کافه ها ، گاهی اوقات کنسرت های موسیقی محلی نیز در اطراف دریاچه برگزار می شود.

دریاچه لاک پشت

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید