فیل سواری در پوکت

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

کشور تایلند همواره در سال های اخیر جز مقاصد مسافران بسیاری و از جمله مسافران ایرانی بوده است. بین مقاصد و تورهایی که به این کشور اجرا می شود، همواره جزیره ی پوکت جایگاهی متفاوت دارد.

مکان جغرافیایی پوکت

جزیره ی پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، یکی از افسانه ای ترین مناطق توریستی جهان می باشد. بسیاری از توریست ها معتقدند این شهر تمام ویژگی های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد. در اینجا سواحل شنی زیبایی هست که چندین مایل در کناره ی دریا گسترده شده اند و آبی گرم و زلال مملو از جاذبه های زیرآبی دارد که برای غواصی مناسب اند. سواحل غربی پوکت مخلوطی از خلیج شنی، برآمدگی های سنگی و پرتگاه های عظیم آهکی به همراه چندین ناحیه ی مهم توریستی می باشد مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ. کسانی که به دنبال جایی به جز ساحل هستند، می توانند تورهای جنگل های سرسبز گرمسیری، جنگل های گسترده ی نارگیل، شالیزارها، سواری بر روی فیل ها، موج سواری، قایق سواری با قایق های بامبو و حتی بانجی جامپینگ را تجربه کنند.

فیل سواری در پوکت

فیل سواری

فیل سواری از معروف ترین و پرطرفدارترین تفریحات جزیره پوکت تایلند است که در هنگام سواری می توان از زیبایی های طبیعت لذت برد. امروزه تنها حدود 3000 فیل در تایلند وجود دارد که تعدادی از آن ها در جزیره پوکت برای تفریح توریست ها مورد استفاده قرار می گیرند.

علاقه مندان به فیل سواری، در جزیره پوکت نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.

فیل سواری در پوکت

خانه سالمندان فیل ها 

در این جزیره، خانه ای تحت عنوان «خانه سالمندان فیل ها در پوکت» راه افتاده است که هدف از آن، آگاه کردن گردشگرها از آسیب های روحی ای است که به این حیوانات احساسی وارد می شود. باما همراه باشید تا از این فعالیت عجیب اما جالب و با ارزش، بیشتر بدانید:

خانه ی سالمندان فیل های پوکت، سال قبل توسط فردی به نام راجر سون پایه گذاری شد. در این مرکز، فیل هایی که دیگر به هر دلیلی توانایی کار سنگین در جنگل را ندارند، نگهداری می شوند و مهم ترین اولویت آن، آگاه کردن توریست ها از ضربه های روحی ای است که به فیل ها وارد می شود. آقای راجر سون که از پایه گذاران این مرکز در جزیره ی پوکت است در این باره می گوید: همانطور که می دانید، یکی از پر طرفدارترین فعایت های توریستی در تایلند و مخصوصا پوکت، فیل سواری در مسیرهای زیبای جنگلی و آبی است. در این میان طبیعی است که فیل های زیادی زخمی، مریض، خسته و پیر شوند. تا قبل از این، جایی برای نگهداری این دسته از فیل ها وجود نداشت و آنها مجبور بودند تا پای مرگ کار کنند و بعد هم از پای در می آمدند در حالیکه خیلی راحت می توانستند با کمی مراقبت، نیرو و توان از دست رفته شان را دوباره بدست بیاورند.

فیل سواری در پوکت

وقتی گردشگران وارد این خانه می شوند، اولین چیزی که به چشمشان می خورد، تصاویر دردناکی از بچه فیل هایی است که با کتک، نگهداری در فضاهای بسته و گرسنگی کشیدن، یاد می گیرند تا از دستور انسان اطاعت کنند. با همه ی آموزش های خشن و سختی که وجود دارد، این فیل ها می آموزند تا حیواناتی مطیع و فرمانبردار باشند اما از نظر روحی، آسیب های وحشتناکی می بینند و هدف اصلی این خانه هم، دادن آگاهی در همین مورد به گردشگران است.

فیل سواری در پوکت

از خانه سالمندان فیل ها در پوکت بیشتر بدانید

خانه سالمندان فیل ها در پوکت، ۳۰ هکتار مساحت دارد و در حال حاضر در آن ۵ عدد فیل نگهداری می شود. بر خلاف نام آن، این خانه، فقط برای نگهداری از فیل های پیر نیست و علاوه بر فیل های پیر و از کار افتاده، فیل های خسته، زخمی و مریض هم در آن نگهداری می شوند. هر وقت که از طرف شبکه‌ های ارتباطی جزیره‌ ی پوکت با این خانه تماس گرفته شود و درباره ی وضعیت فیلی هشدار داده شود، این خانه، فیل را از صاحبش می خرد و به خانه سالمندان انتقال می دهد تا از آن مراقبت کند.

فیل سواری در پوکتخوشبختانه فیل های این مرکز دیگر مجبور نیستند در یک فضای سربسته یا کوچک زندگی کنند؛ آنها می توانند در یک محوطه ی بزرگ، آزادانه پرسه بزنند و از مراقبت های خوبی برخوردار شوند. گردشگرانی که از خانه سالمندان فیل ها در پوکت دیدن می کنند، می توانند این فیل ها را از نزدیک ببینند، به آن ها غذا بدهند و بازی کردن آنها را تماشا کنند.

فیل سواری در پوکت

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید